natuurlijk of toch Keizersnede

Over 2 week gaat mijn gyn kijken hoe het er voor staat. Mocht het er ongunstig (qua ligging en ontsluiting ) uitzien dan wordt er een ks gepland. Maar bij gunstige positie word ik ingeleid. Zoiezo loop ik niet langer dan 38 week.

Maar ik ben zo angstig voor een natuurlijke bevalling (niet voor mezelf hoor) ben zo bang dat er nog iets fout gaat. Nu kiezen voor een ks leek de gyn niet handig omdat het niet altijd de beste keuze is. (dat snap ik ook allemaal wel)

Ik heb het liefst gewoon ritsje weer open en beeb eruit :mrgreen: tuurlijk is het een behoorlijke ingreep.

Is het zo raar dat ik zo angstig ben voor een natuurlijke bevalling? En is er iemand die me kan vertellen hoe het inleiden gaat.

Ik kan je alleen vertellen hoe het bij mij is gegaan en daar is het inleiden helaas niet gelukt.



Ik kreeg met 37 weken (vanwege beginnende zwangerschapsvergiftiging) een weeenopwekkend middel ingebracht. Een soort van gel die op de baarmoedermond gespoten werd. Deze zou de bmm wat moeten verweken en eventueel de bevalling moeten inleiden. De gel deed zijn werk in de vorm van weeen, maar dat zette niet door en na toucheren bleek dat de gel helemaal niets gedaan had aan de bmm. Die zat nog potdicht. Dus toen hebben ze me nog 2 weken door laten lopen totdat ik echt heel erg ziek was en de bevalling niet meer uit kon blijven. omdat de bmm nog geen tekenen van verweking vertoonde is er een ks gepland.



Het is idd wat je zegt: sneetje, baby eruit en klaar. Maar onze zoon is nu bijna 14 weken en ik voel de wond dus nog steeds als ik zwaarder werk gedaan heb, bv stofzuigen.



Ik snap dat je angstig bent gezien je situatie. Heel veel succes en sterkte> NOg even doorzetten en dan heb je een prachtig kindje in je armen :mrgreen:

Bedankt voor je ervaring,



Ik heb Daan :**: ook ks gehad dus ik weet hoe lang het herstel kan gaan. Had zelfs 4 a 5 maanden nog last van de wond, fijn is het absoluut niet

Ik dacht dat ze na een keizersnede nooit deden inleiden ivm risico’s voor het litteken? Of heb ik dat nou fout? Als je zo heel erg opziet tegen een natuurlijke bevalling zou ik dat zeker aangeven. Je hebt nog even om er over na te denken. Als je tegen die tijd nog steeds zo denkt zou ik een ks vragen. Jij moet het doen, en als je in de stress ligt daar vlot het ook niet lijkt me. :hug:

mij hebben ze verteld niet in te leiden nu.

omdat ik al een kzs heb gehad en t litteken kan barsten bij inleiden door te heftige weeen.



het enige wat ze mogen doen bij een bevalling na een kzs is vliezen breken…

met t minste risico.



maar gel of infusen absoluut niet! ( werd mij gezegt)



ik hoop deze keer op de natuurlijke manier te bevallen , maar een kzs zou k ook niet erg vinden… als de baby maar veilig is :slight_smile:



succes!

Hmm zulke verhalen maakt het natuurlijk niet makkelijker :frowning: Ik zal het over 2 week vragen aan mijn gyn over het risico voor het litteken bij inleiden.

Ik loop inmiddels bij een psycholoog, als ik heel erg angstig word kan ik op haar advies een ks krijgen.

ik zou dan toch vragen om een ks al is dat niet het gunstigste enz…



maar als je je nu al druk maak om een natuurlijke bevalling is dat niet gunstig voor je ontsluiting (tenminste dat had ik ik was zo bang dat ik geen ontsluiting kreeg :wall: pas na de verdoving kreeg ik ontsluiting)

Ik heb bij de eerste een ks gehad en bij de 2e liep ik weer 14 dagen overtijd. Vlak voordat ik voor inleiding naar het ziekenhuis moest kreeg ik vanzelf weeen, maar in het ziekenhuis bleek de ontsluiting niet te vorderen. Heb er toen wel een infuus bijgekregen om de weeen meer op te wekken. Uiteindelijk zonder succes want is toch weer geeindigd in ks.

Mij werd gezegd dat een infuus wel kon onder streng toezicht. Mocht je toch veel last van litteken krijgen dan gaat het infuus meteen stop.



Wil je in elk geval heel veel succes wensen bij je bevalling :-* .



Groetjes Renate

He meid, kan je ook geen advies geven, behalve dat het JOUW lijf en jouw leven en dan van je kindje is. Stress is nergens goed voor…



Ik heb bij mijn eerste een ks gehad en hoop nu juist heeeeeeeel erg dat ik bij de volgende ‘gewoon’ kan bevallen, anders maak ik dat misschien nooit meer mee, en het lijkt me zo bijzonder.



Maar ik kan me jou ook heel goed voorstellen. Laat je in elk geval niet aanpraten dat het tegennatuurlijk is oid om een keizersnee te willen. Angst voor bevallen is ook heel normaal!



Sterkte ermee, meis! :hug:



Groetjes,

Femke

heyyy



tuurlijk is het niet vreemd dat je er een lichte angst voor voelt om natuurlijk te bevallen



ik ben bij beide meiden ingeleid en kan je mijn ervaring vertellen

beide inleidingen waren totaal verschillend van mekaar



bij de eerste werden de weeen zo heftig dat ik een rugge prik kreeg (heb epelepsie en moest rustig blijfen)en dat ik daarna de weeen niet meer voelde best lekker eigenlijk maar op eigen kracht moeten persen… achteraf gezien vond ik toen dat inleiden echt zwaar door de ween storm



bij de jongste daar in tegen ben ik in geleid en was ik er binnen 2 en half uur vanaf zonder weeen storm en het verliep soepeltjess en zo wil ik er nog wel 3 ahhah



keizersnede kan ik helaas niet over mee praten hoop dat ej je rust een beetje kan vinden … en straks heerlijk je kindje in je armpies heb … het schiet al aardig op he:-)

Hoi Karin,

Ik heb bij Jelte* geen keizersnede gehad. Bij Tejo ben ik ook met 38 weken ingeleid.

Voor mezelf had ik 3 scenario’s bedacht over de inleiding (en die klopte ongeveer wel een beetje wat ik kon verwachten volgens toen het zover was)

  1. een droombevalling :inlove:
  2. een nachtmerrie (heftige weeën en het schiet maar niet op)
  3. het slaat niet aan en ik moest de volgende dag of misschien een paar dagen later maar weer terugkomen.



    Gelukkig :pray: voor mij bleek ik al ontsluiting te hebben en konden de vliezen gebroken worden. Daarna is het heel snel gegaan. (eigenlijk dus wel de droomscenario :wink: )



    Zeker omdat hij ook met 38 weken ingeleid zal worden is het denk ik erg afhankelijk of de baarmoedermond er al rijp voor is of niet. (wel of geen ontsluiting en dus mogelijkheid op breken vliezen)



    Laat je vooral goed inlichten door je gyn wat de mogelijkheden zijn, wat je aan de hand daarvan kan verwachten. Zet alle voors en tegens voor jezelf op een rijtje. En als je enorm tegen het inleiden opziet, zou ik dan om een ks vragen.

    :think: Als ik nu een beslissing zou moeten nemen, zou ik vragen of het mogelijk is om met inleiden te beginnen, mits de vliezen gebroken kunnen worden. Gaat dat niet of slaat het niet gelijk aan, dan hup die ks.

    Oja, en omdat de kans op weer een ks erin zit, zou ik ook gelijk vast om een ruggenprik vragen. Dat scheelt ook een hoop pijn tijdens het inleiden :wink: En wordt het uiteindelijk een ks, dan zit die er in elk geval al in. :smiley:



    Ik zal nu ook weer rond de 38 weken ingeleid worden en ik ben ook blij dat de gyn al heeft aangeven dat ik bij de vk (daar loop ik nu, bij Tejo alleen de gyn) vlak voor de inleiding eventueel wel gestript mag worden.

    Misschien is dat bij jou ook nog wel een optie om het eventuele inleiden te vergemakkelen?



    Succes in elk geval :thumbup:



    :-* Liefs, Evelien :vlinder:

Mijn schoonzusje heeft bij haar 1e kindje een spoedkeizersnede gehad (met 30 weken ivm hellp) daarom is haar tweede kindje dat zich met 18 :shock: dagen overtijd nog niet aankondigde ook met een ks gehaald. Daar werd ook gezegd dat na een ks ze niet gaan inleiden idd omdat het gevaarlijk kan zijn voor het litteken. Misschien dat ze daar per zh wel verschillende regels op na houden.

Iedereen heel erg bedankt voor je ervaringen, ik ga idd mijn voors en tegen op een rijtje zetten. Mijn grootste angst is dat er iets met de kleine gebeurd , of dat het litteken gaat scheuren. Over 2 week moet ik weer heen en zal dan zeker mijn angsten vertellen. Ene kant hoop ik dat het er niet gunstig uit ziet aan de andere kant lijkt me een natuurlijke bevalling ook iets moois om mee te maken.

Succes met het maken van je keuze, enne mijn mening weet je al he ? :wink: :hug: :-*

hoi karin,



lastige keuze :hug:

zou je nu niet al je gyn kunnen bellen om te vragen naar de risico’s van inleiden na een KS? dan weet je die al en kun je dat meewegen in denken over je keuze. dat zou ik zelf prettig vinden maar misschien ligt dat voor jou anders.



bij lev ben ik ingeleid, omdat het met hem niet goed meer ging. ik heb de hele tijd een inwendige CTG gehad en er werd regelmatig bloed geprikt bij hem om te zien hoe het ging met hem. niet echt prettig voor mij maar wel geruststellend, vond ik. alles stond ook al klaar voor een spoedkeizersnede mocht hij de natuurlijke bevalling niet aan kunnen.

dat kan misschien ook, natuurlijk beginnen maar met de zekerheid vooraf dat ze goed monitoren en meteen ingrijpen als er iets niet lekker gaat met je kindje?



heel veel sterkte hiermee en met de laatste weken :-*

hey meid,



Ik ben ook bevallen door middel van inleiden. ik had zware zwsuiker. en ben met 37w5d binnen gemoeten.



Mijn bevalling was ook niet zonder risico’s (geen enkele maar je weet wat ik bedoel) ivm de suiker werd er ook van alles klaargezet zou er iets mis gaan. Ook had Nicolai een draadje op zijn hoofd (inwendige ctg) van het moment dat de vliezen braken. en daarvoor een externe op mijn buik van af het begin. Alles stond ook klaar voor een KS, werfd het ook bijna zij het neit dat de epidurale zijn werk heeft gedaan. Als je meer info wilt over inleiden dan pb maar. ik heb een heel geboorte verhaal erover :wink:



Ik wens je veel sterkte, denk eraan, de doktors hebben het beste voor jou en je kindje voor. Iedereen is anders en iedere ervaring is anders. Wat voor het een teld teld niet voor een ander.



Praat er lekker over met je gyn en maak een besluit waar JIJ je goed bij voelt. Ik wens je veel sterkte!

het stomme is als ik het over mijn angsten heb dan heb ik het gevoel dat hij het gezeur of aanstelleritus is en dat maakte me behoorlijk onzeker. helemaal omdat de kleine het perfect doet denk ik gauw , dat hij denkt wat zeur je nou de kleine doet het goed :frowning:

ach meid , ik heb niet meegemaakt wat jij hebt .

en zelfs ik ben bang voor d ebevalling en eventuele gevolgen.



ik denk dat iedereen hier beaamt dat je je niet aanstelt hoor…en angsten moet je uitspreken… :hug:

:hug:

Ik zelf ben best wel bang om een keizersnede te krijgen… lijkt me zo eng