Nederlands stel staat geadopteerd kind af

En ben het met Marlous eens. Alleen niet met haar laatste zin.



Alleen na het lezen van die laatste bericht van die ouders. kan ik nog steeds niet zeggen dat ik het zielig voor die ouders vind. Wel dat zij, die dochter ziek is dan. En natuurlijk is dat erg voor hun. Maar je kiest voor een kind. Dan kies je er ook voor. In voor en tegenspoed. Ik neem aan dat je bij een adoptie er nog veel beter nadenkt als je een kindje neemd dus. Dus als je kind ziek is gooi je het maar weg? Is toch niet mijn eigen? :x Er zijn andere oplossingen dan dit cruciale wat hun hebben gedaan. Dat had in mijn ogen niet gehoeven. Dat is mijn mening. je gaat ervoor vechten. Niet zo.



Ik heb alles voor mijn kinderen over. En als mijn kind zo ziek is. Ja dan zou ik hulp zoeken ja. Ik zou alles doen. Maar weg doen? Absoluut NOOIT. Dat is niet de oplossing. Vooral omdat het kind al niet welkom voelde en bindingsangst heefd. Dus nu al helemaal niet meer. Ik heb ervoor gekozen om kinderen te krijgen. Of ze nou gezond zijn of niet.



Ik heb erge medelijden met dat meisje. Die Krijgt nu juist de problemen. Ze zal nu vast nergens meer welkom voelen.

@Marlous wrote:



Ik voel mij aangesproken vandaar mijn volgende reactie:



Ik word hier zo moe van hoor…Waarom mogen mensen nou nooit eens zeggen wat ze voelen als het verhaal niet duidelijk is…



Dit was mijn eerste reactie en dat spreek ik uit…Dat dat gelijk als kortzichtig, vooroordelend etc wordt beplakt vind ik erg vermoeiend…



Die diplomaat heeft het ook heel stom aangepakt na het lezen van hun verdrietige verhaal…Hij had gelijk een verklaring moeten geven…



Na het lezen van het verhaal vind ik het heel erg schreinend voor hun. Ik pas dus mijn mening aan…Prima toch…




Ik vind het prima.



Maar anderzijds word ik ook moe van mensen die meteen hoog van de toren gaan staan te blazen en tieren, terwijl je maar voor de helft op de hoogte bent van de situatie.



Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen, dat las ik namelijk ook in het topic over de vergeten baby in de auto.



Maar het kan geen kwaad om eerst alle info tot je te nemen, en dan gewoon een goede reactie te geven, ipv dat je een hoop moeite verspild, je ontzettend druk maakt, om er vervolgens achter te komen dat je de plank volkomen mis slaat.



Het maakt mij niet uit hoor, maar het is gewoon vervelend om soms reactie te lezen die (in mijn ogen) nergens over gaan.

Dan is het heel verleidelijk om te zeggen, lees nou eerst eens waar het over gaat!



Bijv Karin hierboven, ik reageer er niet eens meer op…



Het is hetzelfde als iemand die je ineens in de rede valt, of meteen met een vooroordeel of commentaar klaar staat, terwijl ze maar half hebben gehoord waar het over gaat.

Dat vind ik echt een irritatie factor, ook IRL.



Maargoed, jij stoort je aan het één, ik aan het ander.

Ik las ook wat er stond…



Pas 2 dagen later kwam er andere info…



Dus dan moet ik dus wachten met reageren tot ik het hele verhaal weet?



Misschien was het eerste verhaal wel het hele verhaal. Daar ging ik namelijk wel vanuit…

Dat ik dan de plank mis sla vind ik helemaal niet erg, ik heb een ‘fout’ gemaakt en gecorrigeerd. Maar van een toren blazen doe ik niet. Ik geef een mening op dat moment in de tijd…



Natuurlijk is het jouw goed recht om je daar over te ergeren, net zo als ik mij ook wel eens erger aan mensen of dingen of weet ik veel…



Maar ik schaam mij echt niet omdat ik mijn mening heb moeten aanpassen…En vind mijzelf ook niet extra vooroordelend ofzo…

:think:

Je hoeft je ook niet te schamen hoor.



