nauwe bekken (inmiddels bevallen)

Hallo,

Mijn 1e is uiteindelijk met een ks geboren en de gyn gaat er vanuit dat mijn bekken te nauw waren voor hem. Ik wil zelf graag natuurlijk bevallen en heb met de gyn afgesproken dat we het deze keer eerst gaan proberen.

Inmiddels ben ik 40 weken en blijkt het kindje flink gegroeid de afgelopen week. Wordt dus groter dan de 1e. Ik twijfel nu heel erg wat ik moet doen. Inleiden of toch maar voor een ks gaan.

Wie heeft dit ook gehad en hoe is de 2e bevalling verlopen?

Groeten

ik heb geen ervaringen maar sta straks voor hetzelfde dilemma.

de eerste was groot en is na uren van weeen met een ks geboren. nu is het afwachten hoe groot deze word…

ik lees ff met je mee naar de antwoorden

in ieder geval wil ik je succes wensen met de bevalling en hoop ik dat je gauw een gezond kindje in je armen hebt.

Hier ook een te nauw bekken gelukkig was mijn kindje klein en fijn, hij is uiteindelijk met de vac geboren na vijf keer trekken. Het was voor hem erg spannend was weinig leven erg lage scores en moest meteen naar de kinderafdeling. Heeft even op kritiek gelegen. Al met al in de evaluatie met vk en Gyn tot de conclusie gekomen dat het beter en veiliger was geweest als het een ks was geworden, maar dat de gyn met dezelfde informatie weer voor de pomp had gekozen het was volgens hem achteraf bekeken beter, maar daar handel je niet op.

Waarop ik heel gevat zei dan wil ik er leering uit trekken voor een volgende keer. In het dossier hebben wij wat afspraken gezet met de vk.

Wij doen een zogenaamde proef bevalling en kijken het 10 uur aan. Zit er dan weer geen vordering in…kindje niet ingedaald, geen persweeen en draait niet goed met het hoofdje door het geboortekanaal. Dan stoppen we ermee en word het een ks.

Ik moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als mijn schatje een forse baby was geweest.

Hier konden wij ons allen in vinden. Nu alleen nog zwanger worden :mrgreen: