Nagel heel lichtjes ruw maken met zo’n witte sponsblok ( kan ff niet meer op de naam komen ). Daarna 1 laag basecoate aanbrengen goed laten drogen dan de nagellak.
Een topcoat maakt bij een natuurlijke nagel de laag nagellak te dik, waardoor het er makkelijk af brokkelt.
Maar nagellak op een natuurlijke nagel blijft nooit echt lang en goed zitten, blijft maar een dag 2 a 3 echt goed vind ik.
@romata wrote:
zo’n witte sponsblok ( kan ff niet meer op de naam komen ).
Een bufferblock. :thumbup:
Nagels doorzichtig glans nagellak, mag eigenlijk niets op vanwege mijn werk, dus dan smokkel ik op deze manier een beetje.
Heb nu een lichtgrijze glans mettalic op mijn teennagels, maar dat is me toch een afknapper… :doh: lijkt nu net of ik 10 kalknagels heb :shifty: ieuwwww.
(en ik heb geen nagellakafhaalspulhoeheethetookalweer in huis!!! :mrgreen: )
ik gebrhuik eigenlijk nooit nagellak, krijg er zweet handen van…
op me tenen durf ik wel een kleurtje aan bruin ofzo of paars
maar me vingers gewoon blanke lak of parelmoer geen kleurtjes is niet echt mijn ding
@minniemouse wrote:
(en ik heb geen nagellakafhaalspulhoeheethetookalweer in huis!!! :mrgreen: )
nagellakremover

ik lak mijn nagels nu wel. ik moet ze laetn groeien van de nagelvrouw want eind augusutus laat ik acryl zetten voor de bruiloft (denk dat ik voor wit ga of french nogwattes met een steentje of zwart krulletje)
nu heb ik gewoon van die french manicure nagelak er op… mijn tenen doe ik niet die zien er zo vreselijk uit die verstop ik liever in een mooie sok :mrgreen:
Ik gebruik het liefst roze / parelmoer nagellak.
Nu heb ik van de week nagellak gekocht wat zo’n 10 dagen moet blijven zitten (ik geloof van Rimmel). Nou niet dus! Na 3 dagen is het al niet zo mooi meer (in elk geval wel 2 dagen langer dan die van jou Sooki ) ! Het is wel heel handig aan te brengen, 1 streep over de nagel en het zit mooi.
Nou dan hebben we weer wat geleerd.
Ik zoef maandag meteen naar de winkel voor TOPCOAT!!
:dance: