natuurlijke en ingeleide bevalling

wie heeft naast een ingeleide bevalling ook een natuurlijke bevalling meegemaakt? en hoe ging dat?



even mijn verhaal:



bij de eerste liep ik 2 weken overtijd en ben toen doormiddel van infuus ingeleid, water hebben zij gebroken, en na een knip en vacuum is jef geboren. dit heeft zo een 7 en half uur geduurd.



bij de tweede liep ik 9 dagen overtijd toen mijn water brak om half 11 savonds. volgende dag om half 1 aan het infuus gelegd, en na 4 uurtjes is dana geboren, ook met een knip.



nu ‘wacht’ ik dus of het vanzelf gaat gebeuren, of dat ik weer ingeleid moet worden.

raar hoor. want met 37+3 werd ik bijna ingeleid, omdat beebje in stuit lag. op de dag supreme lag ze weer goed en mocht ik naar huis.

en ze zit er nog steeds in :mrgreen:



dus, hoe is dat bij jullie gegaan?

Ik:



Bij mijn eerste waren mijn vliezen gebroken bij 10 dagen overtijd. Alles leek voorspoedig te gaan maar met 9 cm gebeurde er niets meer. Dus naar het ziekenhuis, gel ingebracht, allerlei draadjes naar binnen en M.ateo is geboren met tang en knip…



Bij mijn jongste begonnen de weeen ook in de nacht (7 dagen overtijd), vk kwam al snel, bleef even een uurtje op onze bank bivakeren en heeft toen mijn vliezen gebroken. Ik moest nu zelf alles doen en dat was heel gek.

Toen het hoofdje geboren was dacht ik dat ik klaar was. Ze was heel druk aan het zeggen dat ik door moest persen en ik vroeg waarom. :angel:

Anyway, vond het heel bijzonder om mijn kindje ook zonder hulp er uit te hebben gekregen. Voelde heel speciaal.



Net zo speciaal als mijn eerste hoor :inlove:

tnx M.



1e is dus ook een heftige bevalling geweest. tang :shifty:



heb nu ook af en toe ‘voorweeen’. en eigenlijk probeer ik gewoon mn ding door te gaan, want als het echt weeen zouden zijn, gaan die gewoon door toch? of zou ik moeten gaan rusten en me gaan consentreren op die voorweeen?

Toen de weeen van Mat.eo begonnen had ik dat gelijk door, maar dat kwam volgens mij door het breken van mijn vliezen 8)



Bij Mi.cah had ik (net als bij grote M. geen last gehad van voorweeen) toen ik een kramp voelde en even later weer zat ik nog tegen mijn man te mopperen dat ik echt geen zin had in voorweeen op 41 weken zwangerschap…



Maar na een paar van die krampen wist ik gelijk dat het de real deal was hoor…



Ik was trouwens in de 2e zwangerschap veel relaxter en had veel minder kwaaltjes…



Bij M.ateo had ik het bij 37 weken al gehad (en beviel dus bijna 5 weken later) en bij Mi.cah zat ik eigenlijk alleen die avond voor de bevalling wat te mopperen…



Spannend hoor… :inlove:

@Madre wrote:

Bij Mi.cah had ik (net als bij grote M. geen last gehad van voorweeen) toen ik een kramp voelde en even later weer zat ik nog tegen mijn man te mopperen dat ik echt geen zin had in voorweeen op 41 weken zwangerschap…




:lol: :lol: :mrgreen:

vandaag heb ik een echte baaldag. voorweeen, maar gewoon niet doorztten. daar word je moedeloos van. nou ja. nog even doorbijten, binnen anderhalve week moet ze er toch wel zijn… idd spannend :inlove: :mrgreen: