Nee... nee Ivan op de grote stoel!

Het is weer eens zo ver, Ivan zit weer in zón ontwikkelingsfase.

Hij heeft nu besloten dat hij niet meer in zijn Geuther stoeltje wil zitten! Hij wil met zijn kleine 83 cm op een gewone stoel zitten… zucht :roll:

Dus kussens erop etc. zodat meneertje kan gaan zitten op de gewone stoel. :roll:

Ben er niet echt happy mee en twijfel of ik zón triptrap moet gaan aanschaffen voor hem of gewoon een stoelverhoger.

Wat zijn jullie ervaringen?

hehehe herkenbare fase

ik heb hem 's middags op een gewone stoel laten zitten

geen kussens erop

brood eten is niet zo erg als ie nog maar net boven de tafel uitsteekt.

zodra hij ging staan op de stoel: zitten, anders moet je in je eigen stoel

's avonds moest ie gewoon in de kinderstoel

hij wil het nu niet meer zo dwangmatig

dus de fase is weer voorbij.

Ja, was hier ook een poosje zo.

Daarom mocht hij 's middags z’n fruit en drinken op een “grote” stoel hebben, maar brood en warm eten vanuit zijn eigen stoel. Dat hielp.

Groetjes,

Heleen

Hmmm, mijn meisje heeft dat nu al! En ze heeft een Tripp Trapp, zonder beugel (ze klimt er zelf in en uit, en dat geklauter met beugel vond ik nog enger). Dat is dus ook geen oplossing :wink:

Wij blijven maar herhalen: zitten op je billen (ze staat echt elke paar minuten op)! En ze krijgt echt geen knoeieten op een gewone stoel, hopelijk haalt ons consequente gedrag iets uit :pray:

Dus niet echt tips helaas.

Ik ben blij dat ik een dochter van 6 heb die me er aan herinnert dat zij het uiteindelijk ook geleerd heeft. En ze was me er eentje, we mochten blij zijn als ze 5 minuten bleef zittten.

Afijn, met Anyk hetzelfde verhaal. We blijven consequent volhouden, ze leert het echt.

Trouwens, Yoni zit nog altijd in haar kinderstoel. 't Is geen trip-trap, maar lijkt er wel wat op. Deze is wat steviger. 't Is een hoge stoel waar ze in kan klimmen en hij kan steeds verder omlaag tot de vietensteun niet meer nodig is. Ze vindt hem veel te handig. Ze kan goed bij tafel en op een gewone stoel zit ze altijd te laag.

Vanavond heeft hij uiteindelijk ook in zijn eigen stoeltje gezeten… maar echt eten was er niet bij :eh: Dat zijn we wel van hem gewend… als hij in z’on ontwikkelsprong zit dan wil meneer geen warm eten… behalve dan “vleesje” … tja heb gelezen dat daar meer van zijn en ook wij eten tegenwoordig na de groente/aardappelen dus het vlees :roll:

Alles is ook “Nee” en dan zegt moeders weer “Wil je…” Dan is Ivan’s antwoord “Nee” … Zucht :wall:

Snif snif… “Heb je poep gedaan?” dan zegt Ivan weer “Nee” en schud dan ook even zijn hoofd erbij… Moet dan soms echt wel mijn lachen in houden… Hij kan je dan soms zo ernstig serieus aan kijken… zo van “Hoe kun je dat nu vragen!” Terwijl er dan toch een poep in zijn luier zit waar een volwassen vent jaloers op kan zijn!

Wat wel fijn is om te horen dat je niet de enige bent met dit dillemma en dat het ook weer overgaat! Dat weet je natuurlijk zelf ook wel… maar is toch wel prettig dit bevestigd te krijgen :lol:

mffwoh :lol: :lol: We hadden dus langer vol moeten houden als ik het zo lees. :think:

Hier wordt dus gewoon af en toe gruwelijk geknoeid omdat ie eiiiigenlijk nog een beejte te klein is voor zo’n grote stoel en KUSSENS EROP? :naughty: :twisted: :x dat is ook nog eens een gróte nono voor meneer. :lol:

Ik heb me er maar bij neergelegd Hij heeft wel meer dingen waar hij graag groot bij wil zijn, Ik leg maar een theedoek onder de tafel voor zijn stoel dat vangt wel wat op als ie knoeit.