Nanny Care (babysenor matje)

Wie is bekend met het babysenor matje? En hoe bevald deze? En is het een must have?

Wat is dat? :think:

Dat is een matje dat je onder het matras van de baby/het kind legt en als het kindje dan een aantal seconde niet geademt heeft dan gaat er een alarm af… Het is voor het voorkomen van wiegendood… Want bij wiegendood zeggen ze dat kindjes vergeten te ademen. En dit matje moet dat voorkomen… Maar was benieuwd naar de ervaringen, maar blijkbaar heeft niemand die…

Er is een tijd terug bij ons op het dorp een kindje “gered” van wiegendood door dit matje…

@Syll&Ryan wrote:

Er is een tijd terug bij ons op het dorp een kindje “gered” van wiegendood door dit matje…
Woon je bij mij in de buurt? Het heeft hier in de krant gestaan!

Persoonlijk zou ik het nooit aanschaffen…

@Affie wrote:

@Syll&Ryan wrote:
Er is een tijd terug bij ons op het dorp een kindje “gered” van wiegendood door dit matje…
Woon je bij mij in de buurt? Het heeft hier in de krant gestaan!

Persoonlijk zou ik het nooit aanschaffen…






waarom niet?

Ik geloof dat een aantal engeltjesmama’s een dergelijk matje heeft.

Voor mijn gevoel kan het 2 kanten op … en dat is niet negatief bedoeld, en wil er ook niemand mee voor het hoofd stoten, maar je kunt er ‘ongeruster’ door worden. Het gevoel van; zal het matje het nog doen? Werkt alles nog wel? En wat doe je precies als het alarm af zou gaan?

Dat kan (maar hoeft niet!) extra stress veroorzaken.



Het tegenovergestelde kan ook, dat je door het matje extra vertrouwen krijgt.

Zelf heb ik er geen aangeschaft omdat ik zelf het vermoeden had dat ik de apparatuur bv niet zou vertrouwen, dat ik nog vaker bij Casper zou gaan kijken, hem mss zelfs zou storen in zijn slaap. :wall:

Dus ik heb ervoor gekozen om hem bij ons op de slaapkamer te laten slapen, in zijn eigen wiegje, maar zodat ik in de nacht wel al zijn ‘geluidjes’ zou kunnen horen. Tot nu toe werkt dat echt prima, mijn vertrouwen groeit met de dag en ik word van de minste geringste kik uit de wieg wakker, kijk even en kan weer slapen als hij in zijn slaap geluid aan het maken was. :thumbup:

Ik heb er ook van gehoord en zal zeker in de winkel gaan kijken hoe en wat precies… klinkt wel goed als zo`n matje dat kan voorkomen dan heb ik het liever dan dat ik er te laat bij ben.

@Daantjuh wrote:

@Affie wrote:
@Syll&Ryan wrote:
Er is een tijd terug bij ons op het dorp een kindje “gered” van wiegendood door dit matje…
Woon je bij mij in de buurt? Het heeft hier in de krant gestaan!

Persoonlijk zou ik het nooit aanschaffen…






waarom niet?




Ja sorry, niet helemaal netjes van me dat ik er niet bij zeg waaróm niet :shifty:

Ik denk net als Rhi al zei dat je er ongeruster van zal/kan worden… juist omdat je zo’n ding hebt ga je extra veel afvragen of dat ding het nog doet enz. en kan het alleen nog maar meer zorgen opleveren dan rust :slight_smile:

Ja en dat houdt mij ook tegen, ik weet niet wat voor effect het zal hebben… Alleen Jazz slaapt op zijn buikje en dat zou een reden kunnen zijn om hem aan te schaffen… Maar goed voor zelfde geldt wordt je er helemaal gek van…



Weer een aanschaf waar je achteraf niks mee kan… Heb al genoeg van die aankopen liggen :slight_smile: Kan nu al een winkeltje beginnen

Daantjuh is het mss een optie om eens bij het CB langs te gaan of een korte afspraak te maken met de wijkverpleegkundige?

Zij hebben bv ook veel verstand van voorkeurshoudingen en als Jazz vooral een buikslaper is (is ook een vorm van voorkeur toch?) kan hij mss ook wel ‘veranderen’ naar een rug of zijslaper?

Maakt jou minder ongerust. Al ligt het denk ik ook veel aan hoe Jazz zelf is. Hij kan lijkt mij beter ‘rustig’ buikslapen dan mega onrustig op zijn rug of zij. En hangt er ook in grote mate vanaf hoe hij met zijn hoofdje kan draaien. Casper bv kan zijn hoofd zelf draaien en daarbij heb ik 1 ‘wel vooral veiligheidsaankoop’ gedaan in de vorm van de aerosleep. Een matrasje waar hij (mocht hij de buik als voorkeur ontdekken!) ‘doorheen’ ademen kan. :thumbup:

Voor jullie ook een optie? Stukken voordeliger en toch een stukje veiligheid.

ik kan alleen maar zeggen, doen wat je gevoel je ingeeft.



lola sliep tot een half jaar bij ons.

ik heb het allerduurste matrasje ook ivm

heb vellux dekens



dit was voor mijn gevoel goed.

Hier ook een buikslaper vanaf het begin…en ja ik lig zelf ook het liefst op me zij dus heb er nooit een probleem van gemaakt.



Vrienden van ons hebben ook zon matje gehad eerder…ik zou er helemaal gek van worden. Bij baby’s is het normaal dat ze soms even stoppen met ademen en dan weer door gaan. En ja dan gaat dat ding dus af. Ikzelf was al zo bezorgt dat dat matje me echt gek gemaakt zou hebbem. Dus daar de keus hier het niet te doen en gewoon vaak even te kijken tussen door.



Succes met een keus maken



Groetjes loes

Wij hebben er bij Thijmen ook aan gedacht om zo’n matje aan te schaffen.

Thijmen was 3 maanden toen we hem slap in zijn bedje vonden.

Hij deed niks meer, behalve oppervlakkig ademen.

Het heeft een kwartier geduurd voordat we ook maar enige reactie kregen.

En geloof me we hebben echt ons best gedaan om reactie te krijgen.

Koud water in zijn gezicht, pijnprikkels en noem maar op.



Na een kwartier knipperde hij weer met zijn ogen en na een half uur was hij weer wakker.

Je zou denken dat als we Thijmen niet hadden wakker gemaakt dat hij dan zou zijn gestorven.

Maar Thijmen heeft een ALTE gehad en dan lijkt het alsof ze zullen overlijden door wiegendood, maar het gebeurt niet.



We durfden Thijmen daarna moeiijk alleen te laten omdat we dan bang waren de volgende keer te laat te zijn.

Thijmen heeft onderzoeken gehad en we hebben een gesprek gehad met een arts die al sinds 1985 onderzoek doet naar ALTES en wiegendood.

Toen wij haar vertelden dat we geen matje hebben aangeschaft vond dat ze verstandig.

Ze zei ons vertrouwen te hebben in ons kindje en dat vertrouwen te laten groeien.

Door de angst heen gaan ipv ons door angst laten leiden.



Als je alle voorschriften voor veilig slapen aanhoudt dan doe je alles al wat je kunt doen om het te voorkomen.



Wij hebben trouwens bij Thijmen een klokje neergezet.

Eentje waarvan je het tikken hoort.

Schijnt dat hun dat helpt herinneren om door te ademen.

Jazz kan heel erg goed zijn hoofdje draaien… heeft hij vanaf het begin al gedaan… En wij hebben ook zo’n matras beschemer gehaald netzoiets als aerosleep maar dan van abz… En inderdaad dat geeft wel meer rust…



Moet zeggen dat ik nu al 2 nachten rustig geslapen heb… Probeer hem ook zo nu en dan op zijn rug te leggen, maar dat gaat gewoon echt niet werken… Nou dan maar gewoon rustig op zijn buikje… Hij kan het best…



Een wekker is misschien een goed idee, hoewel ik niet het idee heb dat Jazz vergeet te ademen tijdens zijn slaap…



Bedankt voor reacties