nachtvoeding

hallo



julia krijgt nog steeds een late avondvoeding en een nachtvoeding. Omdat ze overdag heel weinig vast voedsel eet en haar gewicht ook niet erg een stijgende lijn blijft, adviseerde mij de kinderdietiste om de nacht en late avondvoeding af te bouwen.



terwijl voor mij dit erg kostbare momenten zijn :oops: Ik vind het totaal niet erg om er uit te moeten voor har s nachts, en zo samen in bed drinken… k kan het niet uitdrukken hoe ik die momenten koester.



Ik denk dat dit erg moeilijk gaat worden. Of is het helemaal niet erg als een kind s nachts nog bv krijgt?? k wil eigenlijk pas afbouwen als julia het zelf niet meer nodig is, en niet onder dwang :oops: k ga toch zelf ook midden in de nacht als ik honger heb een sneetje brood eten… :oops:



wat moe tik doen, haar raad opvolgen? of mijn hart volgen?

Je hart volgen!!!



Ik snap de kinderarts wel, maar bv is dan toch het beste wat je haar kan geven?

Hier ook een meisje dat nog bijna niets aan vast voedsel eet, en ook nog ‘s avonds en s’ nachts komt (ik vind het dan denk ik wel wat minder leuk dan jij hoor :wink: ) maar dat komt allemaal vanzelf.



Zodra ze genoeg eten overdag gaan die voedingen er vanzelf af, en wanneer dat is? Tja…niet elk kind loopt nou eenmaal volgens de schema’s van de artsen :wink: Maar je niet druk. Doe gewoon wat jij vind dat het beste is voor jouw kind (en voor jou in dit geval :wink: :inlove: )

Als JIJ het geen probleem vind en JE KIND vind het fijn/heeft het nodig, dan moet je het lekker DOEN!!!



You go girl!! :dance: :clap:

Ik zou ook zeker doorgaan! Waarom zou je juist iets wat ze wel graag ‘eet/drinkt’ afbouwen omdat ze dan ‘andere dingen’ meer zou gaan eten?

Klinkt mij nogal onlogisch… :shifty: ze willen toch juist dat ze aankomt?

Zou dan dus eerder mss zelfs overdag ook een extra voedingsmoment inbouwen mss een keer extra fruit of brood oid of ja ja BV aanbieden…

Daarbij is het iets waar jullie beide overduidelijk van genieten…dus heerlijk van blijven genieten! :inlove:

k heb contact gehad met eht cb en die vind het ook vreemd van de dietiste van het ziekenhuis adviseerd. Juist omdat ze nu lichter wordt, is ze het gewoon nog nodig. en als ik het geen probleem vond, kon ik er gewoon eme door gaan! dus dat doen we ook lekker :oops:

Mijn LK vertelde me nog dat het meest calorierijke voedsel voor een baby moedermelk is, dus elk slokje is juist mooi meegenomen. En het eerste jaar is al het vaste voedsel BIJvoeding. Een kindje kan het eerste jaar grotendeels alleen op melk leven. Niks aan de hand dus. Ik wens je dan ook nog veel plezier samen met voeden. :mrgreen: