Wat ik de afgelopen twee nachten nu weer heb meegemaakt. :? Ze wordt 's nachts wakker en ik wil haar net als anders een beetje voeding geven (minder dan overdag) maar ze begint dan plotseling te huilen na een paar slokjes en duwt de speen naar buiten. Nu krijg ik haar voor de laatste voeding van 23.00 uur al moeilijk wakker en dan laat ze vaak toch redelijk wat staan maar dan komt ze ’ s nachts dus nog een keer maar nu wilde ze gewoon niet. Prima, maar waarom slaapt ze dan niet gewoon door. Ik kan haar haar speen geven natuurlijk maar ik moet doen wel erg vaak op en neer lopen.
Trouwens nog wat anders: Wat kan ik doen om haar de fles van 23.00 uur goed te laten drinken. Ik heb haar ook al een keer laten slapen en gewacht tot ze zelf wakker werd. Dat was dus om 00.00 uur. Dat schoot dus ook niet echt op. En zou ik toch moeten proberen als ze 's nachts wakker wordt om haar haar speen te geven?
Ik zou idd toch proberen haar een speen te geven. Naar mijn idee is het dan toch nog de gewoonte van het wakker worden.
Misschien klopt mijn theorie van geen kant hoor, :think: maar ik gooi het er maar even in. Nu probeer je haar het flesje te geven , wordt ze tóch wat wakkerder dan wanneer ze zou blijven liggen. Als je haar idd een speentje geeft, een aai over haar bolletje , een kus en dan weer gaat, heb je meer kans dat ze sneller weer in slaap valt, dan wanneer jullie samen stress krijgen omdat ze haar fles toch niet wil.
Ik merkte bij Joost dat er soms toch nog wel eens een boertje dwars zat, dan pakte ik hem wel even op als hij wakker werd, zonder te praten oid, Hied hem even vast, soms kwam dan idd nog een boerjte, soms ook niet en dan legde ik hem weer rustig neer.
Die fles van 2300 , hmm dit probleem komt me ook wel bekend voor, en wat te doen? :think: Misschien iest eerder proberen te geven? Babies hebbentoch zo’n "natuurlijk slaapritme in sessies van 45 -50 minuten oid? Misschien zit ze net in haar diepe slaap als je het probeert. misschien als je het eenhalf uurtje eerder het probeert, dat het dan wel lukt?
Succes! :thumbup:
Ik heb inmiddels al geprobeerd o de voeding van 23.00 uur om 22.15/22.30 te geven maar dat maakt niks uit. Ook heb ik al geprobeerd om te wachten wanneer ze zelf komt . Toen werdt het 00.00 uur. Ook geen fijne tijd. Ik denk dat ik het voortaan maar hou op 22.15 uur. Dan kunnen we ook wat eerder naar bed.