Nagelbijten

Hoe krijg ik Wessel er van af?

Hij bijt werkelijk zijn nagels helemaal op/af.

Heb je al afterbite geprobeerd? Dat spul dat je erop kunt smeren?

Zelf likte ik dat er onbewust gewoon af.



Uiteindelijk heb ik het zelf afgeleerd door pleister om mijn vingers te plakken, maar daar zal Wessel nog wel wat te jong voor zijn denk ik.[/quote]

@Tamma wrote:

Heb je al afterbite geprobeerd? Dat spul dat je erop kunt smeren?

Zelf likte ik dat er onbewust gewoon af.



Uiteindelijk heb ik het zelf afgeleerd door pleister om mijn vingers te plakken, maar daar zal Wessel nog wel wat te jong voor zijn denk ik.
[/quote]



Ehm afterbite is voor na insectenbeten hoor (google maar even)



Bit-ex bedoel je denk ik, verkopen ze dat nog? Dochter bijt ook al jaren

Oh, whaha, ik bedoel idd bit-ex. Oeps…

Heb daar ook al aan gedacht ja dat bit-ex maar kon het niet vinden laatst bij de drogist. Als ik meer tijd heb zal ik er eens naar speuren.

Ik was vroeger zelf een hardnekkig nagelbijter.

Alles heeft mijn moeder geprobeerd om mij eraf te krijgen.

Bit-ex, straffen, belonen. Maar niks heeft gewerkt.



En toen ik een jaar of 14 was, ben ik zomaar gestopt.

Zonder truucjes of hulpmiddelen.



Wat ik wil zeggen is dat je wel heel veel kunt proberen. (moet je ook zeker doen)

Maar dat de kans groot is dat het niet werkt.

Ik was in ieder geval nergens gevoelig voor.

Hopelijk stopt je zoon een keer vanzelf.

ik bijt ook al sinds ik tanden heb… tot bloedens toe. Het ziet er niet uit !!!



dus ik lees mee…in de hoop dat iemand DE tip heeft ( na 30 jaar :wink: )

@ miro, ik vind het er zo lelijk uitzien die afgekloven vingertjes…maar we gaan gewoon het een en ander proberen en we zien wel wat het ons brengt.

@ meissie ja het is ook heel lelijk.

Als mijn dochter nagels gaat bijten, ga ik ook alles proberen om haar eraf te krijgen hoor.



@ Mamvan2 heb je wel eens acryl-of gelnagels laten zetten? Misschien kan dat een eerste stap zijn in het afleren van nagelbijten?

Bite x bestaat nog wel , hier ook een mannetje wat nagels bijt.

We hebben ook dat spul gekocht en smeren dat af en toe op. We doen het niet standaard, vaak is even dreigen om het erop te doen weer even voldoende.



Ik heb het trouwens gekocht bij etos

stiekem gezegd : ik bijt al sinds ik tanden heb en ben pas sinds een maand of 5 gestopt :oops:

En ook mijn vader bijt al zijn hele leven (hij is 62)

Nu ook mijn dochter blijkt te bijten denk ik dat het iets aangeborens is ofzo…en verdraaid moeilijk af te leren ook nog.



Ze hebben bij mij bite ex geprobeerd (lustte ik na 3 dagen gewoon) pleisters (beet ik er mee af), mosterd (lustte ik toen ook in een paar dagen), lakken (knabbel je gewoon mee) enzovoorts enzovoorts…

Het werkt allemaal 2 dagen.

Ik heb besloten mijn dochter dit niet aan te doen, als ze wil stoppen gaat ze dat vast een keer doen.

En tja, een fraai gezicht is het niet, maar het zij zo.

Ik bijt ook al heel lang (nu alleen nog 1 duim en 1 pink :oops: ).

Daniël beet/ bijt ook, heb hem mijn lelijke nagels laten zien en verteld dat het pijn gaat doen en bloeden als je er mee door gaat, en nu gaat het bij hem goed, hopelijk blijft dat zo…