Nachtelijke plasuitjes

Moeten jullie 's nachts wel een plassen? En hoe vaak? Was dit ook al voor je kinderen kreeg?

Vroeger hoefde ik nooit naar de wc 's nachts. Ik ging voor ik ging slapen en hoefde pas als ik weer eens opstond. In de zwangerschap werd dat veel meer, en nu na 2 kids moet ik nog steeds minimaal 1 keer per nacht. Zou dat nog overgaan? Kan ik dat trainen? Niets zo irritant dan nachtelijke plasuitjes… wordt je wakker, lig je net weer lekker en bedenk je je ineens dat je eigenlijk toch wel moet plassen. :wall:

Herkenbaar?

Ik dacht dat ik de enigste was.

Maar ik heb het dus ook, voor mijn zwangerschap moest ik in de nacht echt nooit naar de wc.

En na mijn zwangerschap moet ik er elke nacht 1 x uit om te plassen.

Echt vreselijk iritant is dat indd !!!

nooit… behalve als ik hoogzwanger ben.

Er moeten er hier maar 3 in huis regelmatig in de nacht en standaard als we de deur uit moeten, onderweg zijn etc naar de wc en dat zijn manlief en de oudste 2 kinderen.

Nu ik hoogzwanger begin te raken moet ik minimaal 1x per nacht.

Maar als ik niet zwanger ben, hoef ik eigelijk maar zelden in de nacht naar de wc.

Moet wel dan s’ ochtends rennen :lol:

Bij mij heeft het ontzettend te maken met " denken aan" als ik denk aan " moet ik niet nog even plassen?" dan moet ik geheid, al ben ik net geweest… al is het dan voor 2 druppels… als ik denk aan plassen dan MOET het echt. :shifty:

Hee, hier ook herkenbaar ja. Ik hoefde voor ik zwanger was nooit 's nachts. Tijdens mijn zwangerschap opeens wel soms.

En nu nog steeds. Al ga ik nooit, daar heb ik geen zin in, maar ik word elke morgen wakker met het gevoel dat ie op knappen staat, heel irritant.

Herkenbaar… altijd gehad ook. In m’n zwangerschap werd het nog een paar tandjes erger :mrgreen: en inmiddels ben ik weer terug op mijn ‘oude’ ritme van 1 keer per nacht. Standaard :angel:

En wat Cell zegt, dat herken ik ook: als ik ergens ben en ik denk aan plassen, dan moet ik ook echt, al ben ik dan net geweest. Die paar druppels moeten er dan gewoon uit, al is dat meer ‘het idee’ denk ik…

hahaha hier idem :mrgreen:

voor de zwangerschap werd ik nooit wakker s’nachts

nu wel

al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig nachten heb dat ik door slaap :stuck_out_tongue:

maar die zijn maar zelden

zou het niet zo zijn dat je minder ‘vast’ slaapt ivm de kleine en dat je daarom sneller wakker word en denkt: oh ja ik moet plassen :angel:

Ik ga sowieso snachts 2 (soms 3) keer te plassen :shock: nu ik zwanger ben, toen ik dat niet was moest ik vaak ook wel 1 keer eraf om te plassen hoor.

Ik denk dat het er bij mij ook mee te maken heeft dat ik nu met de kinderen erbij veel lichter slaap en dan dus sneller merk dat ik moet. Als ik een keer door oververmoeidheid heel diep slaap, dan hoef ik pas gewoon 's ochtends.

@kico wrote:

Ik denk dat het er bij mij ook mee te maken heeft dat ik nu met de kinderen erbij veel lichter slaap en dan dus sneller merk dat ik moet.

Dat is het bij mij. Ik denk dat, als Nika geen nachtvoeding meer had, ik gewoon zou doorslapen, maar nu moet ik standaard na een voeding nog ff plassen :slight_smile: … en eraan denken zoals Cell zegt werkt ook erg mee!

Alleen als ik zwanger ben. Daarna hoefde ik ook tijdens de nachtvoedperiode niet. Het enige wat ik weet van mezelf is dat ik sterke bekkenbodemspieren heb dus mss daar iets aan trainen? Aanspannen en ontspannen en de ‘liftoefening’ zoals ze je leren bij zwangerschapsgym zijn opties.

Licht of diep slapen…euhm dat verschil merk ik hier eigenlijk niet. Ik slaap gni gni al vermoed ik dat het diep is altijd want een kudde olifanten kan me niet wakker krijgen in de nacht. :angel:

Voor m’n zwangerschap hoefde ik bijna nooit 's nachts te plassen. Hooguit wanneer ik veel gedronken had.

Nu ga ik wel elke nacht minimaal 1 keer naar de wc.

Ja en het lijkt met name nu ineens weer veel meer te worden…

Maar toevallig gisteren in een gesprek met een collega leek het er even op dat het best zou kunnen dat ik het overdag onbewust tegenhoud, door tijgebrek, afgeleid…mis soms overdag de prikkel helemaal…

Snachts ben je ontspannen…tja…dan komt het…

Elke keer als ik ergens wakker van wordt moet ik verdorie weer…gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap…smorgens als de wekker gaat,dan kan ik echt niet nog even dommelen…balen altijd…

heel herkenbaar als ik een nacht wil doorslapen zou ik eigenlijk na 20.00 niet meer moeten drinken anders blijf ik lopen…

niet gewoon simpel 1x nee gewoon elk uur ofzo :roll: :zzz:

en dat was vroeger ook al zo m’n ouders waren blij dat ik het huis uitging hahahahahaha

herkenbaar hoor…

altijd al gehad, niet elke nacht maar wel vaak…

in de zwangerschappen 3x per nacht soms meer…

altijd al een zwakkere blaas gehad… misschien dat dat ook scheelt… :think: