naschoolse activiteiten

Bij Sharon op school willen we op woensdagmiddag activiteiten gaan organiseren.

We hebben nu al 3 keer een bingo gehouden, maar nu willen we ook eens wat anders doen.



De kindjes hebben zelf allerlei ideeën opgeschreven wat ze zelf graag zouden willen doen.

Maar misschien hebben jullie ook nog leuke ideeën.



De activiteiten moeten voor alle basisschool kindjes zijn, maar ervaring brengt dat de kinderen uit groepen 6,7 en 8 er niet veel zin in hebben.

En de kosten mogen niet hoger dan ongeveer 2,50 per kind zijn.

en het moet niet langer dan 2 uurtjes duren, want dat trekken de kindjes niet.



De ideeën die we hebben zijn:



knutsel/crea middag graag ideeën over wat te doen tijdens zo’n middag

filmmiddag

playback/ karaoke

koken (als daar de mogelijkheid toe is)

spelletjesmiddag



De activiteiten worden door enkel ouders georganiseerd, dus niet door school zelf.



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met leuke ideeën.



:-* Wendy

sportactiviteiten

dansen, in de vorm van workshops zodat je verschillende soorten dans kunt doen (streetdance, jazzballet, buikdansen :mrgreen: )

toneel

muziek



dat zijn een aantal dingen die bij ons op school bij de NSA worden gedaan. We doen dit niet zelf, maar hebben een samenwerking opgezet met allerlei verenigingen in de buurt. Die verzorgen om beurten workshops. Het is echt een hit hier op school

Voor de knutselmiddag, je kan voor de kleintjes gewoon een simpele plakwerk en tekenwerkjes doen, iets kleins boedseren, geef ze een kwast en een groot vel papier, voor de grotere echt handwerken dus met naald en draad en ook boedseren en schilderen kan natuurlijk (maar dan bijv. met schilderdoeken, wel prijzig…) :think:

@mama van Teun wrote:

sportactiviteiten

dansen, in de vorm van workshops zodat je verschillende soorten dans kunt doen (streetdance, jazzballet, buikdansen :mrgreen: )

toneel

muziek



dat zijn een aantal dingen die bij ons op school bij de NSA worden gedaan. We doen dit niet zelf, maar hebben een samenwerking opgezet met allerlei verenigingen in de buurt. Die verzorgen om beurten workshops. Het is echt een hit hier op school




Echte workshops zullen het niet worden,

Daarvoor hebben wij al een stichting van de gemeente die ieder jaar workshops en cursussen geeft.

Dit jaar oa ook buikdansen, zij krijgen ook subsidie van de gemeente zodat zij ok de kosten laag kunnen houden.



Het gaat echt gewoon om een middagje tijdverdrijf voor de kids.

@Suuzeke wrote:

Voor de knutselmiddag, je kan voor de kleintjes gewoon een simpele plakwerk en tekenwerkjes doen, iets kleins boedseren, geef ze een kwast en een groot vel papier, voor de grotere echt handwerken dus met naald en draad en ook boedseren en schilderen kan natuurlijk (maar dan bijv. met schilderdoeken, wel prijzig…) :think:




boetseren is inderdaad erg leuk :thumbup: , misschien kunnen we via school iets regelen voor de matrialen.



Schildersdoeken ook een erg leuk idee :thumbup: , volgens mij heb je bij de action hele goedkope doeken.

Maar als iemand een adresje heeft voor nog goedkopere doeken graag :wink:



Heb zelf al zitten denken voor bijv een filmmiddag, wij hebben een popcornmachine thuis dus dat zou ook erg leuk zijn voor de kids.

Je zou dan bijv maar 1 euro hoeven te rekenen, en wat over is kunnen besteden aan een wat duurdere activiteit de andere week.

We willen wel zoiezo iedere maand de bingo erin houden want dat is zooh leuk joh voor die kids.



:-*

Speurtocht!

Knutselen in Thema. Dus nu is de Halloween, maak pompoenen, spookjes, enz… Of herfst, Je kunt herfststukjes maken, laat de kinderen zelf hun materialen buiten zoeken, ze kunnen van verschillende blaadjes (van de bomen) poppetjes maken en opplakken, of blaadjes aan elkaar rijgen met kastanjes ertussen. Deze kunnen weer opgehangen worden op school.



Vogelhuisjes laten maken. Wij hebben door iemand plakjes op maat laten zagen, die hoeven de kinderen alleen maar inelkaar te timmeren en te schilderen. (dit is wel iets voor de ouderen).



Knikkerbaan laten maken van allerlei materialen. Zoals auto garages (kleuter speelgoed), wc rolletjes, houten plakjes, kunstof elektrischiteitsbuizen… Ze kunnen er alles voor gebruiken… Dit vinden kinderen geweldig leuk om te doen, weet ik uit ervaring.



Voor de dames, armbandjes maken met touw en/of kraaltjes…



Minipizza’s maken door pitabroodjes laten beleggen met van alles.



Speurtocht



Smincken

Ik organiseer jaarlijks een kleutermiddag.

We knutselen dan veel en als je googled op knutselen kun je echt hele leuke en originele dingen vinden.



Thuis op de pc heb ik wel wat links staan.

Als je ze wilt hebben laat maar weten!

1x pm disco vinden ze zo leuk :mrgreen:



playback shows…

modeshows ( zelf gemaakt door de kids)



verven

kleien

sieraden maken

schmincken



thema middagen… circus/ culinaire hoogstandjes :wink: (kunnen de papa’s en mama’s iets lekkers laten proeven)



zelf broodjes bakken

zelf pannenkoeken bakken



brooddeeg figuren maken



papiermasjee ( geen idee hoe je het schrijft) kun je eerst kranten verzamelen



gewoon een dagje gezelsschapspellentjes van vroeger…



film kijken

Toneelspelen! :thumbup:



Laat ze een verhaal verzinnen, of verzin samen. (of neem desnoods een sprookje). Bepaal de rollen, maak het podium/decor. Regel kleding/lappen/nietjes/paperclips en verkleden maar! Repeteren en spelen maar!

@Billie wrote:

Ik organiseer jaarlijks een kleutermiddag.

We knutselen dan veel en als je googled op knutselen kun je echt hele leuke en originele dingen vinden.



Thuis op de pc heb ik wel wat links staan.

Als je ze wilt hebben laat maar weten!




Linkjes zijn altijd welkom :thumbup:



:-*

@colle wrote:

1x pm disco vinden ze zo leuk :mrgreen:



playback shows…

modeshows ( zelf gemaakt door de kids)



verven

kleien

sieraden maken

schmincken



thema middagen… circus/ culinaire hoogstandjes :wink: (kunnen de papa’s en mama’s iets lekkers laten proeven)



zelf broodjes bakken

zelf pannenkoeken bakken



brooddeeg figuren maken



papiermasjee ( geen idee hoe je het schrijft) kun je eerst kranten verzamelen



gewoon een dagje gezelsschapspellentjes van vroeger…



film kijken




Colle wat een hoop leuke ideeën zeg :thumbup:

Hier kan ik wel wat mee.

Aan een disco zat ik ook al te denken, weet alleen niet wat de andere pappa’s en mamma’s daar van vinden, maar zal het zeker in de groep gooien dinsdag.



:-*

Bedankt meiden voor alle leuke ideeën, dinsdag hebben we overleg over hoe en wat dus als het zover is zal ik jullie vertellen wat er allemaal op het programma staat voor de kids.



:-*