Nagellak

Meiden, HOE doen jullie dat??? Ik kan gewoon niet netjes nagellak opbrengen. Ik breng 1 dun laagje aan en die laat ik zeker een kwartier drogen. Daarna dun laagje 2 en ook die laat zeker een half uur drogen. Dan blijf ik er de rest van de avond voorzichtig mee maar élke keer krijg ik afdrukken op mijn lak, of schuurt het er af bij de minste aanraking. Ook knoei ik enorm. HELP!

meestal doe ik maar 1 laagje :slight_smile:

wat ook helpt is ff onder de koude kraan houden :slight_smile:

ik kan het ook niet, dus doe het niet meer :wink:

Ik doe eerst nagelverharder dan 10 min laten drogen en dan de gewone lak en na 15 minuten topcoat en dan laat ik die ook lang drogen en dan zit het er mooi op.

Ik gebruikte zelf altijd nagellak die je in 1x erop doen mooi had, het liefst zelfs nog sneldrogend.



Gewoon op je nagels smeren, zo glad mogelijk proberen, en natuurlijk ook liefst zo dun mogelijk. Knoeien? Maakt niet uit.

Dan kwartiertje wachten tot het droog was, alle knoeirandjes bij je nagelriemen of zijkant zijn dan ook droog en die kan je er dan dus zo vanaf krabben (met kapotte nagelriemen word je daar wel iets minder blij van overgens).



Maar eigenlijjk ben ik te lui voor nagellak, dus ik gebruik het niet meer. Maar bovenstaand werkte wel altijd voor mij, dan bleef het een week mooi en daarna viel het er vanaf ongeveer.

ik kan het ook niet :wink:

zou het werkelijk niet weten… heb nog nooit in mijn leven nagellak gebruikt :shifty:

1ste laagje (heeel dun) in 3 x strijken erop brengen, begin in het midden en dompel ondertussen NIET in het potje.



2de laag doe je eigenlijk net zo, met een goede nagellak heb je dan mooi gelakte nagels

Een goede nagellak kopen, die snel droogt?!



:mrgreen:

Ik doe altijd eerst een laagje mooie nagellak, en altijd een paar minuten later een flinke laag doorzichtige erover. Dan blijft het bij mij veel langer zitten

Laagje topcoat over het 2e laagje nagellak. Topcoat is juist bedoeld om de nagellak uit te harden en te beschermen.

greetz, Mouse

@Mouse wrote:

Laagje topcoat over het 2e laagje nagellak. Topcoat is juist bedoeld om de nagellak uit te harden en te beschermen.

greetz, Mouse






idd!!

en ook een basecoat doet wonderen.

Ik heb altijd nagellak van de Hema en doe die gewoon heel snel achter elkaar erop.

Dus eerst de ene hand en als ik met de 2de klaar ben weer terug naar de 1ste.

Dan een uurtje niks aanraken :wink: (doe het dus eigenlijk altijd s’avonds als de kids op bed liggen en ik niks meer moet) of een tijdje onder een net niet koude kraan houden en dan kan ik er weer tegen voor een paar dagen.

Ik doe 2 laagjes en dan een laagje topcoat.



Ik las laatst een tip over het drogen, een druppeltje baby olie erop en dan even inwrijven, en het werkt echt!

Ze waren kras- en stoot droog!