Nachtvoeding

Ik geef nu al meer dan een jaar borstvoeding nu,

Maar op een gegeven moment zou de nachtvoeding toch ophouden?

Meestal komt ze 1 keer in de nacht

EN als ik niet geef of haar in slaap probeer te wiegen of over dr rugje aai om in slaap te komen dan slaapt ze niet en huilt ze…

Soms denk ik dat het komt omdat ik haar misschien niet voldoende te eten geef, Maar Jasly eet wel genoeg want ze geeft zelf aan hoeveel ze wilt en ik geef haar extra flesjes thee of sapjes.

En sowiezo smorgens, smiddags, s avonds borstvoeding.

Ik begind de dag met borstvoeding

Ik geef haar rond 12uur fruit

Daarna 2 boterhammen met sap

Daarna een koekje

Met soms water of thee o.d.

Dan avondeten

Dan 2 danoontjes of vla

Daarna borstvoeding

Daarna thee met LIGA

en dan nog een borstvoeding

Nu komt ze snachts nog steeds

en smorgens vroeg komt ze ook dicht bij me liggen en dan na een paar slokken stopt ze.

Heeft iemand tips dat ze snachts doorkan slapen?

Pap geven voordat ze naar bed gaat? Of werkt dat niet?

Troosten en negeren werkt echt niet hierzo,

Of is dat de enige oplossing?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vraag

Alvast bedankt!

Groetjes Jeanette

Het enige wat hier hielp was papa die uit bed ging. Mama rook naar BV :wink: dus papa ging snachts het bed uit en suste hem, Na een paar dagen sliep hij door met ± 9 maand :mrgreen:

Ach dat is wel makkelijk

Maar pappa is hier wel maar kan niet steeds uit bed

Want die werkt smorgens vroeg tot s avonds laat dus die heeft zn rust uurtjes nodig :frowning:

Hier kwam mijn borstmonstertje tot 2 jaar voor nachtvoedingen… Het was geen gewone honger, maar mama-honger :mrgreen: Ik had er de energie niet voor om het te stoppen, want ik kon sneller weer in slaap komen als ik hem even aanlegde. Met 2 jaar en 2 maanden was ik het zo zat (hij kwam steeds vaker op een nacht) dat ik de BV afgebouwd heb (nachtvoedingen waren toen nog de enige voedingen die hij bij mij dronk) en vanaf dat moment is het slapen beter geworden. (al slaapt hij pas sinds een paar weken regelmatig door)

Dus je bouwde gewoon af,

En toen denachtvoeding stopte kwam hij gewoon ook niet meer?

Ik wil met 18maanden stoppen

Want dan vind ik het wel genoeg geweest

Ik hoop dat ik de doorzet heb om te stoppen

Want het is zo ideaal voor snacht om in slaap te komen voor haar maar ook voor mij,

Bedankt voor je reactie! :thumbup: :wink:

die vna mij komt nog wel voor de voeidng maar dies nog maar een maand

Wat Formally known as Vuegje zegt is ook zo.

Drinkt ze echt heel goed in de nacht ? of beetje sabbelen dus bij jou zijn ?

Het beste is als je zeker weet dat ze 's nachts geen honger heeft

toch proberen niet aan de borst te leggen.

het zullen zware nachten worden…

Probeer haar dan bv een speentje te geven.

succes!!

hier was ik op één voeding snachts maar nu inmiddels weer drie! Ze is weer enorm ziek gewest, en tegen de tijd dat we weer op een voeding zitten en me (.) weer aankan dat et bijna is afgelopen, wordt ze weer ziek. Aangezien ze dan niet eet en giga afvalt… krijgt ze weer meer bv.

Ik heb makkelijk praten want de kleine sliep door toen ie 9 weken was. Wat misschien werkt als je er van af wilt is iets anders aanbieden ipv borst 's nachts. Bijvoorbeeld een flesje water? En dan steeds minder?

@Femke Fataal wrote:

Ik heb makkelijk praten want de kleine sliep door toen ie 9 weken was. Wat misschien werkt als je er van af wilt is iets anders aanbieden ipv borst 's nachts. Bijvoorbeeld een flesje water? En dan steeds minder?

Maar als je dat gaat doen… komt ze dadelijk elke nacht voor een beetje water…

De eerste 6 maanden kwam Sanne nog voor een nachtvoeding, volgens mij was dat opeens over erna. Was er wel blij mee, maar had wel rekening gehouden dat ze tot zeker een jaar 's anchts ook nog zou komen, dus voor ons een meevaller.

Ik zou ook adviseren dat manlief gaat troosten en anders een beetje lauw water geven vanuit een flesje, dat hielp bij de kleine van een collega.

Haar schema is nu:

7.00 uur bv, daarna een boterham

10.30 uur fruit

12.30 uur boterham en daarna bv uit fles of kv 160 cc

16.00 uur klein koekje en flesje sap 150 cc

17.45 uur warm eten en een beetje fruit (eetlepel) ipv toetje

19.00 uur bv

en daarna naar bed

@Baby2008Diablow wrote:

Dus je bouwde gewoon af,

En toen denachtvoeding stopte kwam hij gewoon ook niet meer?

Ik wil met 18maanden stoppen

Want dan vind ik het wel genoeg geweest

Ik hoop dat ik de doorzet heb om te stoppen

Want het is zo ideaal voor snacht om in slaap te komen voor haar maar ook voor mij,

Bedankt voor je reactie! :thumbup: :wink:

Ik bouwde af nadat hij 24 uur niet meer bij mij gedronken was. Hij had een keer per ongeluk doorgeslapen en 's ochtends meteen een broodje gegeten, niet bij mij gedronken, toen vond ik het een mooi moment om helemaal te stoppen.

Ik was ook van plan om met 18 mnd te stoppen, maar om dezelfde redenen als wat jij schrijft (sneller weer in slaap na even aanleggen) had ik niet de moed om af te bouwen.

Benten kwam na het stoppen nog steeds wel 's nachts, maar minder vaak en minder dwingelanderig. Nu, ruim een half jaar na het stoppen, komt ie niet meer ? nachts. Maar hij weet nu ook dat ik niet meer even naast hem kom liggen als hij wel wakker wordt.

Succes ermee!

Bedankt voor jullie antwoorden,

Vannacht was het helemaal drama,

Nee ze drinkt niet echt van dat ze dorst heeft,

Maar ze doet een beetje drinken tot dat de tsr er is

en dan stopt ze al heel snel

en soms kotm er geen tsr want dan sabbelt ze een beetje,

Ik las ook ergens hier op het forum dat iemand als laatste voeding groeimelk gaf ipv borstvoeding en dat hij dan doorsliep,

Kan dat? Misschien omdat het maagje voller zit dan bij bv?

Omdat bv sneller verteert?

En als ik het dan probeer met dat flesje wwater, komt ze dalijk dan elke nacht voor water?

En bij mij is het ook zo dat ze een paar weken geleden ziek was geweest,

En sinds dien komt ze weer vaker in de nacht of gewoon eerder in de nacht enzo, want eerst was het elke nacht gewoon netjes om half 6 ofzo, en dat vond ik niet zo erg,

Ik vind de bv geven eigenlijk helemaal niet erg, ik ben blij dat ze het wil en lekker vind en dat de bv goed op gang is al een jaar bij mij,

Maar wat als ik dalijk wil stoppen, overdag is het dan wel makkelijk gewoon iets anders te drinken geven,

Maar snachts … wat dan

En de borst is bij mij en Jasly soms ook voor de troost… en toen ze eerst ziekjes was wou ze alleen maar de borst, Als Jasly ook niet wilt slapen want het is geen makkelijke slaper maar met de borst valt ze echt snel in slaap en dan leg ik haar in bed, zowel soms overdag als snachts!

Hoe doe ik dat dalijk over 5,5 maand?

Ik ben bang dat ik dan toch blijf hangen in de bv.

EN dan is niet verkeerd qua vitaminen maar ik moet er toch een keer een punt achter zetten!

Tjah en ik kan beyter nu snel gaan oefenen en een oplossing vinden dan dalijk over 5,5 maand!

Ja toch???

Tanisha slaapt al door dus geen nachtvoedingen voor ons. laatste voeding is rond 0.00 uur

nachtvoedins is vaak een gewenning, als ze amper drinkt wil ze idd mama…

Mischa sliep met 5 weken ofzo door, maar kwam op den duur ook snachts weer. Dronk dan flesje ofzo, maar was omdat hij dat kreeg toen hij ziek was enz.

Ik heb hem gewoon laten huilen, hoe zielig het ook klinkt, hij had al snel door dat hij beter kon slapen. Wel af en toe naar hem toe gegaan, maar geen eten meer snachts!

Hoi hoi

Gefeliciteerd met jullie jaar borstvoeding :thumbup:

Tot een maand of 2 geleden dacht ik net als jij. Dat ik vast nooit zou stoppen want hoe wen je dat af en het is zo fijn als troostmiddel bij ziekte en zo handig want altijd klaar… Toen werd ik zwanger en al snel kwam er bijna niets meer uit… Dat was even schrikken voor Wout (en voor mij!), Wout werd een paar weken lang wel 3-4 keer per nacht wakker in plaats van 1x en dan huilen en onrustig… Daarna werd het weer minder. Geven hem 's avonds voor het naar bed gaan een flesje melk met water zodat hij geen dorst heeft en 's nachts water als hij wakker wordt. Gaat dan vlot weer slapen. Wout slaapt soms door en soms niet. Ik denk niet dat het alleen ligt aan wat hij eet of drinkt, tanden of eng dromen of een drukke dag, dat kan er ook mee te maken hebben of een kind wakker wordt of niet.

Trouwens :shifty: hier hebben papa én mama een drukke baan maar we gaan er toch echt omstebeurt uit als dat nodig is en ook met wat minder slaap kun je prima werken hoor, wen je wel aan, ook jouw vriend (de bofkont met zo’n aardige vriendin die het allemaal zelf oplost 's nachts 8) )

Vanaf maand 2 slaapt ze door. Maar ik moet zeggen dat er weleens nachten tussen zitten dat ze nog komt hoor!

Maar nu is ze al 3 weken achter elkaar aan het doorslapen. :mrgreen: (en klopt het snel weer af)

pfff… hier dus het zelfde probleem. in eerste instantie sliep nienke snel door, toen weer een tijd niet en toen ging het weer even goed. maar nu is het weer drama… met doorslapen.

nienke is een hele active dame… haar eetschema:

ong 8.00 BV

10.00 fruit+ water of sap

12.00 1 a 2 boterhammen en BV (daarna middagslaapje)

ong 15.00 koekje + sap

18.00 eet ze met de pot mee+ ong 100 cc yoghurt

ong 20.00 BV (daarna naar bed )

ong 0.00 BV

ong 3.00- 4.00 BV

Hey meiden,

'k Merk hier wel dat ik erg veel mazzel gehad heb met ons mannetje. Hij sliep na een maand door 's nachts en na twee maand van 19.00 uur tot 07.00 uur. Hij is wel eens wakker 's nachts, maar gaat dan gewoon binnen 5 minuten weer slapen.

We zijn wel al heel vroeg begonnen met pyamaatje aan en het bedritueel. Ook heb ik heel goed gekeken naar wat hij wou en hem niet wakker gemaakt voor voedingen. Hij kon het ook wel hebben qua gewicht om zo lang door te slapen toen. Dus ik kan je helaas niet helpen.

Heel veel succes meid!

Liefs,

Jantina