Hallo,
Onze zoon van ruim 22 maanden slaapt al hele zomer in peuterbed. Hij slaapt elke keer boven de dekens. In de zomer was het nu geen probleem, warm genoeg. Maar komende maanden gaat het toch wel afkoelen.
Wat trekken jullie je kinderen aan die al in peuterbed slapen, maar nog niet bewust onder de dekens blijven liggen.
Een warme pyjama en extra lekker instoppen nog voor ik naar bed ga helpt hier het beste.
Ma.teo is ook zo’n kind. Maar hij duwt bewust de dekens weg als hij nog wakker is…
Als ik hem dan nog een keer toedek als hij slaapt dan blijft de deken gewoon liggen. Hij schopt het niet in zijn slaap af ofzo…
Lekkere warme pyama en een romper. En ik stop haar ook nog even in als ik zelf naar bed ga, maar hier trapt ze het wel los.
Ik kocht in het begin (toen ze net in het peuterbedje onder een dekbedje lagen) van die pyamapakjes uit 1 stuk (in de winter met voetjes)…krijgen ze iig geen koude ruggetjes. En sowieso 's nachts een paar keer toedekken, als mn man of ik naar de wc gaan liepen we even binnen om ze lekker in te stoppen. Inmiddels slapen ze allebei keurig en warm onder de dekens…
@Sis wrote:
Lekkere warme pyama en een romper. En ik stop haar ook nog even in als ik zelf naar bed ga, maar hier trapt ze het wel los.
Met blote voeten of met sokjes aan?
Probleem is, dat als we bij hem komen kijken wanneer we zelf naar bed gaan, dat hij wakker schiet. :think:
Ik heb zelf ook al paar x geprobeerd om op later tijdstip deken overeen te leggen, maar ja, hij ligt dan horizontaal bovenaan bij hoofdeinde, dan moet ik deken losrukken van bed.
Pyama en romper doe ik dus ook al.
Maar hij heeft geen slaapproblemen, dat niet, maar het lijkt me gewoon niet aangenaam om met blote voeten boven de deken te slapen. (hij rukt de sokken vaak weer los, alhoewel hij het vannacht weer aanhield)
Hebben jullie deken of toch al dekbed?
toen nano dat deed, had ie altijd een slaapzakkie om. dan weet je gewoon zeker dat ie het lekker warm heeft. Ondertussen voelt meneer al een tijd zelf ook als ie het koud krijgt, dus nu slaapt ie gewoon onder dekbed dat ie over zich heen trekt als het eraf valt.
Hier slaapt mijn dochter dus zonder dekentje, trapt ze gewoon af en stil liggen in haar slaap is ook niets voor haar.
ze gaat heel haar bedje door in haar slaap, ze heeft wel nog een ledikant. Ik heb laatst een combi-sleeper gekocht, zo weet ik dat ze het toch gewoon lekker warm heeft.
Denk dat zon pjamapak wel wat is voor jullie…En dan met voetjes. Zo weet je zeker dat die warm blijft :thumbup:
Hier ook een mannetje dat zn hele bed door gaat in zn slaap. Moet nog even naar de h en m voor zon pjamapak, zag in de catalogus wel een leuke staan.
Ik zou ook zeggen een lekkere slaap zak, zo kan er iks afgeschopt worden en heeft hij het toch lekker warm
@salt wrote:
@Sis wrote:Lekkere warme pyama en een romper. En ik stop haar ook nog even in als ik zelf naar bed ga, maar hier trapt ze het wel los.
Met blote voeten of met sokjes aan?
Nu nog met blote voeten.
Hieke heeft een dekbed. Slaapzak wil ze niet meer… “ik ben geen baby, ik ben een grote meid” :roll: :inlove:
Hey Salt
Had ik nu ook net die vraag… haha
ik vind dat pyama met met voetjes best een idee eigenlijk…
Dus straks maar even op pas :thumbup:
Ik zou ook een lekkere warme pyama met voetjes gaan zoeken. Al zal dat misschien ook best lastig zijn in maat 86 (gok ik)
Een mooie roze maillot van zijn zusje??? :mrgreen:
Komt 'ie zelf al uit bed??? Dan lijkt een slaapzak me niet meer zo praktisch :think:. Anders zou ik dat doen
@mayo28 wrote:
Komt 'ie zelf al uit bed??? Dan lijkt een slaapzak me niet meer zo praktisch :think:. Anders zou ik dat doen
Sam loopt rustig in z’n slaapzak door de huiskamer, dus technisch gezien moet dat geen probleem zijn :mrgreen:
Ik zou idd voor een slaapzak gaan, pyama mét voeten is best lastig in deze maat. ( ik gok trouwens op 92 Mayo

Ja ik heb nog winterslaapzak van mt 110, zal maar proberen, hij struikelde toen veel toen hij peuterbed net had en het werd toch al warmer. Dus binnenkort deze maar weer in hijsen, zal hij toch wel handigheid in krijgen hoop ik. Maar… hij vroeg afgelopen 2 avonden wel om sokken. Gewoon maar e.e.a. uitproberen. Nu is het nog niet zo koud…
Ik heb bij de H&M pyama’s uit één stuk gezien. Ook in de grotere maten. Het was bij de meisjesafdeling 86-128 maar die hebben ze dan vast ook voor jongetjes.
Lopen in een slaapzak is geen probleem voor de meeste kinderen. Deed Hieke ook altijd. Net pinguins :mrgreen:
hahaha, nou dan ben ik benieuwd wanneer Isa dat gaat ontdekken :mrgreen:
@Sis wrote:
Ik heb bij de H&M pyama’s uit één stuk gezien. Ook in de grotere maten. Het was bij de meisjesafdeling 86-128 maar die hebben ze dan vast ook voor jongetjes.
Volgens mij hebben die er geen voetjes aan vast zitten :think: