Nachtlampje of iets dergelijks?

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die nachtlampje voor hun kindje op de kamer hebben? Ikzelf ben er mee aan het worstelen.



Op zich wil ik het wel maar heb gemerkt dat de 2 soorten die ik heb gebruikt toch ook wel ervoor zorgen dat ons meisje in de nacht als ze wakker wordt, ze wel erg wakker is. Ik heb dan het nachtlampje van de babyfoon gebruikt en die van kids care (o.a. bij de plus supermarkt te koop).

Het bedje staat ook onder het stopcontact dus misschien zitten beide lampjes wel iets te dichtbij. Alleen het andere stopcontact zit achter een kast dus die heeft niet veel zin.



Nou heb ik vanavond mijn glow in the dark boedha beeld op de commode gezet maar ja die stopt ook een keer met glowen natuurlijk :wink:



Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Heb je iets op batterijen? Of misschien een bedlampje op de kast maar dan een hele zwakke lamp erin?



Ik heb een beeldbabyfoon en ik zie ons meisje soms echt angstig om zich heen kijken als ze wakker wordt dus dacht misschien is dit een oplossing.



Ik hoor graag jullie ervaringen :-*

Wij hebben voor ons ventje altijd een klein lampje gehad die je in het stopcontact kunt steken en de 3 sterretjes van de babyfoon aan.



Tot meneer zo groot was dat hij door kreeg, dat als hij eens even ‘los’ op de kamer liep… hij dat lampje eruit kon trekken. Erg grappig natuurlijk :roll:

Maar lampje heeft dat niet overleefd :wink:



Nu hebben we een heel grappig lampje bij de Ikea gekocht (nachtlampje Spöka, de blauwe) en die zetten we altijd voor het slapen gaan aan (zijn slaapkamer is ook altijd erg donker, ook overdag, rolgordijn verduistert goed!)

Op stand 1 verkleurt hij (lichtblauw, donkerblauw, groen) en op stand 2 staat ie op één kleur stil. Ik zet 'm altijd op donkerblauw, dat is de rustigste kleur.

Werkt op batterijen, en zit soort van accu-ladertje aan zeg maar. Dus kan de hele nacht mee.



Succes!

Wij hebben een kidsleep en ben er erg tevreden over. Het is een zacht nachtlapje wat op een bepaalde tijd van een slapend konijntje naar een wakker konijntje springt. Zo weten ze op een begeven moment wanneer ze uit bed mogen en het werkt echt!

Wij hebben destijds een lampje op batterijen gekocht, die heel snel leeg waren, nu zo een klein lampje (rond dingetje) in het contact, een grotere werd hij wakker van.



Er zijn bijv lampjes te koop die eigenlijk niet meer verkocht mogen worden, en word afgeraden, omdat er een kindje in adem nood kwam, toen er kortsluiting in het lampje kwam.

Je had ze van Hello Kitty, Cars, Winnie The pooh… moeilijk uit te leggen…

Wij hebben deze, Indy was 's nachts veel wakker en merkte als ik het licht op de overloop aan hielt dat het goed was. Nu kan ze 's nachts zelf het lampje aandoen (hij hangt aan dr bedje) en hoort en muziekje een dan slaapt ze zo weer in :thumbup:

Peter en Aniek hebben beide een wandlamp van ikea met een flame spaarlampje erin van 3 wat… het schemert dan en wij doen ze uit als we naar bed gaan…



Mies heeft een barbapapa nachtlamp lumilove heet ie.

Is een barbapapa in blauw op een groene lader. Led, 3 wat en gaat aan als je hem oppakt en gaat uit als je hem weer op de lader zet.

Kan 11 branden op 1 opgeladen accu, word niet heet en voelt zacht, dus Mies neemt hem mee IN bed… :mrgreen:



Super lamp, wil hem ook voor Suus straks in roze :inlove:

onze oudste wil VEEL licht aan…

Dus ondanks de leuke ikea sterlamp met niet al te sterke lamp aan de muur bij zijn bed slaapt hij met de grote lamp aan (waar ik dan wel een lager wattage spaarlamp in heb gestopt, omdat ik het wel errug veel vond om bij te kunnen slapen).

Soms doe ik hem in een automatisme uit als ik nog even op zolder ben geweest… en dan is hij altijd binnen een halfuur wakker… dus hij merkt het echt.



De andere 2 slapen samen op 1 kamer en in het donker.



Die spookjes van de IKEA zijn errug leuk :thumbup:

Wij gebruiken hem ook die van Ikea, echt superdingen en betaalbaar.

Bedankt voor jullie tips! Ik ga eens kijken bij de toy 'n rus zaterdag voor die barbapapalamp en anders binnenkort eens naar de ikea voor dat andere lampje. Is het gek als ik zeg dat ik het ook niet te gezellig in bed wil maken? Ik zie soms dan speciale mobiels voor het slapen gaan maar zie het dan al voor me dat ze dan helemaal niet gaat slapen.



Ik heb wel een bedlampje aan de muur en zal eens kijken hoeveel wat daar in zit. Misschien met een laag aantal watt kom ik ook al een eind.



Nou ging het vannacht echt super gelukkig. Kon haar slapend wegleggen.



Ze zit momenteel in de heej-mama-gaat-weg-en-ik-vind-dat-niet-leuk-en-wil-niet-slapen-fase… pfffffff dat is heftig hoor. En maakt het slapen niet makkelijker.



Ze is een ukkie voor haar 9 maanden (67cm) maar dat temperament… zo daar ga ik nog wat mee te stellen krijgen…

Nouja… ik heb 4 meer dan prima slapers en heb nooit zo nagedacht over " gezellig"



Ik weet wel dat ik een gevoel van " fijn" " geborgen" en " veilig" heel belangrijk vind voor een kind.



Mobiels heb ik nooit aan gedaan… veel te druk. maar een paar knuffels, geen al te drukke kleuren, een fijne comfortabele pyama en/of slaapzak, strak opgemaakt en schoon bed, een fijn zacht schemerlampje en een goed naar bed ritueel… daar doen wij wel aan.



Ik slaap zelf niet als het al te donker is en ik me niet kan orienteren als ik wakker word.

Ik slaap zelf niet als er geluiden zijn die ik niet kan plaatsen.

Ik slaap slechter als manlief er een keer niet is

Kan echt tot frustrerends toe wakker liggen als er kreukels in mijn onderlaken zitten of een labeltje in mijn nachtkleding.



Dus tja…



En de kinderen slapen hier eigelijk altijd met de deuren open zodat ze ons horen beneden en die doen wij dan dicht als we naar bed gaan…

Wij hebben juist gekozen voor een verduistering gordijn zodat het goed donker is. Lampjes geven schaduw, vroeger zag ik daardoor allerlei enge dingen in mijn kamer.



Onze zoon slaapt de klok rond en roept smorgens als hij er uit wil, als het donker is gaat hij echt zijn bed niet uit.

verschilt ook wel per kind.



Peter zou het liefst (net als de zoon van Mama Marije) in vol licht slapen.

Mies heeft genoeg aan een vage schemering en Niek heeft haar lamp zelden aan, die slaapt het liefst zo donker mogelijk.



Ik op zich ook, maar wij hebben wel de deur open en een trapverlichtingslampje op de overloop. Ik moet me namelijk wel kunnen orienteren als ik wakker word (zo van daar is de deur, daar het raam)

Ik weet nog dat ik mijn man leerde kennen en hij had het zo donker als maar kon, rolluik en al… en ik raakte gewoon elke keer in blinde paniek…



Nou moet ik wel zeggen dat ik op mijn 16e trombose heb gehad, bloedprop achter mijn oogzenuw en ik heb toen 48 uur daadwerkelijk niets kunnen zien. Dat zorgde voor paniek en ik wil me dus echt kunnen orienteren… niet het idee hebben dat ik wederom niets kan zien.



Maar het verschilt dus ook per mens. :wink:

hier heeft manlief erg moeten wennen aan het feit dat ik zelf het liefst in het pikkedonker slaap.



Het is zelfs zo erg dat ik alle bovenlichten op de verdieping (dus die raampjes boven de deur) dicht heb gemaakt. Dunne plaatjes MDF, goed kitten en dan meeschilderen in de kleur van het kozijn :shifty:

Dan een verduisterend rolgordijn + daar overheen nog behoorlijk donker grijze gordijnen.



We hadden laatst de oplader van de tandenborstel in het stopcontact in onze slaapkamer en ik werd echt knetter van dat domme kleine lampje wat er op zit…



Hier dus het liefst zo donker mogelijk… wat dan op vakantie in een tent weer vrij lastig is :lol:

Wij hebben voor onze kleine straks een stopcontactlampje van de Ikea, een randje oranje licht. Ook een Winnie the Pooh op een lader. Als de lamp aan het laden is dan geeft Winnie een rood licht en je kunt em er ook afhalen en dan aanzetten met een wit licht.



Mijn man slaapt met een fanfare nog naast zijn bed zeg ik altijd, maar ik dus zo donker mogelijk met oordoppen omdat ik anders van ieder geluidje wakker lig. Geen idee hoe ons kindje gaat reageren…

voor wat betreft lampje spoka… en bedankt! :lol:



Dacht, neem er eens 1 mee.

Nou… dikke hit, Mies vind zijn " beertje" veeeeel leuker dan barbapapa… :shifty:

Dus nu hebben we barbapapa maar bij oma neergezet tot Suus een lampje nodig heeft :lol:



Maar bedankt voor die tip hahahahaha…

We hebben ons rot gelachen om hem… beertjuh mee? is het nu steeds… HIj wilde hem vanmorgen zelfs mee naar school… naar de psz dus.

Ze zijn idd wel erg leuk en exact hetzelfde idee als die lumilove… :inlove:

Wij hebben ook een spoka lampje van de ikea, maar bij ons zit er toch echt maar 1 stand op en dat is blauw :think: de oogjes en oortjes zijn ook blauw.

Ik weet dat er meerdere zijn maar dat ze van kleur veranderen, nee niet dat ik weet. Maar ze zijn wel erg leuk ja.

Oh ik zie het al ik heb nog een oude versie. misschien dat ik er zaterdag (we zouden toch al gaan) er nog eentje bij haal.

Uiteindelijk hebben we de roze barbapapalamp gekocht, op de kast gezet op de lader en zo is er net voelde licht :slight_smile:

Wij hebben ook die limilove barbapapa in het roze :slight_smile:

Ik vind het een erg handig ding en kan idd ook bij je kindje mee in bed zonder gevaar.