Ik bedoel het ook helemaal niet lullig ofzo.

En om eerlijk te zijn, hoefde jij je ook helemaal niet aangesprokenn te voelen.



Maar soms vind ik het (persoonlijk) gewoon heel vermoeiend als ik een bepaalde reactie zie.

Dat er bijv een 2de kant aan zit, daar word niet altijd aan gedacht.



Ik had al in het nieuws gehoord van de reactie van de ouders, en als je dit dan leest dan irriteer je je daar gewoon aan.



En jij zegt zelfs dat je het nu anders ziet, anderen gaan gewoon nóg door.



En je weet, ik heb er niks op tegen om je mening te geven, positief of negatief. :wink:

@karin wrote:

Sorry ik vind dit walgelijk. Die ouders zijn ziek. Ik kan niets anders zeggen.



Dus als mijn kindje ziek is . En niet kan aanpassen dan stuur je je kind toch niet weg. :x Dan ga je hulp zoeken. Maar zo maar je kind dumpen. Sorry heb hier geen woorden voor.

Ik snap dat een kind die niet handelbaar is uit huis geplaatst kan worden. Maar dan nog doe je geen afstand ervan. En ga je je kind in alles helpen en steunen. Ze paste natuurlijk niet in hun luxe leventje. Daar past dat beeld natuurlijk niet. Ik krijg echt dat beeld erbij.

Bah dat er zulke mensen bestaan.






Ik heb het hele stuk gelezen die jezelf geplaatst hebt en ik vind eigenlijk dat deze ouders wel hulp gezocht hebben.



Klonk het in het bericht wat ik plaatste als een schandelijke dump, nu klinkt het als een kind waarbij door intstanties is geadviseerd het kind uit huis te plaatsen.

Het zijn zoals ik van de vader begrijp niet de ouder, maar die instanties die twijfelen of Jade nog terug naar huis zal kunnen.

@joseetje wrote:

@karin wrote:
Sorry ik vind dit walgelijk. Die ouders zijn ziek. Ik kan niets anders zeggen.



Dus als mijn kindje ziek is . En niet kan aanpassen dan stuur je je kind toch niet weg. :x Dan ga je hulp zoeken. Maar zo maar je kind dumpen. Sorry heb hier geen woorden voor.

Ik snap dat een kind die niet handelbaar is uit huis geplaatst kan worden. Maar dan nog doe je geen afstand ervan. En ga je je kind in alles helpen en steunen. Ze paste natuurlijk niet in hun luxe leventje. Daar past dat beeld natuurlijk niet. Ik krijg echt dat beeld erbij.

Bah dat er zulke mensen bestaan.






Ik heb het hele stuk gelezen die jezelf geplaatst hebt en ik vind eigenlijk dat deze ouders wel hulp gezocht hebben.



Klonk het in het bericht wat ik plaatste als een schandelijke dump, nu klinkt het als een kind waarbij door intstanties is geadviseerd het kind uit huis te plaatsen.

Het zijn zoals ik van de vader begrijp niet de ouder, maar die instanties die twijfelen of Jade nog terug naar huis zal kunnen.




En dat niet alleen Karin; lees nu eens het volgende stukje, een quote uit een stukje dat jijzelf geplaatst hebt:



@karin wrote:
In tegenstelling tot wat geschreven is, willen wij niet van onze dochter af en van een formeel afstanddoen is tot op heden zelfs geen sprake. Wij zijn de ouders van Jade en voelen ons volledig verantwoordelijk voor haar welzijn en dat zullen we ook altijd blijven.




