nageltjes knippen, vanaf wanneer?

Mijn dochtertje haar nageltjes zijn nu toch wel heel erg lang aan het worden er zit zelfs een beetje vuil onder(hoe ze daaraan komt ik zou het niet weten :shock: , alsof ze in de tuin gewerkt heeft :mrgreen: ). Vanaf wanneer mag je die nu knippen?

Ik heb ze al vanaf een week of 6 gewoon geknipt hoor… met een nagelschaartje uit zo’n babysetje… neit met het knippertje hoor…

Dan heb je grotere kans dat er een velletje tussen komt…

Je moet het zelf ook wel aandurven…

Ik zet Joyce gewoon op schoot en houd dan een arm om haar lijfje en daarmee gelijk haar handje vast zodat het stevig zit en het handje niet kan wapperen…

Gaat hier prima… zo deed ik het bij TEssa ook altijd…

dat ze zo klein waren heb ik ze altijd gevijld met een een houten vijltje.

knippen durf ik niet en nog steeds niet!

Ik vijl ze altijd, ik vind knippen eng omdat die van mij zo lekker druk kan wapperen. Je kan ook knippen als ze slapen. Maar ben zelf altijd bang dat hij dan wakker wordt en dat vind ik zielig.

Liefs Moirah

Vanaf een week of zes knip ik ze… en moet het nu om de paar dagen doen, zo hard groeien ze!

Ik hou ook een arm om haar lijfje zodat ze niet teveel beweegt en hou haar vingertjes zo vast, met de andere hand knip ik en tel daarbij haar vingertjes zo tot tien, zo is ze afgeleid :wink:

idc vanaf 6 weken mag je knippen

maar je kan ook veilen

Ik heb ze vanaf begin afgebeten. Nu knip ik ze eens per week. Gelukkig vinden mijn kinderen het prima en blijven ze netjes zitten als ik zeg dat ik hun nageltjes ga knippen…

die dingen groeien echt snel :shock: .

Ik knip ze nu iedere week (met zo’n nagelknipding brrrr )

Gelukkig blijft ze stil zitten, maar ik ben iedere keer zooo bang dat het velletje er bij zit

@Madre wrote:

Ik heb ze vanaf begin afgebeten. Nu knip ik ze eens per week. Gelukkig vinden mijn kinderen het prima en blijven ze netjes zitten als ik zeg dat ik hun nageltjes ga knippen…
afgebeten?? :shock:

Ja ik knipte ook gewoon hoor… Ook in de “houdgreep” hihi.

Tegenwoordig vraagt Joy er zelf al om. Mamma nagels knippen. :lol: Dus nu vind ze het boeiend om naar te kijken, al zo anderhalfjaar trouwens.

@mayo28 wrote:

die dingen groeien echt snel :shock: .

Ik knip ze nu iedere week (met zo’n nagelknipding brrrr )

Gelukkig blijft ze stil zitten, maar ik ben iedere keer zooo bang dat het velletje er bij zit

Heb ik eens per ongeluk gedaan, het bloedde een klein beetje :oops:

Mea huilde niet of had er toch geen last van :shifty:

ik bijt ze af…

Ik knip ze met een nagelknippertje bij allebei vanaf 6 weken, en vijl de scherpe randjes een beetje bij. Gaat hier het beste als ze in de kinderstoel zitten TV te kijken.

Ze zeggen vanaf 6 weken, maar toen Emma hier haar hele gezichtje steeds open krabte heb ik het toch eerder gedaan, dat ging prima. En ja met een nagelknippertje en ja ik heb ook wel eens in haar vingertje geknipt :oops: Het bloedde wat maar verder had ze nergens last van gelukkig. Een andere keer stootte ze zichzelf aan het knippertje en kreeg een soort blaartje daar was ze wel boos van. Meestal leg ik haar op t aankleedkussen of op schoot met gezicht naar me toe als ze heel ontspannen is. Dan doe ik vinger voor vinger, liedje erbij en meestal laat ze dat wel gebeuren. Slapend heb ik in t begin gedaan, maar nu laat ik haar wennen aan het gebeuren zeg maar.

Oh ja en met een schaartje heb ik juist meer t idee in d’r vinger te knippen. En na t knippertje vijl ik ook scherpe randjes. Ze krijgt dus een hele manicure behandeling hier haha!!

Hier ook een knippertje, maar ik doe het als ze op de commode ligt, dan kan ik mooi an haar hoofdeinde staan en haar deels in de houdgreep leggen. IK vindt het knippertje juist fijner omdat je die zo onder het randje zet en precies ziet wat je knipt

met schaartje. In houdgreep want meneer haaaat het. Hij denkt echt dat ik zijn vingers eraf knip ofzo hahaha.

Deed het al eerder dan met 6 weken trouwens.

@Liz wrote:

@Madre wrote:

Dat raden ze de eerste tijd aan. Die dingen zijn megadun maar vlijmscherp. Door knippertjes en schaartjes kunnen ze gaan scheuren en dan kunnen er ontstekingen doen.

Ik ben gelukkig niet de enige die de nagels van mijn kinderen er af beet… 8)

@Madre wrote:

@Liz wrote:
@Madre wrote:

Dat raden ze de eerste tijd aan. Die dingen zijn megadun maar vlijmscherp. Door knippertjes en schaartjes kunnen ze gaan scheuren en dan kunnen er ontstekingen doen.

hazo :mrgreen: ja in het begin zitten die stukjes nagel ook direct los vind ik maar nu niet meer dus ik ga het eens proberen met een knippertje voor baby’s.

@Madre wrote:

@Liz wrote:
@Madre wrote:

Werd mij ook aangeraden. Maar dan mag je geen kunstgebit hebben :mrgreen: (dan schijn je minder goed aan te voelen waar je moet bijten).

@Peetje wrote:

@Madre wrote:
@Liz wrote:
@Madre wrote:

Werd mij ook aangeraden. Maar dan mag je geen kunstgebit hebben :mrgreen: (dan schijn je minder goed aan te voelen waar je moet bijten).
:mrgreen: :mrgreen: