Nachtvoeding

Ik heb een vraagje over de nachtvoeding.

Onze Teun krijgt namelijk nu 6x per dag voeding. Sinds een paar dagen geven wij hem 150 cc (=165) per keer.

Volgens het CB is de kans erg groot, dat hij 's nachts door gaat slapen, als hij overdag zoveel binnen krijgt.

Op zich vind ik de nachtvoeding geen probleem, maar ik vroeg me af of ik hem dan ook 150 cc moet geven, of dat ik dat af moet bouwen ivm het evt. doorslapen?

Hoe hebben jullie dat gedaan/doen jullie dit?

Ben benieuwd naar ervaringen…

Groet,

Johanna

Ik heb persoonlijk Bas altijd zelf aan laten geven hoeveel hij wilde. Zowel met fles, als met bv. Dus als jouw Teun (kicke naam trouwens!) snachts 150cc wil, zou ik dat gewoon geven… En als hij het niet op maakt, weet je voor de volgende keer dat je minder kan geven, toch?

Overigens, 1 maand en al doorslapen eventueel?! Dat zou wel even luxe zijn, maar volgens mij een uitzondering…

Hoi

wij hebben Sebastiaan 's nachts altijd de helft gegeven van wat hij overdag kreeg. Het lag wel een beetje aan het tijdstip waarop hij wakker werd hoor. Als hij om 3.00uur wakker werd, kreeg hij wel dezelfde hoeveelheid. Als hij later wakker werd dan kreeg hij ongeveer de helft.

's Ochtends kreeg hij wel altijd om dezelfde tijd weer de fles, maakte niet uit hoe laat hij 's nachts wakker was geweest.

Hij sliep met 5 weken al door trouwens :wink: .

Groetjes,

Heleen

Hoi,

wij geven Guusje juist voor de nachtvoeding 5a10cc meer zodat ze wat langer door slaapt. dit werd ons aangeraden door de cb.

Guusje is nu 9 weken en zat ook op 150cc(=165) wij merkten dat ze overdag ineens na de fles nog meer honger had en ineens werd ze snachts ook weer wakker, nu de fles verhoogd naar 180cc(=200cc) dit is weer teveel maar dan gieten we melk weg zodat ze per flesje 5cc meer krijgt, dit gaat goed.

groetjes tamara

Bedankt!

Dan hou ik het gewoon even op dezelfde hoeveelheid als overdag… Hij komt namelijk precies om 3.00 uur (laatste voeding 23.00, eerste om 07.00)

Johanna

Kitana krijgt nu 5 flesjes en drinkt 150cc op.

Ik heb haar eigenlijk nooit snachts moeten voeden.

Zij geeft altijd al doorgeslapen sinds ze geboren is tot nu heb ik mss 3 keer snachts moeten opstaan om te voeden.

Tot een dikke week geleden kreeg ze haar laatste voeding tussen 00.00u en 01.00u en dan sliep zij altijd door tot 08.00u - 09.00u.

Maar dit vind ik niet echt een nachtvoeding.