Mara heeft een uitpuilende navel. Niet helemaal bol, maar hij staat wel naar voren. En als ik er op druk voel ik soort plop. Zou dit een navelbreukje kunnen zijn? Zal er straks als ze wakker is wel even een foto van maken…
Als het een navelbreukje is, kunnen ze daar dan iets aan doen. Zo ja, wat dan? En is er een kans dat haar naveltje in de toekomst mooi naar binnen gaat staan?
Iemand ervaring hiermee?
Donderdag moet ik voor haar inentingen naar het cb en dan vraag ik het ook na, maar ben benieuwd wat jullie hierover te melden hebben.
hoi
lars heeft dat ook gehad
ze doen er niks aan en naarmate ze ouder worden
gaat het of weg of het word minder
lars heeft het nog een klein beetje nu en is 3 jaar
bij ons zeiden ze op het cb
dat ze eroverheen groeien
en als het ik dacht 4 jaar nog zo is dan gaan ze verder kijken
en dan evt. een operatie
dus je hoeft er je er niet druk over te maken
en anders gewoon even vragen van de week :thumbup:
Jesse heeft het ook gehad en het is vanzelf weggegaan (volgens mij zelfs binnen een jaar).
Het kwam bij hem vooral van het persen/krampjes.
Tijn heeft het nu ook al weer. Ik maak me er niet zo’n zorgen om, bij Jesse is het ook mooi weggetrokken en hij heeft nu een gewoon naveltje.
Gr.
Willy :-*
Ivan had het ook, Het is nu weggetrokken, alleen als hij een dag of 2 niet gepoept heeft dan zie weer een bultje. Ik heb het ook gehad. Bij mij zie je er niks meer van
Jesper heeft het nog steeds. Niet zo heel erg en het cb zei dat een operatie niet altijd mooi resultaat geeft. Ik laat liever niet opereren of pas als ie het zelf vervelend gaat vinden.
Hoihoi,
Daphne had het ook zo erg en had er veel pijn aan.
Het moet binnen 1,5 jaar wegtrekken zij de k.arts tegen mij.
Verbazing wekkend is nu al bijna weg!! Dus je zal nog even aan moeten zien, vragen kan nooit kwaad als het je geruststeld!
:-*
bij meisjes doen ze er eerder iets aan omdat ze anders later problemen kunnen krijgen bij een eventuele zwangerschap.
vandaar dat ze bij meisjes zeggen dat het binnen 1,5 jaar weg getrokken moet zijn.
ik had vroeger een kleine navelbreuk en nu tijdens de tweede zwangerschap is die terug gekomen maar dan boven mijn navel.
Thx voor jullie ervaringen. Ik begrijp dat het dus meestal vanzelf weer over gaat. Volgens mij heeft ze er geen last van, maar zeker weten doe ik het niet… Ben benieuwd wat ze bij het cb ervan zeggen.
Bij Mara is het wel erger als ze huilt en haar buik daardoor erger op en neer gaat.
normaal doen navelbreukjes geen pijn omdat er niet snel weefsel tussendoor komt zoals bij een liesbreuk.
Nou, ben bij het cb geweest. Is idd een navelbreukje en zoals jullie al vermeldden, het moet vanzelf over gaan en is niks om me druk over te maken. Ze heeft uitgelegd dat ht ontstaat doordat de rechte buikspieren niet goed zijn gesloten na de bevalling. Doordat die iets blijven wijken, komt er een stukje darm naar buiten en dat drukt de navel omhoog. Maar de buikspieren gaan weer rechtstaan en dan zakt ook het naveltje. Datb moet met maximaal drie an vier jaar goedgekomen zijn.
Thx voor jullie evaringen!
Hoi,
Kasper had het ook! De navelbreuk werd wel zo groot als een stuiterbal. En dat op zo’n klein buikje :shock:
De kinderarts vertelde mij dat het maar heeel zelden voorkomt dat een darmlus klem komt te zitten, dus daat hoef je niet bang voor te zijn. Ook vertelde zij dat zodra Kasper zijn schuine buikspieren zou gaan gebruiken, dat de breuk waarschijnlijk weg zou trekken. En dat is gebeurt… helemaal :thumbup: Niets meer aan te zien, gewoon een normaal naveltje.
Dus het komt vast goed hoor!
Hier ook navelbreuken bij de mannen! Bij Ryan was hij echt zo groot als een sinaasappel! Je zag het door al zijn kleren heen en rompers zaten niet goed meer… echt een rot gezicht.
Maar ineens…zomaar…op een ochtend was hij ingezakt…
Komt goed dus!
Nou, we zijn anderhalve maand verder nadat ik deze vraag stelde en haar naveltje is helemaal gezakt :D. Hier een foto zoals het nu is. let niet op de uitslag, want dat is ervoor in de plaats gekomen :?. Maar daarvoor lopen we bij de ha.
Ziet er netjes uit zo! Toch een fijner gezicht he?!
:thumbup: