Nee nee nee nee neeeeee!! Mn auto doet ut niet...

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee mn auto doet niets meer…



Iemand hier autotechnisch sterk? Vanochtend reed ie nog en nu wilde ik net instappen en wegrijden hoor ik enkel een tik en voel een schokje door de auto gaan en dat was ut. Als ik sleutel omdraai, gaan al mn dashbordlichtjes knipperen maar hij maakt niet eens een startgeluidje :frowning:

Wel hoor ik af en toe een tikkend geluid (startmotor?)



Help? :smiley:

Balen! Ik heb niet zo heel veel verstand van auto’s maar het eerste dat in me opkomt is een lege accu?!



Succes!!!

Ja het doet me ook erg denken aan een lege accu? Hoe lang heb je vanmorgen gereden en heeft hij daarvoor lang stil gestaan?

laat hem even aanduwen !



zoek even 2 sterke mannen in je omgeving…



(mijn auto heeft dat heel vaak, moet eigenlijk een nieuwe accu in)

kan ook je startmoter zijn…



succes…

Klinkt inderdaad als een lege accu… :frowning:

Ik zou ook zeggen lege accu.



Inderdaad startkabels, of duwen…



Maar ik ben daar ook niet zo’n held in geloof ik. Zou niet eens weten hoe ik startkabels aan moet sluiten… :oops:

hier nog een spuit 11 die roept accu.



Mijn auto deed dat vorig winter… aanduwen hielp voor die ene keer, maar ondanks rit van dik een uur stond ik de volgende ochtend weer met een klik auto.



Nou heb ik gelukkig een hele handige buurman die er voor mij een nieuwe accu ingehangen heeft :thumbup: .



Voor wat betreft startkabels is niet zo heel moeilijk.

Auto’s met de neuzen naar elkaar toe zetten en dan de klemmen op de accu’s zetten (misschien ten overvloede, maar de auto die het wel doet de motor uitschakelen).



Rood Rood Zwart Zwart



Rood op de auto die het niet doet, daarna rood op de auto met volle accu, daarna zwart op de auto die het doet op de ander pool van de accu en als laatste de zwarte klem op de pech auto op bijv het motorblok (en dus niet op de andere pool van de accu).



Loskoppelen doe je in omgekeerde volgorde.



Auto’s ongeveer 10 min aan elkaar laten zitten waarbij bij de goeie auto de motor dus draait.



De kabels moeten er in omgekeerde volgorde weer afgehaald worden.



Daarna een gezellig rondje (of langere ronde) gaan rijden.



Via google kom je vast wel een tekeningetje of fotot tegen met een schemaatje hoe aan te sluiten.



Er is wel een kans dat als het idd de accu is dat die dan binnenkort aan vervanging toe is.

Ik heb regelmatig een lege accu gehad, dat krijg je als je maar kleine stukjes rijdt. Van de wegenwacht heb ik het advies gekregen om als je een lege accu hebt en je hebt hem weer aan de praat gekregen er minstens een half uur mee te rijden, dan is hij weer helemaal opgeladen. Had het een keer niet gedaan (was al laat voor mijn werk) en kon de dag erna weer niet starten.

We maken er een polletje van :lol:



Ik gok op startmotor of je bobine (regelt de brandstoftoevoer) of zelfs nog je ontsteking (dan heb je geen verbranding)



Als het je accu is hoor je meestal geen klik :wink:



Je kan hem proberen aan te duwen in z’n 2e versnelling (niet vergeten je koppeling wel op laten komen)



Als het je accu was, hadden ook niet alle lampjes gaan branden op je dashboard.



Gelukkig zit Stofbergen dicht bij je mocht er echt paniek zijn :wink: :lol:

maar als je accu leeg is doen de lampjes het toch ook niet meer?

die van mij iig niet hihi :oops:

Heb je een automaat of schakelauto?



Liefs Suzanne

@Sabrina84 wrote:

maar als je accu leeg is doen de lampjes het toch ook niet meer?

die van mij iig niet hihi :oops:




bij mij was er nog wel voldoende power voor de lampen maar verder gebeurde er helemaal niks meer.

mogelijkheden die te binnen schieten,

gewoon je lampen laten branden en nu een lege accu

dynamo kapot en daardoor laad de accu niet

bougies of bougie kabel

stekker erin steken ??? :mrgreen:



ik hoop dat ie het weer snel doet !

Ik ga voor de startmotor. Maar rij je ondertussen weer?

Aaah lief dat jullie allemaal meedenken! Auto staat inmiddels bij de garage. De accu is te barsten maar ook de bedrading naar de dynamo. of zoiets. Begreep ik… :think: Ik kan hem straks alweer ophalen en hoop echt heul hard dat dit het was en niet een major groter probleem :pray:

@Anneke wrote:

Ik zou ook zeggen lege accu.



Inderdaad startkabels, of duwen…



Maar ik ben daar ook niet zo’n held in geloof ik. Zou niet eens weten hoe ik startkabels aan moet sluiten… :oops:




als je een smartphone heb bestaan er nu ANWB apps met filmpjes hoe je dingen moet fixen zelf :mrgreen:

Balen!!!



Op je eerste verhaal had ik gezegd : Startmotor kapot. Dan hoor je vaak enkel een tik.



Hopelijk vallen de kosten mee!