Help,
2de kerstdag eten we bij mijn schoonouder en iedereen moet wat meenemen of maken, aangezien we beiden werken en daarnaast nog twee verjaardagen hebben hoeven wij alleen het toetje te doen.
Maaar het mag geen ijs zijn!!
Dus heeft iemand receptideeen??? Of tips wat lekker en redelijk snel is??
alvast bedankt
Echte vanillevla (bij de boer of in de natuurvoedingswinkel), cake en tova saus (en je zou ook er ook nog slagroom boven op kunnen doen).
Wat ik er mee doe is:
-De vla opwarmen.
-Plakje cake op de bodem van een glaasje/bakje
-Klein beetje (tova) saus (ik gebruik altijd aardbeiensaus/jam)
-Daar boven op de (warme) vla
-Toefje slagroom.
brownies met slagroom.
Wij doen er dan echter ook nog wel vanille ijs bij :drool: .
En dat is met een pak heel makkelijk te maken… zelfs nog tijdens het eten… en heb je lekker warme nog beetje zachte brownies :drool: :drool: :drool:
hangop… Je kiepert 's ochtends 2 pakken VOLLE yoghurt leeg in een theedoek wat in een vergiet hangt. en zet dat in een pan of onderbak lekkend in de koelkast… bij thuiskomst klop je 1 beker verse slagroom lobbig, die spatel je erdoor met 2 eetlepels suiker en wat vanillemerg (even 1 stokje leegschrapen en voila) goed roeren. Je haalt ook een pot kersen op siroop en dan serveer je de hangop met een laagje kersen, dot slagroom, blaadje munt en je hebt een heerlijk dessert met weinig moeite… :drool:
apfelstrudel :drool: lekker met kaneelijs en slagroom
@Cell wrote:
hangop… Je kiepert 's ochtends 2 pakken VOLLE yoghurt leeg in een theedoek wat in een vergiet hangt. en zet dat in een pan of onderbak lekkend in de koelkast… bij thuiskomst klop je 1 beker verse slagroom lobbig, die spatel je erdoor met 2 eetlepels suiker en wat vanillemerg (even 1 stokje leegschrapen en voila) goed roeren. Je haalt ook een pot kersen op siroop en dan serveer je de hangop met een laagje kersen, dot slagroom, blaadje munt en je hebt een heerlijk dessert met weinig moeite… :drool:
oh ja!!! maar dan met ander fruit graag :mrgreen:
Mijn vader heeft apart voor de hangop aparte doeken… fijner dan theedoeken.
nouja… vul maar in… ook heerlijk met mango, aardbeien, gekaramelliseerde appelblokjes (hier zwaar favoriet) enz… Hier word er zeker hangop meegenomen dinsdag… :drool:
Trifle
Onderin de schaal een laag lange vingers bestreken met een mengsel van vanille-essence en vruchtensap. Daar bovenop vruchtjes. Dan een laag eigengemaakte custardvla/pudding. En daar bovenop een laag zelf geklopte slagroom. Het is het lekkerst als je het ruim een dag van tevoren maakt, zodat de smaak en het vocht in de lange vingers trekken.
Als je geinteresseerd bent, kan ik het recept voor je inscannen en mailen.
Ik zag volgens mij bij Jamie Oliver een makkelijke variatie van Eton Mess: gewoon allemaal bakjes met stukjes cake, stukjes schuimkransjes, hij had er een mangosaus bij gemaakt (gewoon mango in de blender ) en dar kun je natuurlijk bij doen wat je wilt. Dan kan iedereen zelf samenstellen.
Ik ga zelf voor de hele familie (een man of 20) appelcrumble maken.
Berg appels schillen, in een ovenschaal, crumble van suiker, bloem en boter erover en drie kwartier in de oven.
Met chocosaus/aardbeidensaus en 2 soorten ijs erbij.
Bedankt allemaal voor de tips!!! hier kan ik wel wat mee!
Hang op is idd erg lekker !!
was een goed idee trouwens, ik was het dessert vergeten…
ik maak het met aarbeien…
Dit jaar met kersen…
Hangop ga ik onthouden klinkt ook heerlijk.
Uiteindelijk heb ik besloten om cupcakejes te bakken en daarnaast kleine triffles vam monchou met kersen :drool: .
Kan ook allemaal weer met het ijs en ik heb er niet zoveel werk van
@Marlous79 wrote:
Ik zag volgens mij bij Jamie Oliver een makkelijke variatie van Eton Mess: gewoon allemaal bakjes met stukjes cake, stukjes schuimkransjes, hij had er een mangosaus bij gemaakt (gewoon mango in de blender ) en dar kun je natuurlijk bij doen wat je wilt. Dan kan iedereen zelf samenstellen.
dit was ook lekker vind ik maar bij ons is niet iedereen kapot van schuimkransjes
@mamaMarije wrote:
brownies met slagroom.
Wij doen er dan echter ook nog wel vanille ijs bij :drool: .
En dat is met een pak heel makkelijk te maken… zelfs nog tijdens het eten… en heb je lekker warme nog beetje zachte brownies :drool: :drool: :drool:
:drool: :drool: :drool:
kwarktaart met cakebodem is ook lekker
maar verjaardag?? Vertel :lol:
Zelf ijs maken! Heb ik dit jaar voor het eerst gedaan en het is écht om op te vreten! En je hebt dus echt geen dure ijsmachine nodig, een mixer en een vriezer is genoeg
1 blik gecondenseerde melk (397 gram) en 500 ml slagroom. En dan dus erbij doen wat je zelf wilt. Ik had kaneel ijs (kaneel en 2 eetlepels amaretto) en mokkaijs (klein beetje zo sterk mogelijke koffie en tia maria) gemaakt en et kost echt moeite ervanaf te blijven.
Drank hoeft er niet in, zonder is het ook lekker.
Slagroom kloppen
In een andere kom de overige ingredienten (gec. melk en je smaakje) door elkaar roeren, daarna rustig de slagroom erdoor roeren. In een bak in de vriezer zetten.
En daarna elk half uur eruit halen en zachtjes doorroeren met een vork (of met een mixer op de laagste stand en dan zo kort mogelijk). Dat zorgt ervoor dat je ijskristallen niet te groot worden. Zorg er vooral voor dat je goed lans de randen roert, daar vriest het het eerst aan namelijk.
Ik heb zelf overigens niet ieder half uur geroerd, maar eerst na een half uur en daarna nog 2x na een uur. Maar zonder drank bevriest het misschien net dat beetje sneller dat het wel nodig is om vaker te roeren.
Chocoladetompoes.
Erg eenvoudig te maken ook.
Benodigd: 1 plakje bladerdeeg per persoon, nutella, slagroom en garnering (aardbeien bijvoorbeeld of kersen), cashewnoten en ei
Je snijd elk plakje bladerdeeg schuin door de midden en maak er kerfjes is zodat ze niet teveel rijzen met bakken. Smeer één deel in met ei en bekruimel dat ene deel met verkruimelde/gestampte cashewnoten.
Bak dan de bladerdeeg zo’n 15 minuten in de oven, tot ze goudbruin zijn.
Klop de slagroom, zonder suiker, en doe daar een aantal lepels nutella bij. Spatel het om zodat er een gemarmereerd beslag ontstaat.
Als de bladerdeeg flappen afgekoeld zijn, besmeer je ze met het slagroommengsel en leg er een bekruimelde helft boven op. Garneer met toefje slagroom en wat vers rood fruit of dergelijke.
Of een lekkere cheesecake met roodfruit, is ook altijd lekker