~~**NAMENTOPIC!!!**~~

@ Suuzeke… ehm Epe??? :lol:

@Wennepen wrote:

@ Suuzeke… ehm Epe??? :lol:

Ach… ik zag laatst een Eppo in de krant… dus dan kan Epe toch best? :stuck_out_tongue:

Ik weet al zoveel leuke namen! Echt oeh! Wanneer is het legaal om erover na te denken? (Dat ik al voor mijn 1e zwangerschap een heel boekwerk met namen op mijn pc had staan dat zeg ik er dan maar niet bij… :oops: Ik ben gewoon verslaafd aan namen!)

Hier ook een namenobstakel.

Onze dochter heet Danique en we weten het geslacht van de beeb niet dus moeten zowel jongens als meisjesnamen verzinnen.

Op dit moment hebben we de volgende namen maar we hebben nog niet het gevoel van DE naam:

Jongen:

Stef, Mick, Finn

Meisje:

Mila, Tess

Wat vinden jullie van bovenstaande namen en hebben jullie nog leuke suggesties?

Omdat de naam Danique niet super veel voorkomt willen we het liefst weer een naam die je niet zo vaak hoort maar die hebben we nog niet kunnen vinden.

Er zijn echt onwijs veel namen voorbij gekomen in deze topic… zat daar niks tussen? :mrgreen:

@ Billie (toch?) de namen die je opnoemt voor een volgend kindje vind ik erg leuk, maar niet meer zo ‘apart’… tegenwoordig hoor je ze best vaak! Uit je lijstjes vind ik Mick & Tess het leukste bij Danique passen! :thumbup:

Nee, ze zijn zeker niet meer apart. Maar het is nog niet gelukt iets ‘minder gehoord’ te vinden en aangezien ik wil beslissen en drukproeven van kaartjes wil gaan bestellen zijn we overgegaan op namen die we leuk vinden…

Heb dit hele topic ook al doorgespit maar nog steeds DE naam niet gevonden.

Verder zijn we niet lastig en kieskeurig hoor :liar:

Goh! Was me nog niet eens opgevallen dat je al zo lang zwanger bent! Dan gaat de tijd wel dringen ojee! :shock:

Even wat namen op een rijtje, héél misschien zit er wat tussen?!

Delta

Layla

Jolie

Finna

Emmy

Phoebe

Olive

Sue

Mats

Mex

Jim

Flor

Per

Dean

Renze

Ravie

Lenn

:think: :think:

Ik blijf moeite houden met Delta (Loyd) :oops:

Op de crèche van Thyson zit ook een meisje dat Maila heet… hoor je ook niet zo vaak… toch?

Ik heb de vraag hier al eens gesteld, maar ik stel hem gewoon nog een keer. Ik ben nu ruim 25 weken zwanger, inmiddels weten we dat het een meisje wordt. In principe hebben we al een naam, maar ik wil niets ‘over het hoofd’ zien…vandaar toch nog een keer de vraag of iemand misschien een leuke naam weet. Er zijn een aantal ‘eisen’:

• niet een te aparte naam, maar ook geen dertien in een dozijn;
  • redelijk Nederlandse of in ieder geval Nederlands klinkende naam;
  • schrijfwijze en uitspraak moeten direct duidelijk zijn;
  • geen unisex naam;
  • liefst twee of drie lettergrepen.

Om een beetje een idee te geven van namen die we leuk vinden, een overzichtje van de namen die we wel leuk vinden, maar wat ons betreft niet De Naam zijn, zijn: Eline, Elise, Emma, Eva, Fleur, Iris, Julia, Lisa, Mare, Marit, Merel en Senna.

@Billie: Ik vind de namen vooral heel anders dan Danique, dit vooral vanwege de lengte en schrijfwijze. Voor meisjesnamen heb ik even geen suggesties…wat betreft jongensnamen, misschien Aiden? Of ben je echt op zoek naar korte, ‘vierletterige’ namen?

@ Nienke123

Merle

Laila

Fieke

Dorien

Saskia

Dana

Lizzie

Suze

Julie

Carlijn

Evie

Nune

Silvie

Wende

:think:

Haha :mrgreen: “Suuzeke, voor uw naamadvies!”

Geweldig, jij hebt ècht elke keer een hele waslijst!

Ik weet nog een naam, die je niet vaak hoort, vrij nederlands klinkt, is alleen iets langer qua letters en lettergrepen, mijn ex heeft zijn nieuwe dochter zo genoemd, let op:

Mercedes :eh:

Er zijn mensen die er van houden…

Florien

Florine

Fleur

Oh, Fleur had Nienke123 zelf ook al bedacht zie ik nu… :oops:

de meisjes namen die wij op het lijstje hadden staan

Yara

Faye

Tess

Nova

Isis

Dani

Terra

Kes(s)

verwachten nu een jongen dus kan ze makkelijk hier zetten wie weet staat er wat voor jullie tussen :wink: :thumbup:

mijn meisjes lijstje was (tja hubbie wilde pas over een naam denken als hij het gelscht wist)

iris

ilse

roos

fleur

julia

lianne (maar ja zo heet mijn nichtje)

lisanne

lisa

isa

jongens lijstje (wel samen, alleen de naam er even niet bij gezet)

julian

thijs

daan

robin

jordy

calvin

De naam wat het is geworden staat er niet bij?

wij hadden voor een meisje Noèmi

:inlove: