Mijn mannetje zijn nagelriemen zijn helemaal kapot :?
Er hangen oonder zijn nagel allemaal velletjes en ze bloeden zelfs soms, hij heeft er zelf ook last van, het doet pijn!
Iemand een tip om dit te verhelpen en tegen te gaan?
Er zijn vast allerlei dure nagelriemolietjes ed voor. Maar wat net zo goed werkt; warm water, babyolie erin en lekker een half uurtje weken! :thumbup: Af en toe een lekker niet te vette creme erop smeren.
Als ze eenmaal weer wat geheeld zijn, geen losse velletjes meer dan is het verstandig om eens in de zoveel tijd ze terug te drukken (kan met zo’n ‘ijslollystokje’ (bokkepootje) terugdrukken. Zijn er dikke randjes op je nagel, mag je ze voorzichtig wegknippen met een rond nagelschaartje waarbij de ronding OP de nagel rust.
Het is helaas wel een soort winterkwaaltje hoop dat hij snel niet meer zoveel last heeft.
Thanks!vandaaag een handenbadje met baby olie gedaan. Vond ie helemma leuk!
:mrgreen: Twee vliegen in 1 klap dus! Hopelijk gaat het helpen het is iig superfijn voor je hele handen zeker in de winter.
*mijn man bijt zijn nagelriemranden en ja ook tot bloedens toe soms :wall: daar helpt dus niets tegen al heb ik eens gedacht aan stiekem een vies smakend cremetje te kopen 8) *
@Rhiannon wrote:
:mrgreen: Twee vliegen in 1 klap dus! Hopelijk gaat het helpen het is iig superfijn voor je hele handen zeker in de winter.
*mijn man bijt zijn nagelriemranden en ja ook tot bloedens toe soms :wall: daar helpt dus niets tegen al heb ik eens gedacht aan stiekem een vies smakend cremetje te kopen 8) *
haha, dat helpt vast wel! je hebt van die hele vieze, tegen duimen

Ik hoop dat het helpt, vind het echt sneu voor hem!
Ach zolang hij er zelf niet teveel last van heeft. In tijden van stress doet hij het wat meer. Hij is volwassen dus ook zelf verantwoordelijk. Al kan ik best proberen hem eens per maand te verwennen met een handbadje. 8) Misschien helpt het ook wel tegen stress. :mrgreen: