Nachtritme en van 7 naar 6 voedingen

Hallo!



Op het moment krijgt ons mannetje 7 voedingen van 140 cc. Veel te veel dus moet echt af gaan bouwen. Maar nu zitten we een beetje in dubio.

Hij krijgt om 19.30 uur de fles en wanneer we hem niet wakker maken wordt hij tussen 01.30 en 02.30 wakker voor de fles.

Maar omdat ik natuurlijk ook m’n nachtrust wil, maken we hem om 22.30 uur wakkeer voor de fles maar vervolgens komt hij dan 02.30 uur. De ruk maakt hij dus tussen 19.30 en 01.30 uur.



Wat is wijsheid. Hem laten slapen of toch wakker maken om 22.30 uur zodat hij door gaat krijgen dat hij na de fles van 22.30 uur door moet slapen?

Hier precies hetzelfde!



Maakte we hem wakker om 23 uur dan kwam hij hoe dan ook rond 3 uur.

Gaf ik hem echter om Half 10 de laatste fles dan komt hij ook rond diezelfde tijd.



Wij maken hem nu dus niet meer wakker voor de late voeding van 23/24 uur. Dat heeft gewoon geen zin. Ik ga dus ook vroeg naar bed en doe de nachtvoeding.

Helaas zal dat voorlopig zo blijven hij zit nl op 5 flessen van 160 cc.

Ik hoop dat hij op een gegeven moment wel om 22.30 - 23 uur nog een fles neemt en dan een lange ruk maakt tot 6uur ofzo. Maar op dit moment doet hij dat helaas niet.



Ik zou zeggen, doe wat je nu doet en niet wakker maken om 23 uur.

Overdag proberen op te rekken tot 4 uur tussen de voedingen dan zit je zo op 5/6 flessen :wink:



Blijf ff meelezen om ook tips te krijgen van doorslapen na 22.30 - 2300 uur :mrgreen:

Waarom moeten zulke jonge kinderen nu al doorslapen??

Ze zijn nog zo jong en vele reden het gewoon niet om de hele nacht al door te gaan.

Als ik zo jou verhaal lees komt hij nog 1 keer in de nacht? Daar moet je je juist heel erg blij mee zijn,want het kan erger hoor.

En je weet het, bij een baby behoren ook gebroken nachten :wink:

Je binkie is nog geen maand oud en heeft het blijkbaar nog nodig.

Zo als je merkt maakt het geen verschil of je hem of geen fles geeft, dus om die reden alleen al zou ik hem gewoon lekker laten slapen.



Wat betreft de voedingen 7 voeding is nog heel normaal hoor :wink:

Moet je van het consultatiebureau minder gaan geven? en hoe zwaar is je binkie?

Aan de hand daarvan kun je zelf een berekening maken of hij te veel krijgt of niet.

Bij Jara ging het vanzelf, op een gegeven moment gaf ik om 07:00 s ochtends de 7e fles van de vorige dag…Toen hebben we die fles ineens weggelaten. Aan die late voeding zit je iig nog wel even vast volgens mij.



Toen we de late voeding wilden afbouwen zijn we die van 23:00 steeds een kwartiertje eerder gaan geven, tot ie bij de voeding van ca 19:00 kwam :thumbup:

Ehm qua doorslapen ga ik toch met Dragon mee sorry, je kindje kan wel pas bij 9 maanden besluiten om te gaan doorslapen :wink:

En ik vind de hoeveelheid voeding ook wel meevallen, je zit nog onder de liter dus het is niet te veel.

Straks ga je naar 150cc per fles en als het goed is gaat er dan een fles af bijvoorbeeld maar weet even niet meer met welke termijn dat was, is nog bij Ryan geweest dus is even te lang geleden :mrgreen:

Ik denk zelf dat ze me doorslapen bedoeld, het maken van de langste ruk :wink: Het is natuurlijk fijner als de kleine na 23 uur een lange slaap pakken dan profiteer je er zelf het meeste van dan wanneer ze dat doen vanaf 20 uur ofzo :mrgreen: Dan pak je zelf ook even rust van 23 tot 4 bv.



Tenminste dat versta ik er op dit moment onder :wink: Babies slapen idd nog geen 12 uur per nacht en dat hoeft ook helemaal niet. Weet er alles van mijn oudste sliep pas met 3,5 jr de nachten door :mrgreen: Bij ons is het zo dat hij ipv de nachtvoeding die laatste avond voeding laat vervallen en das niet handig, :wink:



Maar de hoeveelheid voeding mag dus niet meer zijn dan 1 ltr? Okee.

Zat nl vannacht met het dillema dat hij tussen 7-23 al 5 flessen had gehad van 160cc en rond half 5 kwam voor voeding…Heb toen maar 120cc gegeven om zijn ergste trek te stillen maar hij had dus gewoon 160cc mogen krijgen :think: Hij weegt 5,5 kg…

De berekening die daarvoor gehanteerd wordt is dat baby’s ongev 150 a 180 ml per kilo lichaamsgewicht mogen hebben dus:



5 X 150ml = min 750 ml max 900 ml per 24 uur



Maar dat is een richtlijn he :wink:

Deze is berekend op 5 kilo he en jou binkie is 5.5 dus hij mag ietsjes meer hebben.



Daarnaast is het ook belangrijk om te kijken of de baby huilt na de voeding omdat hij nog niet genoeg heeft gehad of omdat hij nog een zuigbehoefte heeft.

Voornamelijk dat laatste wordt vaak over het hoofd gezien, waardoor sommige baby’s “vol gepropt” worden terwijl ze eigenlijk al verzadigd zijn, maar even goed drinken vanwegen de zuigbehoefte :slight_smile:

Op mijn vorige werk zagen we soms kinderen die daardoor behoorlijk aan de forse kant waren.

thanks :-*

Hij had idd nog een fles van 160 gemogen. Dan zat hij echt op zijn max.



Je hebt wel gelijk, 's nachts denk je er niet aan dat hij wel eens geen trek zou kunnen hebben :think: Zal het de volgende keer eens proberen door eerst zijn speen te geven als hij in principe al 5 flessen heeft gehad overdag.

emely, hoe gaat het nu?

Bedankt voor jullie berichten. Het gaat inderdaad niet om het doorslapen, maar meer over dat ons mannetje de ruk gaat maken vanaf 23 uur ipv vanaf 19 uur… In ieder geval geeft hub op het moment om 22.30 uur de fles en ons mannetje komt dan weer om 03.30 uur.



Volgens het CB krijgt hij nu teveel voeding met 140 cc en 7 flessen. Inmiddels heb ik het aantal flessen af kunnen bouwen naar 6 flessen. Maar het cb wil eigenlijk nog dat ik naar 5 flessen toe ga. Dat zou ik natuurlijk ook wel willen, maar ik laat ons mannetje eerst maar eens wennen aan die 6 flessen.



:-*

Ja maar hoe wil het cb dat je het doet dan?

Het is toch nog steeds zo dat als je een fles er af haalt dat die fles dan ook groter word?

Meen me iets te herinneren van 6x 180ml werd 5x 200ml iets in die trant?

Is 5 jaar geleden hoor dus ik weet het niet meer precies.

succes in elk geval!

Had ik het idd goed begrepen :wink: hier nl hetzelfde probleem vandaar :mrgreen:

Als er een fles af gaat dan wordt de hoeveelheid idd groter per fles.

T.ygo kreeg 6 * 120 cc en nu 5*160 cc.



Gisteren had meneer hier om 21.30 de laatste fles en hij meldde zich om 5.15 uur :dance: Wil proberen die laatste fles steeds een beetje later te doen zodat het op een gegeven moment 22.30 - 6.30 wordt.

Dat zou echt fantastisch zijn :inlove: en een hele grote luxe!

Mijn zoontje is 3 maanden oud en drinkt nog 5/6x135cc hij weegt al boven de 6 kilo en mag dus al meer eten maar ik krijg hem niet zover. Hoe deden jullie dan opbouwen??? :think:

@NWmama wrote:

Mijn zoontje is 3 maanden oud en drinkt nog 5/6x135cc hij weegt al boven de 6 kilo en mag dus al meer eten maar ik krijg hem niet zover. Hoe deden jullie dan opbouwen??? :think:




Dat ´probleem´heb ik dus ook, dus lees weer mee

toevallig laatst het cb over gesproken!

Zij vonden nl dat hij met 5*165

cc te weinig binnen kreeg. Weegt ook meer dan 6 kg. Hij mag al tot de200 cc per fles.



Bij de avondfles dus laatste voeding van de dag geef je hem /5/10.cc meer. De dag erna geef jecc gaan hem dan steeds de nieuwe hoeveelheid.



Als dat goed gaat doe je hetzelfde over een paar dagen weer.