Hoi,
Weet iemand een natuurlijk laxeermiddel dat goed werkt en dat je mag nemen tijdens je zwangerschap?
Ik heb keiharde ontlasting in combinatie met aambeien --> AUW! :oops: (sorry, tmi…)
Ik probeer al veel vezels te eten, maar eten opzich gaat me ook nog steeds niet erg goed af, dus dat is ook lastig.
Fikse sterke bak koffie en een sigaret zal ik maar niet doen
Groetjes,
LaBruja
Pruimen werken bij mij altijd prima
zemelen… niet te vr*ten, maar werkte hier wel.
Had hier altijd NA de bevalling ontzettend last van hetzelfde probleem.
Bij de jongste ben ik direct na de bevalling begonnen met elke dag een bak yoghurt met zemelen (en een hele flinke schep suiker, want ik vind het niet te eten dus ) en heb er deze keer echt veel minder last van gehad.
Thanx! Pruimen zal ik maar gaan halen, wel verse, want gedroogde lust ik echt niet…
Zemelen, kan ik die gewoon kopen in de bio-winkel oid?
Groetjes,
LaBruja
Lijnzaad… heb je in olie tabletten…
Weet alleen niet of je dit met een zwangerschap mag gebruiken, maar het is wel een natuurlijk recept…
Ik zou toch even advies vragen aan de huisarts en of verloskundige…
Maar pruimen zoals eerder werd geschreven…
Walnoten, peren…
wat bij mij erg goed hielp wat gewoon lauw/warm water, en traplopen,
je darmen komen dan ook in beweging…
kiwi op de nuchtere maag helpt ook
Ik kreeg in het ziekenhuis Movicolon, ok niet echt puur natuur, maar het hielp wel.
Misschien kun je aan je huisarts recept vragen.
ah heel herkenbaar bij alle zwangerschappen gehad en na de ks ook nog, hier hielpen tomaten altijd erg goed.
Hier deden gepureerde perzikken uit blik de truuk. Nog lekker ook gelukkig.
Waarom neem je geen lactulose?? Dat kan en mag nl. tijdens de zwangerschap en kan je gewoon bij de drogist of apotheek zonder recept kopen.
Verder natuurlijk wel genoeg water drinken (hier gaat er minimaal 2,5 liter water in per dag) en gezond eten.
Vooral voedsel waar veel vocht in zit eten. Dus veel prutjes, sausjes etc.
Dat scheelt al enorm!
Olijfolie werkt ook goed :thumbup:
Heb er geen last van, maar mijn zoontje wel. Die krijgt dan druiven, rozijntjes, krentenbol of ontbijtkoek.
Las dit ook op een apotheeksite
Eet vezelrijke voeding, dit werkt prikkelend op de darmen en bevordert daardoor de stoelgang. Vezelrijke producten zijn volkoren-, rogge-, bruin-, krenten- en rozijnenbrood. Ook grove graanproducten zoals gort, havermout, boekweit, muesli, tarwekiemen en zemelen zijn rijk aan vezels. Dit geldt ook voor zilvervliesrijst, dadels, vijgen, noten, pinda’s, sesam- en maanzaad en peulvruchten (witte en bruine bonen, kapucijners en linzen). Gedroogde en geweekte zuidvruchten als abrikozen, krenten, pruimen, rozijnen en tutti frutti zijn eveneens vezelrijk.
Sommige voedingsmiddelen kunnen een laxerende werking hebben. Voorbeelden hiervan zijn karnemelk, yoghurt, stroop, ontbijtkoek, vocht van geweekte zuidvruchten, rozenbottelsiroop of sinaasappelsap.
Lactulose mag je ook gebruiken tijdens de zwangerschap (en borstvoeding). Verkopen ze oa bij het Kruidvat. [edit]Ik zie dat het al gezegd is.[/edit]
Lijnzaad kun je ook door de yoghurt doen (kan natuurlijk ook door vruchtenyoghurt als je dat lekkerder vindt ;)).
je hebt roosvicee laxo (ik vind het wel heel smerig) en warme melk schijnt ook te helpen.
en gewoon goed drinken
want al die middeltjes helpen wel maar als je niet genoeg drinkt dan werken ze niet optimaal
Wow wat een tips! Dank, zal eens gaan uitproberen wat werkt. Ik wil wel iets dat je ook langer kunt gebruiken en waar je darmen niet ‘lui’ van worden, dus dat moet ik nog ff goed uitzoeken.
Drinken, ja, ik doe mijn best, maar red niet elke dag 2,5 liter. Hmmmm. Nou, maar weer eens een glas water, dan.
Groetjes,
LaBruja
Ik ontbijt al jaren elke dag met brintapap en doe daar een eetlepel gebroken lijnzaad in. Ik heb hierdoor geen last van harde ontlasting, ook tijdens mijn zwangerschappen geen last gehad.
Labruja, gaat het al iets beter?
Naast voldoende vocht en vezels nuttigen is het ook goed om elke dag genoeg te bewegen (bijv. wandelen, fietsen). Hierdoor loopt e.e.a. in je darmen ook makkelijker door.