Wie kan me vertellen waar je natriumbicarbonaat kan kopen? Ben al meerdere winkels afgeweest.
Heb een boek dat volstaat met lekkere cakes en koekjes en in veel recepten wordt dat gebruikt.
Op internet las ik dat een andere naam daarvoor baking soda is.
Het is trouwens niet hetzelfde als bakpoeder. Dacht ik eerst, maar voor sommige recepten heb ik en bakpoeder en natriumbicarbonaat nodig.
Je kunt het vragen bij een bakkerij, want daar wordt het zeer regelmatig gebruikt.
Ik weet dat er in NL zeer lastig aan te komen is, in Engeland ligt het gewoon in de supermarkt.
Succes!
Bij mijn weten kun je het in bijna iedere toko kopen.
hier in belgië verkopen ze dat oa. in de apotheek (wordt gebruikt bij maaglast) en in de drogisterij enzo.
volgens mij kun je het in natuurwinkels krijgen.
@Mip wrote:
Je kunt het vragen bij een bakkerij, want daar wordt het zeer regelmatig gebruikt.
Ik weet dat er in NL zeer lastig aan te komen is, in Engeland ligt het gewoon in de supermarkt.
Succes!
Toen wij in Frankrijk woonden, keek ik vaak naar programma’s op BBC en in kookprogramma’s kwam vaak baking soda langs. Ik heb het nooi kunnen kopen (niet in Fr en niet in Nl) Dus ik zou ook graag willen weten waar ik het kan krijgen! dus ik lees mee :thumbup:
Psies! Ik heb een aantal kookboeken van Nigella Lawson ( brits) en daar staat het ook vaak in de receptuur. De reden dat ik het in bulk verpakking meegenomen heb uit Londen 2 jaar trug :mrgreen:
natuurvoedingswinkel/biowinkel :thumbup:
heb je zo een flink potje voor een kleine prijs
ik zit ook altijd te klooien met bakpoeder, natriumbicarbonaat en wijnsteenpoeder. komt door de engelse kookboeken :mrgreen:
kan iemand me 1x duidelijk uitleggen wat het beste resultaat geeft? :think:
@elisaatje wrote:
bakpoeder, natriumbicarbonaat en wijnsteenpoeder.
Ja, dat probleem heb/had ik dus ook! Ik zou ook graag willen weten wa het verschil precies is :think:
Bij de American Bookstore, the culishop en en bij Thomas Green in Amsterdam of Den haag, daar hebben ze het in ieder geval.
Thomas green heeft ook online service.
bedankt voor de tip :thumbup: het lijkt me geen straf daar even langs te gaan
@elisaatje wrote:
bedankt voor de tip :thumbup: het lijkt me geen straf daar even langs te gaan
Nee, maar is helaas voor mij wel beetje uit de buurt Maar thanx voor de tip, ik ga zeker eens on line kijken :thumbup:
ik gebruik heel vaak gewoon alleen bakpoeder en dat werkt tot nu toe ook :oops: maar nu ik weet waar ik het kan krijgen ga ik daar ook eens op zoek naar
was ook benieuwd wat het verschil was, dus dit is de wiki uitleg over baking soda er staat overigens ook in dat “Sodium bicarbonate is primarily used in cooking (baking) where it reacts with other components to release carbon dioxide, that helps dough “rise”. The acidic compounds that induce this reaction include phosphates, cream of tartar, lemon juice, yogurt, buttermilk, cocoa, vinegar, etc., hence sodium bicarbonate can be substituted for baking powder provided sufficient acid reagent is also added to the recipe.[3] Many forms of baking powder contain sodium bicarbonate combined with one or more acidic phosphates or cream of tartar.”
Dus als ik het goed begrijp zit er al baking soda in Baking powder :think: Maar als je “ingredients like buttermilk, lemon, yoghurt, citrus, or honey” gebruikt kun je beter baking soda gebruiken omdat het dan minder chemisch smaakt :think: :think: :eh:
ik heb ook een engels kookboek waarin het staat
daar staat bijgeschreven dat het gaat om in nederland genaamd zuiveringszout
dit kun je kopen bij de drogist
er staat ook bijgeschreven dat als je er niet aan kunt komen je de bloem en het zuiveringszout kunt vervangen door zelfrijzend bakmeel, dit geeft namelijk hetzelfde effect
zoals hierboven al geschreven staat wordt het gebruikt om het deeg te laten rijzen, waar je dus ook zelfrijzend bakmeel voor kunt gebruiken.
Gewoon bij je warme bakker vragen die hebben 25 kg balen liggen
Bedankt voor alle tips :thumbup: . Moet nu op zeker slagen :mrgreen: .
Crien, ik ben ook erg benieuwd naar het verschil. Maar wordt ook niet echt wijzer.
zuiveringszout wordt ook vaak in supermarkten met een drogisterij-afdeling verkocht, is bij ons een donkergroen doosje.