Nachtfles hoe klaarmaken?

Ik heb even een vraagje ik ben inmiddels van bv naar kv overgestapt en mijn dochter krijgt nog 1 nachtvoeding maar hoe maken jullie die klaar?

Lopen jullie naar beneden om water in magnetron op te warmen? Of mag je ook gekookt water in thermoskan bewaren en koud water toevoegen. Scheelt iig naar beneden lopen en dat je baby blijft huilen van de honger want ik word niet wakker van haar van te voren.

Idd mag je gekookt water ook bewaren in een thermoskan en koud water toevoegen. Maar eerlijk gezegd lijkt het me sneller om het water in de magnetron op te warmen want je moet warm en koud water natuurlijk ook zo mengen om de goede temperatuur te krijgen. Het zal niet veel uitmaken.

Ik ben een tijd lang met een dienblad naar boven gesjokt :lol: ! Daarop: 1 fles met juiste hoeveelheid koud water, een waterkoker en een bakje met de juiste hoeveelheid poeder. Zodra Teun zich meldde, tikte ik eerst de waterkoker aan terwijl ik hem ging verschonen. Inmiddels had het water gekookt dus die fles was zo gemaakt :thumbup: ! Vond ik veel fijner dan 's nachts naar beneden te moeten gaan.

Ik hoop dat je wat aan m’n tip hebt! Groetjes, Anne!

Ik ging altijd naar beneden zonder Anne, had de poeder al klaarstaan. Deed een beetje water heet maken n de magnetron en voor de rest bijvullen met kraanwater, op een gegeven moment weet je precies hoeveel heet en koud je moet mengen om de juiste temp te hebben. Poeder erbij, roeren maar en terug naar boven flesje geven. Ik was binnen 1-2 minuten weer terug met een fles.

Waarom warm en koud water mengen als je toch een magnetron hebt? :think:

Hier gingen wij ook altijd even naar de keuken. Zo gepiept. Water in de magnetron, poeder erbij, klaar. Meestal waren we toch beide wakker. Mijn vriend verschoonde Hieke dan snel en als ik klaar was met de fles dan gaf hij me haar aan en ging weer slapen.

@Sisil wrote:

Waarom warm en koud water mengen als je toch een magnetron hebt? :think:

Hier gingen wij ook altijd even naar de keuken. Zo gepiept. Water in de magnetron, poeder erbij, klaar. Meestal waren we toch beide wakker. Mijn vriend verschoonde Hieke dan snel en als ik klaar was met de fles dan gaf hij me haar aan en ging weer slapen.

Anne kreeg voeding die in heet water opgelost moest worden, dus het lauwe drinkwater daar loste de poeder niet goed in op. (ik had de volgorde verkeerd opgeschreven)

Aaahhhhh… :slight_smile:

Maar als het om 1 nachtvoeding gaat kun je het flesje ook van te voren klaarmaken hé :wink:

Dan doe je het flesje voeding in de magnetron. Dat komt ook voor als je met je beeb op pad gaat dus dat kan geen kwaad.

Ik had zelf overigens Similac en die maakte ik voor 24 uur klaar, mag tegenwoordig niet meer geloof ik maar dan nog vond ik dat reuze makkelijk. Gewoon juiste hoeveelheid schenken en in de magneet.

Als het Friso Comfort 1 is, kun je het niet van te voren klaar maken. Dit moet binnen 1 uur geconsumeerd worden. Ik liep gewoon naar beneden en ging gezellig een flesje maken. Het is maar tijdelijk :wink:

Ik heb ook heet water in een thermoskan gedaan. Scheelt inderdaad een loopje naar beneden!

wij maken idd ook het flesje al van te voren klaar en hup zo in de fleswarmer.

5 minuutjes werk en dan kan je kleintje aanvalluuuh :wink:

Waterkoker boven laten staan en koud water erbij mengen???