Nachtmerries

M.ateo heeft veel last van nachtmerries. Zo erg dat het echt wel een hele tijd duurt voordat hij weer ‘op de wereld’ is zeg maar.

Hij heeft ze ook erg vaak. Zeker een keer in de week.

Ik vind dit best wel veel en vraag mij af of ik iets voor hem kan doen? Ik vind het zo sneu voor hem. Hij is echt helemaal overstuur en in tranen. Hij is ook echt helemaal weg voor een tijdje. Reageert niet op mij.

Voordat hij gaat slapen ga ik bij hem liggen en ga met hem de dag door. We praten over wat hij heeft gedaan die dag, wat hij heeft gegeten en wat hij heeft gespeeld. Ik dacht dat dit wel enigsinds helpend zou zijn voor het verwerken.

Maar hij blijft de nachtmerries met dezelfde frequentie houden. Vannacht wel 3 keer…

Help!!!

Bij mijn zoon hielp de zogenaamde “spokenspray” (hij droomde elke keer over monsters en spoken) erg goed.

Wij hadden een sprayfles gevuld met lekker ruikend water en sprayden voor hij ging slapen standaard 3 keer onder en over zijn bed hiermee.

Dit gaf hem zoveel rust dat de nachtmerries er niet meer waren.

Op den duur had hij het sprayen niet meer nodig om zo ontspannen te slapen dat hij geen nachtmerries meer had.

als hij kan benoemen waar hij over droomt, en als dat steeds iets soortgelijks is, kun je idd iets bedenken zoals mamy aangeeft.

googelen op nachtmerries en peuters geeft ook aardig wat hits…

:wink:

en een kusje voor mateo :-* ik vidn zelf nachtmerries nog echt heel naar, die enkele keer dat ik ze heb, dus ik heb erg met hem te doen.

Dank, ik heb inderdaad even gegoogeld en er staan wel logische dingen in. Helaas kan M.ateo op zo’n dag niet navertellen wat hij gedroomd heeft.

Ik krijg nu ook informatie opgestuurd van iemand van kok en ik hoop dat ik daar veel bruikbare info uit kan halen.

Hij heeft de hele nacht doorgeslapen vannacht…

Die spokenspray moet ik onthouden!

Hier af en toe wel eens een nachtmerrie, als je dan de kamer binnen komt, weet ze niet eens waar ze is en dat is zo zielig.

Dan jagen we samen de engerds weg (soms blijft ze naar een hoek staren…krijg er zelf de kriebels van) en slaapt ze gelukkig weer verder.

Hier helpt het als we het licht even aandoen. Anders komt hij niet uit zijn droom en blijft er een beetje “in hangen”.

Dus licht aan en even over de gang lopen en het over alledaagse dingen hebben. Ik merk dat ik het alleen maar erger maak door hem te vragen naar zijn droom dus ik zeg hem dat zijn droom nu voorbij is en begin over leuke dingen te kletsen (voor zover ik die kan bedenken midden in de nacht… :shifty: )