nachtvoeding

Hoe doen jullie het met de nachtvoeding? Slapen jullie beebjes daarna weer lekker door?



Skyler is nu een week oud en komt ongeveer om de 4 uur 's nachts. Vanacht kwam hij om 0.00 uur, waarna hij weer lekker is gaan slapen, daarna kwam hij om 4.00 uur, waarna hij klaarwakker was en niet meer wilde gaan slapen. Ik verschoon zijn luier na het eten, zou hij daar zo wakker van worden?



Hebben jullie bepaalde ritueeltjes om je kindje weer lekker in slaap te laten vallen?

allereerst gefeliciteerd met Skyler :inlove:



ik heb 's nachts niet echt een vast ritueeltje. Jayden valt vaak, als hij 's nachts voeding wil, tijdens het voeden al in slaap. kan hem dan gewoon weer in zijn bedje leggen. Dat heeft hij eigenlijk altijd al gehad, ook toen hij nog zo jong was als jullie Skyler :think:



oja, ik zou eens proberen om dan het luiertje vóór de voeding te verschonen. dan is hij wakker genoeg om te drinken, kan hij daarna van het drinken lekker moe worden en dan weer lekker in slaap vallen :slight_smile:



succes ermee!

Dank je wel, ik zat ook al te denken om zijn luier voor het voeden te verschonen.



Ook dacht ik er aan om hem overdag misschien wat vaker wakker te maken voor voedingen, zodat hij 's nachts misschien wat langer door kan slapen… :wink:

leuke naam skyler ( is ook de tweede naam van mijn derde dochter :smiley: )



maar je zoontje is nog zo jong zie ik, komt vanzelf dat hij door gaat slapen, mijn moppie is nu 3,5 maand en komt ook nog in de nacht, ik vind het wel wat hebben, is een intiem moment iedereen die slaapt alleen wij tweetjes wakker, nu verschoon ik nooit in de nacht, tenzij er een poepbroek is, maar anders niet, ik leg haar aan en val met een minuut of 10 weer in slaap en zij ook, zo slapen we lekker verder.



denk dat er niet veel tips zijn omje kindje in de nacht door te laten slapen, het ligt helemaal aan het kindje zelf vind ik, mijn twee oudsten sliepen vanaf het begin gelijk door, mijn derde kwam tot ruim 2 jaar nog in de nachten en moppie nu, denk dat die ook voorlopig nog wel de nachten komt, het hoort gewoon bij een kindje, sommigen hebben/ willen gewoon die nachtvoedingen nodig. ik vind het ook wel natuurlijk eigenlijk, even een slokje in de nacht, als ze daarna maar weer lekker in slaap vallen :smiley:

Ik verschoon Merle tussen het voeden in. Eerst drinkt ze wat, als ze dan bijna in slaap valt, of minder gaat drinken, dan verschoon ik haar en daarna drinkt ze weer verder.

Verschonen zou ik ook niet aan het einde van de voeding doen 's nachts. Daar worden kindjes heel wakker van.



Slapen… doorslapen…

Weet je dat doorslapen voor een baby betekent dat hij 5 uur achter elkaar slaapt (van 0.00 tot 5.00 uur)? Dus daar zit je al bijna aan.

Ik vind 4 uur tussen de nachtvoedingen een luxe, Máron kwam om de 2-3 uur… Geen kind gelijk! dat blijkt ook nu maar weer eens :smiley:

Hier een link over ‘de nacht doorslapen’

Hij is nog maar een week oud, hij heeft natuurlijk nog totaal geen dag/nachtritme… Komt vanzelf!

Nomaals bedankt voor de reacties. Verschonen moet ik wel, omdat hij hoe dan ook een poepbroek heeft. Ik vroeg me alleen af of het verstandiger was om dat voorafgaand aan de voeding te doen?



Ik snap dat hij nog geen dag en nacht ritme heeft, maar omdat hij overdag zoveel slaapt en dan 's nachts na zijn voeding om 04.00 uur klaar wakker is, vroeg ik me af of ik misschien iets kan doen om hem het dag en nacht ritme een beetje mee te geven. :wink:



Ik vind het ook helemaal niet erg hoor dat hij 's nacht komt om te eten. Het is inderdaad een heerlijk intiem moment :smiley: