Kaya is nu dik 2.5 en krijgt steeds meer last van nachtmerries. Gisteravond laat begon ze in 1 keer spontaan te huilen en zat ze rechtop in bed. Ze had een heel verhaal maar uiteindelijk bleek dat ze nog sliep :shock: . Daarna constant huilen enz. Uiteindelijk haar mee naar ons bed genomen en daar vetrelde ze dat oma aan het vallen was maar Kaya niet. Ook de rest van de nacht was ze erg onrustig, met veel huilen tussendoor terwijl ze eigenlijk sliep.
We hebben al van verschillende personen bevestigd gekregen dat Kaya hoog sensitief is, kan dit er mee te maken hebben? Haar vader is ook hoog sensitief en een slaapwandelaar. Ik zie de toekomst al voor me, is de ene niet aan het wandelen over de vloer dan komt de ander wel weer, dat worden wel erg korte nachtjes :lol:
Ik vraag me af of er mensen bekend mee zijn en wat je er aan zou kunnen doen? Elke nacht bij ons in bed is ook geen optie omdat ik dan echt niet meer slaap.
met andere woorden hellup!!
zie ons topic ff voor mijn antwoord!
dank je wel Caris :-*
Klinkt bekend, Savannah heeft sort gelijks vanaf haar 3de gehad tot aan haar 12de.
Bij haar is het de dokter betiteld als pavor nocuturnus of te wel night terrors.
Je kunt op beide googlen, misschien heb je er iets aan :-*
Dank je wel Tamara, ik heb er idd op gegoogeld en denk wel dat dat het is. Nu hopen dat zij er wel overheen groeit en niet zoals haar vader gaat slaapwandelen
Savanah heeft ook geslaapwandeld, maar dat heeft ze dan van mij, doe ik waarschijnlijk ook graag en sta vaker midden in de nacht boterhammen te smeren :?
Savannah heeft op een gegeven moment homeopatische druppels gekregen voor rustiger slapen, neuraphyt heet het. Dat werkte naar mijn idee maar heel even, want de aanvallen heeft ze toch erg vaak gehad.
Wij kregen als tip haar niet proberen wakker te maken omdat t dan zou verergeren.
Rustig praten en gerust stellen.
En als het even kan proberen niet aan te raken, hoe moeielijk dat ook is als ouder, want dat deed mij elke keer het meeste pijn.
Ik zag Savannah in volledige paniek en wou haar t liefst vast houden en troosten, maar dat werkte ave rechts.
Savannah gilde bijvoorbeeld dat ik iets weg moest pakken en dat deden we dan ook bij wijze van want er was niks om weg te pakken.
Bij haar is het tot aan haar 12de doorgegaan, normaal gaat t rond het 5de levenjaar over sommigen tot uiterlijk 9 a 10 jaar.
Jeetje Tamara dat klinkt heftig zeg!
Gelukkig ben ik wel wat gewend van het slaapwandelen want dat doet mijn man ook, hij heeft ook nachtangst. En als hij zo’n angstdroom heeft dan juist gaat hij slaapwandelen en dat heeft al tot heel wat rare dingen geleid. Waarschijnlijk gaat hij nog naar een slaapkliniek om te leren hoe hij dromen in zijn slaap kan ombuigen.
Ik heb alleen af en toe wel zo iets van dat ik er straks 2 heb die slaapwandelen en die mij dus uit mijn slaap halen. Mijn man slaapwandelt al zo’n 3 keer in de week en als mijn meisje daar nog bij komt pffff ben ik benieuwd hoe dat gaat lopen.
Die druppels waren dus niet zo’n succes. Ik ga nog eens even googelen of er mensen zijn die ervaring hebben met homeopathie en slaapwandelen.
dank je wel voor je reactie!
Hier ook een tijdje nachtangst gehad (zoonlief dus), is vanzelf weer over gegaan. Heeft echt maar een paar maanden geduurd.