nachtje weg/ tip hotel A'dam??

Nou wil ik A even verrassen met een nachtje weg. Nou is het natuurlijk niet zo moeilijk om een leuk hotelletje te vinden, maar ik zit een beetje met het feit dat ik op de dag dat we daar zijn wel ook iets leuks wil doen. Een Sauna enzo hebben we net gehad, winkelen is niet echt wat. Dierentuinen ed is leuker met kids, dus hoeft voor ons ook niet echt…



Nou, wat dan nog hè? Ideeën?

Lekker uit eten en naar een musical, maar ja, dat is 's avonds…

Ik denk nog even verder…

Paleis het Loo bezoeken?

Ander leuk museum?



Wijn proeverij?



Misschien vind je overnachten op een speciale plaats al leuk genoeg? het Gildehuisje in Kampen is erg leuk, van der Valk heeft op sommige plaatsen super gave Suites! In Dwingeloo kan je zo het bos in lopen, heerlijk!

In Harlingen kan je overnachten in een reddingsboot, hijskraan e.d. ook super speciaal!



Je komt er vast uit;-)

Een of meerdere musea bezoeken?

Een workshop?



Bonbons maken, bepaald instrument, een dans, cocktail-shaken…

@Madre wrote:

Een of meerdere musea bezoeken?




Zat ik inderdaad aan te denken. Is het Rijks alweer te bezoeken? En dan een beetje een poep lekker hotel in A’dam?

Paleis het Loo? Mooie romantische tuinen weet alleen niet zeker of het paleis zelf nu ook open is, maar je kunt er prachtig wandelen.

Anders zou ik zeggen pick any grote stad en ga lekker slenteren ipv winkelen. Bij de ANWB/VVV hebben ze vaak een stadswandeling waardoor je net die mooie (ok toeristische :angel: ) plekjes bezoekt ipv de winkels. Zutphen is ook een aanrader volgens velen en het museumhotel (Eden) schijnt vaak in de smaak te vallen. :wink:

Jazeker, maar hij wordt nog steeds verbouwd.



Het joods historisch museum of het tropenmuseum is ook helemaal goed.

Oh last van de herrie zul je geloof ik niet hebben want alles ligt nu stil 8)

Als wij samen een weekendje weg zijn (dit is vaak maar van vrijdagavond tot zondagochtend, dan missen we onze knul al, en gaan we hem alweer ophalen :wink: ), hebben we alleen de zaterdag echt de hele dag.

Wij gaan dan vaak de stad in waar we zijn, na uitgebreid te hebben ontbeten. En dan nemen we wat folders mee van musea of andere bezienswaardigheden. Ik duik dan onderweg wat winkels in :oops: en bezoeken dus musea enzo. Daarna uitgebreid uit eten. Heerlijk :smiley:

Madre, of wie dan ook, als ik in A’dam een leuk hotel wil met een goeie kamer, lekker ontbijtje, in het centrum en fijn te betalen, waar moet ik dan zijn?



Ik zit dus inderdaad aan A’dam te denken. Ik zou dan graag eens naar de Albert Cuyp willen en daarna een bezoek aan het Heineken museum (tis voor A he… :wink:) en dan 's avonds lekker lachen en eten bij Boom! Chicago. Niet te duur, wel effe er lekker uit!

Wij zijn afgelopen december ook geweest:



Hadden Hotel Hermitage (leuk knus en goede ligging, en erg goed betaalbaar), via Booking .com



Verder gegeten bij Humfreys’s, en 1 x avond Bioscoop en andere avond Crazy Pianos in Panama.



Overdag gewinkeld en de andere dag een massage/beautybehandeling bij Mooi aan de kade…