Nee & Nee!! dreumespuber??

Mijn dochter heeft het woord NEE :shock: geleerd.

Alles is nee:

Wil je drinken

Een nieuwe luier

gaan we slapen

boekje lezen

gaan we douchen

eten aan tafel

gaan we samen spelen

alles is NAAAAAY (met een schuddende hoofd)

Als ze klaar is met schudden, slaat ze zichzelf soms tegen haar hoofdje, gooit zichzelf op de grond en bonkt als ze nog zin heeft tegen de tafel aan of stoel. :silenced:

Wat doe je hieraan, ik negeer het weleens. en zeg dat dat niet mag, (ze wil me dan niet in de ogen kijken (negeert me :shifty: )

wat kun je doen, hoop dat dit niet erger wordt…

Hahaha… Net zo oud als de mijne zie ik. Hier precies hetzelfde. En soms wordt meneer boos zonder dat ik snap waarom. Maar goed, negeren is het allerbeste. Al vind ik dat ook het allermoeilijkst :?

Wat lastig zeg!

Hier ook ene kleine driftkikker, maar die is nog wat jonger.

Misschien kun je dingen niet meer vragen, maar zeggen.

Ipv Gaan we slapen , zeg je jij gaat nu naar bed, of jij gaat nu slapen.

Misschien kun je dit uitbreiden met vertellen wat je gaat doen: jij gaat nu naar boven, daar gaat mam je uitkleden. Dan brengt mama je naar bed. Een dikke kus en dan ga jij slapen.

Succes ermee!

Liefs Suzanne

Idd, niks vragen maar zeggen. Tijdens het eten mag hij kiezen tussen twee soorten beleg, maar verder ben ik de baas en heeft hij geen keus :wink:

Kom, we gaan lekker eten.

We gaan lekker samen buiten spelen

Ik ga je een schone luier aan doen, kom mee, dan mag je zelf op de trap klimmen

Je gaat lekker slapen, jippie!

Ik draai sowieso erg veel in het positieve, ik gebruik mijn stem zo, dat hij ‘denkt’ dat het iets heel leuks is dat we gaan doen :wink:

Hier ook een dreumespuber met een eigen willetje. Wordt echt pissig als hij iets wil wat niet mag, op de grond liggen als een dramaqueen. Driftig gillend weg lopen. Ik zeg nee = nee en negeer hem verder. Maar geef niet toe. Als hij iets niet wil wat ik wel is het pech. En ik vraag ook niet ik zeg het. Beetje hard maar het werkt wel.

:mrgreen:

Ik heb gisteren net een filmpje gemaakt van Nikki, die huilend en stampend op de grond ligt “naaay, naaay, naaay!!!” Bij alles wat ik vroeg was het nee.

Was gewoon te grappig (okay, toegegeven, ik had het niet grappig gevonden als we net op het punt zouden staan om ergens naartoe te gaan ofzo :wink: )

Kan het filmpje helaas niet plaatsen, maar je bent in ieder geval niet de enige met een dwarse dreumes-puber :slight_smile:

@littlewonder wrote:

Idd, niks vragen maar zeggen. Tijdens het eten mag hij kiezen tussen twee soorten beleg, maar verder ben ik de baas en heeft hij geen keus :wink:

Kom, we gaan lekker eten.

We gaan lekker samen buiten spelen

Ik ga je een schone luier aan doen, kom mee, dan mag je zelf op de trap klimmen

Je gaat lekker slapen, jippie!

Ik draai sowieso erg veel in het positieve, ik gebruik mijn stem zo, dat hij ‘denkt’ dat het iets heel leuks is dat we gaan doen :wink:

Hahaha zo doen we het hier ook. Gewoon zeggen en net doen alsof het een feestje is.

En eerst was het als we zeiden “we gaan slapen” altijd huilen, maar nu mag ze sinds een paar maandjes zelf de trap op klimmen en gaat ze naar de trap zodra we dat zeggen :inlove:

Lekker herkenbaar! Onze man is 15 maand en kent het “naaay naaay naaay” ook al erg goed! Vooral als hij zijn zin niet kan krijgen. Ik negeer het tot op zekere hoogte, gaat hij te ver dan mag hij een minuutje in kinderstoel naar de gang. Daarna is het meestal wel goed.