Volgens het CB moeten we de nachtvoeding afbouwen. Tot nu toe drinkt ze overdag 5 flessen van 130 ml en dan 's nachts wil ze ineens 165 ml drinken. Ze vonden dat op het CB teveel en we moesten haar overdag meer geven en dus 's nachts afbouwen. Dat hebben we geprobeerd, maar ze wil overdag echt niet meer als 130 ml drinken. Nu hebben we haar vannacht ipv 165 ml 130 ml gegeven en toen ze daarna weer in bedje lag heeft ze wel een half uur liggen smakken en mopperen. Ze had duidelijk nog honger, en dat lijkt me toch ook niet de bedoeling. En is het niet zo dat kinderen pas door gaan slapen als ze er aan toe zijn? Of kun je die nachtvoeding wel degelijk afbouwen? En als het wel kan hoe doe ik dat dan?
Inderdaad geen reacties hier meid. Ik heb gereageerd bij de februari 2007 mama’s. Hopelijk werkt het bij jullie ook. Tim sliep trouwens pas met 6 maanden van 23.00 tot 07.00 uur. En dat vond ik al best snel.
Je hebt altijd van die geluksvogels waarvan de kinderen gelijk al doorslapen. Maar ik hoor ook vaak zat dat er zijn die met 1 jaar nog niet doorslapen.
groetjes Judith
zelf hebben wij geen flesvoeding gegeven en ik ben dus geen expert maar…
een kindje van 2 maanden dat aangeeft 's nachts een voeding te willen heeft die echt nog nodig. Ook doorslapen is op die leeftijd nog helemaal niet aan de orde. Het is juist normaal dat ze 's nachts wakker worden als ze zo jong zijn. Als ze ouder worden gaan ze vanzelf langer slapen en minder om nachtvoedingen vragen.
ieder kind is anders, of je nu bv of kv geeft
vanaf 3 maanden kunnen kindjes gaan doorslapen, maar sommige zoals onze dochter maakte de hele buurt nog met 3,5 jaar wakker :shock: :oops: :wall: om 3 uur t 's nachts
bryan komt nu ook nog meestal rond 3/ 4 uur voor zn voeding (ik geef bv )
ochja is toch niet erg…
het cb geeft alleen adviezen trouwens, en zolang je je ukkie niet vol doet proppen zodat die te zwaar / dik is
is toch niets aan de hand…
misschien dat je ukkie overdag te veel te doen heeft ( kijken, spelen,luisten naar alles wat om hem heen gebeurdt ) dat hij niet hoeft te drinken, en dat als die in de nacht tot rust komt, dan pas eindelijk hanger krijgt
:hug: en hopenlijk mogen jullie binnenkort weer lekker doorslapen
Wat een dijk van een advies weer van het CB :liar: Inderdaad als je kindje er nog om vraagt gewoon geven. Ze is nog maar 2 maanden…
:shock:
Wat een belachelijk advies weer…
Je kleintje is nog harstikke klein…
Ik vind het altijd zo zielig dat het cb maar wat kletst en kinderen daardoor gewoon tekort komen…
Gewoon nog je meisje geven als ze daar om vraagt…Ze is echt nog te klein om af te bouwen in de nacht…
Wow wat een hoop reacties in één keer. Allemaal hartstikke bedankt voor jullie adviezen. Van Judith75 kreeg ik een advies waar ik wel wat mee kon. De laatste en eerste voeding op vaste tijden geven (23:00 en 7:00). Ook proberen we de laatste voeding iets op te hogen qua hoeveelheid. En dan zien wel wel hoe het gaat. Ik vind in ieder geval net als jullie dat mijn meiske geen honger hoeft te hebben. Gisteren avond hebben we haar ipv 130 cc 165 cc gegeven en ze sliep meteen al wat langer door :thumbup: Vannacht kwam ze één keer en vanochtend kwam ze uit zichzelf al iets over 7. Wie zien wel hoe het verder gaat. Nogmaals bedankt allemaal :-*
hoi,
Tessa kwam ook altijd nog een keertje s’nachts hoor en dan gaf ik haar gewoon een fles want ze werd wakker van de honger en niet omdat ze niet meer willen slapen en een kind dat honger heeft laat je nou eenmaal niet liggen… dus het cb kan zeggen wat die wil. maar is het niet zo dat een kind tot aan een liter mag hebben als je er maar niet boven komt?
Tessa slaapt nu sinds 4 dagen door :dance: :thumbup: wat een luxe. ik ben haar dus 4 dagen geleden de laatste fles meer gaan geven zodat ze de nacht beter door komt nou en dat doet ze nu dus van 23.00 tot 7.30.
tessa krijgt nu dus 5 flessen van 150cc.
ik weet niet of je hier wat aan hebt hoor. maar ik herkende het omdat ik tot 4 dagen geleden hetzelfde had.
in ieder geval succes.
wat een verhaal is het weer geworden he?
liefs bianca
Vind 2 maanden ook nog erg jong om al een hele nacht door te gaan (zegt zei die een zoontje heeft die vanaf 5 weken al de hele nacht doorging…)…Je kleine geeft het echt zelf wel aan als de nachtvoeding niet meer hoeft!
het “moeten” in het hele verhaal van het CB staat mij ook tegen. Mijn eerste 2 (fv) sliepen met resp 5 en 8 weken van middernacht tot een uur of 7. Even kort door de bocht: zolang je kind het aankan kan je proberen de tijd 's nachts een beetje te rekken. Zolang ze zich niet de longen uit het lijf krijst even een kwartiertje laten sudderen, zo kan je vrij makkelijk de tijd die tussen de avond- en ochtendfles zit steeds wat langer laten worden. Eventueel kan je overwegen de “middernachtfles” wat te “verzwaren” met rijstebloem/voeding voor hongerige babies.
Maar doe vooral wat voor jou en je kind goed voelt. Ze is nog maar zo klein…
Even een kleine update…
Emma heeft vannacht doorgeslapen :dance: :dance:
De afgelopen dagen hebben we haar 's avonds ipv 130 cc 160 cc gegeven. De eerste dagen hebben we haar ook als ze 's nachts kwam minder gegeven maar dat werkte niet. Dus toen toch maar weer 's nachts meer gegeven als ze kwam en vanaf toen ging het steeds beter. Eerst kwam ze om 5 uur voor een voeding, toen 2 dagen om half 6, daarna een keer om 6 uur en vanochtend kwam ze om kwart over 7 :thumbup: Ben hartstikke trots op mijn meisje. Misschien komt ze vanacht wel weer om 4 uur, maar ik zie het positief in. Kennelijk is ze er dus toch zelf ook wel aan toe om langer te slapen.
Nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties :-*
Liefs,
Daniëlle