Maar jij blijft maar doorrazen dat die ouders het kind gedumpt hebben en afstand hebben gedaan…

Zoals ik die verklaring lees hebben deze mensen juist hulp gezocht en zijn zij nu nog bezig met de hulpverlening…



Lees nu gewoon een keer wat er staat, denk eens na voordat je (zoals gewoonlijk) mensen meteen aan de hoogste boom opknoopt :wall:

Ok Ok. Ik weet dat het gebeurt dat je uit huis word geplaats als het echt nodig is. En ik snap best dat als het niet anders is, dat je dan moet. . En ok ze hebben hulp gezocht. Maar dat heb ik al wel eerder gezegt.



Maar er zijn een paar punten wat ik gewoon niet snap.



1 Als je een ziek kind hebt . Hoe kan je het dan laten adopteren :think: Hoe kan dat nou de oplossing zijn. Dat kindje heeft hulp nodig.



2 En deskundigen zeggen dat ze helemaal niet ziek is.



3 En er word steeds maar geschreven hoe zielig het voor die ouders is. En voor haar dan :think: Je kent maar een kant van het verhaal ja. Ja die kant van die ouders ja. Niet van haar. Er word hier wel geschreven van je kent maar een kant van het verhaal. Maar hoe kan dat meisje van 7 zich verantwoorden. Dat kan niet. Lekker makkelijk. Dat is toch ook niet goed.





Daar heb ik mijn vraagtekens bij. En van daaruit schets ik mijn mening. Van alles wat door die artikkelen zijn geschreven.



Kijk bij alles wat ik heb geschreven hier ga ik me even inleven hoe dat meisje wel niet zich moet voelen. Die zijn altijd de dupe van alles. Is het dan zo erg dat ik even haar kant bekijk :think: En even niet haar ouders,

wat je nu continue leest. Ik kijk juist niet een kant op. Want wat ik nu vooral leest word de kant van die ouders maar steeds gezegt. Is toch hetzelfde.





En wat je hier zegt:

Lees nu gewoon een keer wat er staat, denk eens na voordat je (zoals gewoonlijk) mensen meteen aan de hoogste boom opknoopt



Sorry hoor dat ik ( zoals gewoonlijk, leuk gezegt. Dan kan ik ook zeggen dat het zoals gewoonlijk weer verkeerd word opgevat). hun even zo bekijk. Moet je dus ook geloven van hun verhaal. Dat is toch hetzelfde. Ik bekijk alleen de dingen die ik lees. En hoe het MIJ overkomt. Sorry dat ik er anders over denk. Niet iedereen kan dezelfde mening hebben toch!? En als het uitkomt dat het beter voor haar is. Dan is het toch goed. Ik weet ook wel dat ik niet alles weet. En dat het mischien beter voor haar is. Maar jullie weten ook niet of HUN verhaal klopt. Ik bekijk het in het midden. En in de verhalen wat ik lees.

@karin wrote:

Ok Ok. Ik weet dat het gebeurt dat je uit huis word geplaats als het echt nodig is. En ik snap best dat als het niet anders is, dat je dan moet. . En ok ze hebben hulp gezocht. Maar dat heb ik al wel eerder gezegt.



Maar er zijn een paar punten wat ik gewoon niet snap.



1 Als je een ziek kind hebt . Hoe kan je het dan laten adopteren :think: Hoe kan dat nou de oplossing zijn. Dat kindje heeft hulp nodig.



Deze begrijp ik even niet. Hoezo láten adopteren? Zij hebben het kind geadopteerd, en het kind blijkt niet handelbaar te zijn, doordat ze waarschijnlijk psygisch een probleem heeft.

Ze is nu 7 jaar, en nu zijn ze op een punt dat het gewoon niet meer te houden is thuis.

Voor sommige dingen moet je nu eenmaal hulp van buitenaf inschakelen.

Dat kind heeft idd hulp nodig, en dat is ook wat die ouders haar bieden.

En ik wil graag aannemen, dat zij het liever ook anders gezien zouden hebben.




2 En deskundigen zeggen dat ze helemaal niet ziek is.



En daarom adviseren ze haar ook tijdelijk uit huis te plaatsen?

Wie zijn die deskundigen dan, die dat zeggen? Waar heb je dat gelezen?

En daarbij is ze ook niet ziek nee, ze heeft een gedragsprobleem.




3 En er word steeds maar geschreven hoe zielig het voor die ouders is. En voor haar dan :think: Je kent maar een kant van het verhaal ja. Ja die kant van die ouders ja. Niet van haar. Er word hier wel geschreven van je kent maar een kant van het verhaal. Maar hoe kan dat meisje van 7 zich verantwoorden. Dat kan niet. Lekker makkelijk. Dat is toch ook niet goed.



Maar jij kent dan ook maar 1 kant toch? En jij denkt ook precies te weten hoe de vork in de steel zit. :eh:



Tuurlijk is het niet leuk voor dat meisje dat ze uit huis word geplaatst.

Maar persoonlijk denk ik toch echt dat als het niet nodig was, het niet zou gebeuren.

En dat nu het meisje hulp krijgt voor haar probleem, ze daar alleen maar beter van kan worden, toch?

Dat het nu even niet leuk is, is een feit, maar haar thuis laten, waar een heel gezin aan haar gedrag onderdoor gaat, daar word niemand beter van.

En daar zijn soms ingrijpende veranderingen voor nodig.



En het uiteindelijke doel is ook, dat ze straks gewoon weer lekker naar huis kan.




Daar heb ik mijn vraagtekens bij. En van daaruit schets ik mijn mening. Van alles wat door die artikkelen zijn geschreven.



Kijk bij alles wat ik heb geschreven hier ga ik me even inleven hoe dat meisje wel niet zich moet voelen. Die zijn altijd de dupe van alles. Is het dan zo erg dat ik even haar kant bekijk :think: En even niet haar ouders,

wat je nu continue leest. Ik kijk juist niet een kant op. Want wat ik nu vooral leest word de kant van die ouders maar steeds gezegt. Is toch hetzelfde.



Maar hoezo is zij de dupe?

Zij kan er niets aan doen, dat zij gedrags problemen vertoont, de ouders evenmin.

Ze heeft een probleem, daar word nu aan gewerkt.

Waar is zij dan de dupe van?

Dat haar ouders haar willen helpen…? :doh:




En wat je hier zegt:

Lees nu gewoon een keer wat er staat, denk eens na voordat je (zoals gewoonlijk) mensen meteen aan de hoogste boom opknoopt



Sorry hoor dat ik ( zoals gewoonlijk, leuk gezegt. Dan kan ik ook zeggen dat het zoals gewoonlijk weer verkeerd word opgevat). hun even zo bekijk. Moet je dus ook geloven van hun verhaal. Dat is toch hetzelfde. Ik bekijk alleen de dingen die ik lees. En hoe het MIJ overkomt. Sorry dat ik er anders over denk. Niet iedereen kan dezelfde mening hebben toch!? En als het uitkomt dat het beter voor haar is. Dan is het toch goed. Ik weet ook wel dat ik niet alles weet. En dat het mischien beter voor haar is. Maar jullie weten ook niet of HUN verhaal klopt. Ik bekijk het in het midden. En in de verhalen wat ik lees.

Ik heb niets aan Anneke haar reacties toe te voegen…ze heeft zo alles wel gezegd :slight_smile:





Maar nog even over jouw laatste stukje…

@karin wrote:

Sorry hoor dat ik ( zoals gewoonlijk, leuk gezegt. Dan kan ik ook zeggen dat het zoals gewoonlijk weer verkeerd word opgevat). hun even zo bekijk. Moet je dus ook geloven van hun verhaal. Dat is toch hetzelfde. Ik bekijk alleen de dingen die ik lees. En hoe het MIJ overkomt. Sorry dat ik er anders over denk. Niet iedereen kan dezelfde mening hebben toch!?




Dit zeg je eigenlijk altijd in een discussie, maakt niet uit waar het over gaat.

Probleem is echter dat je het steeds over je mening hebt, je zegt dat je de dingen bekijkt die je leest…

Dan vraag ik mij sterk af wát jij leest want als ik jou hoor, lees jij totáál iets anders.

Ik zal je vertellen wat ík lees:

De eerste berichten waren speculaties, hetzij van de verslaggevers en anders van derden (zoals de oppas) vervolgens komen de ouders zélf met een verklaring, waarin uitgelegd word dat zij het kind niét af hebben gestaan en dat het uit huis geplaatst is op advies van de hulpverlening en dat het uiteindelijk de bedoeling is dat het meisje terug komt.



Toch blijf jij roepen dat het meisje afgestaan is voor adoptie, want ja…de speculatie’s kloppen en het verhaal van de ouders (waar buitenlandse zaken ook achter staat) is niet waar toch?

Ik snap gewoon niet hoe jij je meningen kunt vormen als jij het totale plaatje niet bekijkt en gewoon weigert te lezen wat er geschreven is.



Terwijl ik dit typ zit ik mezelf eigenlijk voor mijn kop te slaan, ik weet namelijk al precies wat jij gaat zeggen…dit is jouw mening en die mag anders zijn :wall:

Maar ja, ik ben zwanger en heb nog wel eens ijdele hoop :lol:
Anneke wrote:
karin wrote:

3 En er word steeds maar geschreven hoe zielig het voor die ouders is. En voor haar dan :think: Je kent maar een kant van het verhaal ja. Ja die kant van die ouders ja. Niet van haar. Er word hier wel geschreven van je kent maar een kant van het verhaal. Maar hoe kan dat meisje van 7 zich verantwoorden. Dat kan niet. Lekker makkelijk. Dat is toch ook niet goed.

Maar jij kent dan ook maar 1 kant toch? En jij denkt ook precies te weten hoe de vork in de steel zit. :eh:

quote]

Ik ken idd maar een kant. Ik bekijk het zo. Ik lees dat stukje van die ouders. En van daaruit ga ik uit. Omdat dat meisje zich niet kan verantwoorden. Zo bedoel ik dat. Ik weet natuurlijk niet alles. Maar ik ga ervan uit wat ik lees.

mell ik ben mischien wat extreem wat over meningen gaan. Maar zo bekijk ik het gewoon. Maar…



idd jullie hebben gelijk dat ze uit huis is geplaatst. Ik had dat beter moeten lezen. Maar ik lees het wel hoor. Ik was alleen overdondert van dat eerste verhaal. Dat zal het wel zijn. Die vader had mischien gelijk zijn verhaal moeten doen. Was dit hele ophef niet gebeurt. Kijk normaal hoef je dat niet. Maar hij is een diplomaat. Dan krijg je dit.



Maar toch blijf ik in het midden nog. Want welk verhaal klopt nou. Die ouders kunnen ook wel van alles zeggen. Maar de media ook.

Anneke wrote:
[

2 En deskundigen zeggen dat ze helemaal niet ziek is.

En daarom adviseren ze haar ook tijdelijk uit huis te plaatsen?
Wie zijn die deskundigen dan, die dat zeggen? Waar heb je dat gelezen?
En daarbij is ze ook niet ziek nee, ze heeft een gedragsprobleem.


quote]

Dat zeiden de deskundigen waar ze op dit moment is. Dacht ik dat gelezen te hebben. Ik heb het gelezen waar jij waarschijnlijk ook je verhaal weg hebt gehaald.? De Telegraaf mischien? En nou niet zeggen oooh ja de Telegraaf. Maar elke krant is sensatie. Ik weet natuurlijk ook wel dat je niet alles moet geloven wat er staat. dat zeg ik er even bij. Maar het kan.

Maar het kan natuurlijk zo zijn dat elke deskundigen er verschillend tegen aan kijken he. Die ene zegt dat ze ziek is en onhadelbaar en de anderen kunnen dat wel niet zo extreem vinden.

Ik hoop alleen dat het voor dat meisje goed komt.

@karin wrote:



Ik hoop alleen dat het voor dat meisje goed komt.






Daar heb je gelijk in…