Navigatie

Ik had altijd navigatie op mijn telefoon, maar deze begint oud te worden en vandaag wordt dan ook min nieuwe telefoon afgeleverd, een hele simpele.

Nu wil ik dus graag een los navigatiesysteem kopen. Ik heb al wat zitten zoeken en hoewel tomtom heel bekend is, vind ik de updates nogal duur daar. Toen kwam ik dus uit bij Garmin, daar krijg je updates gedurende de levensduur van het apparaat.

Ik weet alleen niet of het wat is, of ze goed zijn etc.

Wat ik zoek:

• Als ik een adres invoer en hij gaat de route zoeken, wil ik dat hij laat zien uit welke routes ik kan kiezen (mijn telefoon kiest gewoon wat en stuurt me regelmatig door kleine rotstraatjes enzo, heel irritant)
  • Ik wil duidelijk kunnen zien waar ik eraf moet, zoals je op plaatjes zien van tomtom, dat je echt ziet dat er 3 banen zijn bijvoorbeeld.

Verder betaalbaar, ik wil max. 200 euro kwijt zijn eigenlijk. (Tomtom heeft ook refusbished modellen, voor een mooie prijs, alleen ja, die updates))

Wie heeft een goed systeem, niet al te duur in aanschaf en en niet al te duur in gebruik qua updates enzo? Ervaringen, meningen, alles is welkom!

Ik lees mee! Je bent me voor, wilde er ook binnenkort 1 hierover openen :wink:

Wij zijn ook op zoek naar een navigatiesysteem met dezelfde eisen :mrgreen: Alleen als 't zou kunnen wel minder in aanschaf dan €200…

Wij hebben TomTom en hebben laats via zo’n programma wat erbij geleverd zat een update gedraaid en daar hoefden we niet voor te betalen…

Volgens mij moet je alleen betalen als je een compleet nieuwe versie software wil of een andere uitvoering, bijvoorbeeld Europa als je Benelux hebt.

Bij tomtom moet je dan iets van kaartupdateservice hebben, wat je per jaar kan kopen of iets. Dat begrijp ik in ieder geval van de website.

ik heb een mio… en gebruik hem hoodzakelijk voor mijn werk (vrachtwagenchauffeur)… ben der heel erg tevreden over en hij heeft me nog nooit ergens heen gestuurd waar ik nie kon komen…

Navigon heeft ook erg mooie navigatie. Je ziet goed en duidelijk welke rijstroken je moet hebben op de snelwegen bij afslagen. Ook zijn de borden goed zichtbaar op de navigatie die weer overeenkomen met de wegen.

Verder heb je de mogelijkheid wat voor soort route je wilt rijden (optimaal, snelste en kortste). Je heb ook de keuze of je bepaalde soorten wegen wilt omzeilen (bv. tolwegen en veerponten).

Ik heb ook nog de mogelijkheid om mijn navigatie in te stellen als voetganger, fietser, auto, vrachtauto. (weet alleen niet of dit bij alle Navigon zo is).

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Meer reacties zijn erg welkom!

@TrotsePapa wrote:

Navigon heeft ook erg mooie navigatie. Je ziet goed en duidelijk welke rijstroken je moet hebben op de snelwegen bij afslagen. Ook zijn de borden goed zichtbaar op de navigatie die weer overeenkomen met de wegen.

Verder heb je de mogelijkheid wat voor soort route je wilt rijden (optimaal, snelste en kortste). Je heb ook de keuze of je bepaalde soorten wegen wilt omzeilen (bv. tolwegen en veerponten).

Ik heb ook nog de mogelijkheid om mijn navigatie in te stellen als voetganger, fietser, auto, vrachtauto. (weet alleen niet of dit bij alle Navigon zo is).

Hier na tom tom ook een navigon. ( moest alleen wennen aan de vrouwenstem… ik wil geen vrouwenstem :mrgreen.) Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Het is even uitvogelen met instellen want hij is uitgebreider dan Tom Tom en dus ook wat moeilijker. Maar deze geeft straatnamen op het kaartje en rijstrook indicator.

Ik heb inmiddels de tomtom XL edition2 Europe besteld. De refurbished variant. Met welkomstvoucher en inclusief beschermhoesje ben ik 120 euro kwijt!

Wij hadden een MIO, maar mijn man wilde perse over op TomTom, maar daar hebben we echt spijt van. MIO is veel gebruiksvriendelijker en zorgt er tenminste voor dat je ook op plaats van bestemming komt itt de TomTom. :roll: