Hoi!
Rune is nu bijna twee maanden oud, en komt rond 03.00-03.30 nog voor een nachtvoeding. Nou ja, eigenlijk mag het geen naam hebben. Ik maak dan 100cc voeding en hij drinkt dan max 50cc op, en hoeft dan niet meer. Hij huilt dan nog een tijdje (geen honger, maar zuigbehoefte oid), en gaat dan weer slapen.
Ik denk dus dat het geen honger is, maar eigenlijk gewoon gewenning.
Wat kan ik doen zodat ons mannetje 's nachts ook lekker zal doorslapen?
komt NOG voor een nachtvoeding :lol:
kyano is haast 5 maanden en krijgt ook nog een fles in de nacht
we hebben een tijdje geprobeerd hem te sussen met zijn tut maar dat werkte niet
dus krijgt hij ook gewoon een fles
hij krijgt 140cc
Oh sorry… :oops: Zie nu ook dat het er zo staat, zo is het niet bedoeld. Onze oudste is tot een maand of 6 ook iedere nacht wel gekomen (niet altijd voor voeding hoor).
Maar ik snap niet dat Rune 's nachts dan niet ‘gewoon’ de fles leegdrinkt, dit deed mijn oudste wel altijd. Dus hij wordt wel wakker voor een nachtvoeding, maar wil deze vervolgens niet echt. Vreemd toch? :think:
Wij hebben Juul altijd de fles gegeven als hij wakker werd 's nachts. Ik vond dat minder werk dan een poos met een huilend kind zitten terwijl je ontzettend moe bent. Op een gegeven moment slapen ze wel door. Juul was volgens mij 4 maanden toen hij door sliep…
Dat is ook minder werk. Maar daarom snap ik ook niet dat hij de fles niet wil. Hij hoeft van mij nog niet door te slapen, snap best dat dat nog even kan duren, maar ik snap gewoon niet waaróm hij wakker wordt. De fles wil hij niet, of maar max 50cc, en verder is het eventjes huilen en weer gaan slapen.
eens proberen speentje te geven :think: misschien is het gewoon een gewoonte van hem geworden om snachts wakker te worden?
doe je de laaste fles wat meer voeding of helpt dat ook niet…
snachts even je mama voelen is ook erg fijn natuurlijk, als je al zon tijd alleen in je bedje ligt :inlove:
Gewoon lekker laten liggen. In het begin moeilijk maar uiteindelijk zal hij het snappen en lekker doorslapen. Waarschijnlijk krijg ik nu iedereen over me heen Als hij de fles niet leegdrinkt en “maar” 50cc drinkt dan heeft hij in mijn ogen geen dorst en is het idd gewenning. En ik ben van mening dat je een kind binnen 6 maanden WEL kan verwennen. En ik ben echt geen strenge moeder maar heb het zelf gewoon ervaren en bij een eventuele tweede ga ik sommige dingen toch wel anders aanpakken.
Oke meiden kom maar op :lol:
Succes,
Karlijn
Haha, ik ben het deels met je eens. Ik heb soms het idee dat mijn zoontje van 3,5 maanden donders goed doorheeft dat als hij huilt en hij wordt uit zijn bedje gehaald dat hij dan de volgende keer weer lekker moet gaan huilen.
Daarentegen vind ik verwennen het totaal verkeerde woord, want dat klinkt negatief. Als ik heel logisch kijk: mijn zoontje kan bijna niks zelf, moet overal bij geholpen worden, kan alleen huilen om dat aan te geven. Wie ben ik dan om te zeggen: nee hoor, je krijgt je zin niet?
Natuurlijk laten wij hem wel even huilen in zijn bedje, en brengen hem in een goed ritme, maar ik denk dat kinderen het makkelijst worden als ze veel aandacht krijgen, en als ze huilen dat ze dan gehoord worden, wat er ook is. Tenminste, hier werkt het blijkbaar, want we hebben een ongelooflijk lief kindje, dat zelden huilt, het klokje rond doorslaapt (en nog wat uurtjes extra vaak ook), en altijd lacht. Terwijl we hem misschien best verwend hebben met erg veel aandacht, en flesjes na 3 uurtjes i.p.v. 4, omdat hij er na 3 uur al zin in heeft.
Verwennen klinkt idd ook wel negatief en vind het zelf ook niet het juiste woord maar weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. Misschien gewenning…
Mijn dochter krijgt ook veel aandacht, heel veel aandacht zelfs. Als ze huilt wordt ze meteen gehoord maar niet s’nachts. Dan is het slapen en huilt ze dan laat ik haar gewoon liggen en gaat het na 5 á 10min weer over, meestal binnen 5 min zelfs. Ik hoor ook wel degelijk wanneer er echt wat aan de hand is en dan ga ik zeker wel kijken. En toch is ze een makkelijk en vooral erg lief en vrolijk kind ondanks deze aanpak. Verder slaapt Tess sindsdien ook het klokje rond en is ze overdag veel beter uitgeslapen.
Dat je een flesje na 3 uur tot ipv 4 uur vind ik ook geen verwennen. Als hij dan honger heeft is het helemaal prima. Maar Naduah geeft aan dat haar zoontje van de 100 maar 50cc drinkt en dan vind ik het niet nodig dat hij een flesje krijgt en is het in mijn ogen alleen, om maar even bij mama te mogen zijn.