Hoe lang duurt het voordat het naveltje mooi droog moet zijn? Bij Lieke is het nog steeds wat pussig, terwijl het stompje er binnen een week af is gegaan (dus zeg nu 3 weken geleden).
Nu is het dus nog steeds vochtig en pussig, dan droogt het weer op tot een korstje, valt eraf, en dan begint het weer van voor af aan. Ik heb nog niks aan het naveltje gedaan. Luier onder de navel dubbelslaan (voor meer lucht) heeft geen beter effect.
Hoe is dat bij andere baby’s? Of ben ik gewoon ongeduldig en heeft het z’n tijd nodig? Ik weet ook niet meer precies hoe dat bij de oudste ging, hoe lang het toen duurde.
Ik heb vanmorgen de opdracht gekregen van iemand van het cb om iedere dag het naveltje schoon te maken met een wattenstaafje en alcohol. Het zou geen pijn doen.
Ik heb het naveltje van Imme net schoon gemaakt op die manier, dat ging heel goed…
hier duurde het tot een week of 7 .het is allemaal vanzelf goed gekomen.heb geduld en ga er niet teveel mee prutsen.
Daarin ben ik geen referentie punt helaas…
Succes!
De navel van mijn dochter bleef lopen, moest steeds “aangestipt” worden, maar niets hielp. Dus is ze geopereerd toen ze twee en een half was, en toen bleek dat haar navelstreng binnen in haar buik nog gewoon verder aan het leven was! Ze hebben er uiteindelijk een stuk van ruim 7cm uit gehaald toen… :shock:
@ Moosje: wat vreemd, want hier werd door zowel kraamzorg als het cb gezegd dat aanstippen met alcohol niet meer geadviseerd wordt. Ik moet morgen naar het cb, dus dan zal ik zeker ook even naar het naveltje vragen.
@ Tweet: :shock: Bah, ik hoop niet dat er iets dergelijks aan de hand is zeg! Wat naar! Lieke had wel een heel korte navelstreng, ik kon haar ook niet te hoog op mijn buik leggen toen ze geboren was.
@ Merel: ik pruts er dus ook helemaal niet mee, ik begreep dat je dat inderdaad niet moet doen. Goed om te horen dat het bij Floris ook vanzelf goed is gekomen. Deed jij de luier eroverheen, of liet je het naveltje ‘luchten’?
ik vouwde de pamper zo dat het naveltje kun luchten
schoonmaken met alcohol zou ik niet meer te veel doen dit hebben wij toen ook gedaan en het ging helemaal niet meer dicht het beste kun je even contact opnemen met je huisarts hij kan het even aanstippen met een speciaal staafje en dan gaat ie netjes dicht dit hebben wij ook laten doen bij onze dochter en het was binnen 2 dagen over.
hier is het naveltje met 3 weken aangestipt bij het cb met weet ik wat voor spul. omdat er nog veel vocht uitkwam. nu is het eindelijk aant beteren maar sommige dagen zit er nog wat vocht aan.
Dat aanstippen is waarschijnlijk met zilvernitraat geweest.
Sem heeft het namelijk na een maand of 3 ook gehad.
Er bleef bij hem nu en dan wat vuil uit komen en nadat ik had aangegeven dat er soms wat rozig/rood in zijn naveltje te zien was bleek dat wat wild vlees te zijn. (zat bij hem vrij diep dus op het CB was het ze niet eerder opgevallen) Dat zorgde er dus ook voor dat het wat vuil bleef.
Na het afstippen was het binnen een paar dagen over.
Groetjes Natascha.
@Kes wrote:
Dat aanstippen is waarschijnlijk met zilvernitraat geweest.
Sem heeft het namelijk na een maand of 3 ook gehad.
Er bleef bij hem nu en dan wat vuil uit komen en nadat ik had aangegeven dat er soms wat rozig/rood in zijn naveltje te zien was bleek dat wat wild vlees te zijn. (zat bij hem vrij diep dus op het CB was het ze niet eerder opgevallen) Dat zorgde er dus ook voor dat het wat vuil bleef.
Na het afstippen was het binnen een paar dagen over.
Groetjes Natascha.
ja idd dat bedoelde ik alleen is het nu 4 weken verder en is het hier nog niet weg.
Charity, dan zou ik even terug gaan, soms moet het namelijk meerdere keren worden aangestipt voor het weg is.
ja ik moet volgende week toch terug
Ik heb vandaag op het consultatiebureau het advies gekregen om er wat zinkzalf op te doen (dun). Er zit geen wild vlees en volgens de arts is het de huid die wat nattend is. Ik ben benieuwd of het helpt.
ik zou gewoon even een keer terug gaan want het kan zijn dat het een oud stiftje was die niet goed werkte was het naveltje na het aanstippen ook zwart?
ja was idd zwart en het is nog maar minimaal dat er wat vocht uitkomt.
de 16de moet ik weer dus dan zullen ze er vast weer na kijken en anders zeg ik het even ik haal het echt niet om eerder nog eens te gaan volgende week de hele week vol met afspraken
Joh dat hoeft toch ook niet, is niks ernstigs
Als je toch over een week moet zou ik het idd dan even aangeven. :thumbup: