Ik ben me toch ineens de laatste dagen in iets terecht gekomen dat ik dacht ik ga eens kijken of iemand het herkent.
Nena is al een avond of vijf onrustig. Eerst dachten we aan scheten die dwars zaten en ze poepte ook ineens laat op de avond. OVerdag eet ze slecht en na een uurtje slapen wordt ze wakker en begint het gedoe. Gedacht aan groeipijn aan keelpijn af en toe pcm gegeven.
Elke half uur a drie kwartier wakker en gedoe.
Nu twee nachten ook na middernacht gedoe. Gisternacht elk half uur 45 minuten wakker - ik dacht op een gegeven moment dat ik gek werd.
Afgelopen nacht na middernacht pcm gegeven, viel in slaap maar na 30 minuten weer miepen en dat herhaalde zich een paar keer. Roel is met haar naar beneden gegaan omdat ik nog zo’n nacht niet kon overzien en maandag dus al noodgedwongen vrij heb genomen. Na een uur hysterisch krijsen - roel had haar mee naar beneden genomen na wat tijd - is ze uiteindeiljk tussen ons in in slaap gevallen.
Ze had het af en toe wel over keelpijn maar dan zou je denken dat ze wel weer in slaap zou vallen na een pcm en door zou slapen.
Ik heb geen idee wat dit nu is. Dacht dat ze net een sprong genomen had maar dit heeft ook zeker een peuterafdwingelement. De eerste nacht riep ze me om het half uur om van alles> schone luier, ineens luier uitgedaan, ik moet plassen, flesje. Gisteren na een hoop gedoe dat haar deken niet goed lag, als je de deken over haar heen doet wordt ze boos want ze wil geen deken.
Al met al een hoop gedoe.
Iemand enige herkenning :shifty:
Gr Caroline
Een vriendin van mij had dit ook met haar 2 jarige zoontje.
Ze hebben zijn middag slaapje ingekort maar dat hielp eignelijk niet. Op een begeven moment was het weer over. Ik geloof dat ze een x goed boos is geworden na 1000 x heel lief en begripvol geweest te zijn. Hij mocht ook bij hun in bed en ja daar werd hij wel wakker voor
Nu doet ie het volgens mij niet meer :think:
Nena mag niet bij ons in bed en wil dat dit vaak ook niet. En we zijn ook heeeeeeeeeeel boos geworden.
Vanavond is het iig al rustiger dan de afgelopen vijf dagen - dus wellicht nu geen last van waar ze al die avonden wel last van had of wat haar dwarszat ofzo
Herkenbaar !!!
Jana is ook al 2 nachten achte elkaar wakker geweest en uren bij ons in bed gezten, en kletsen dat ik zelf niet meer in slaap kwam.
Eten heeft ze ook moeielijk mee gedaan en ze is jengelig de afgelopen dagen, alles waar iets van gezegd word moest ze om huilen…
Ik had t idee dat t met t verzetten van de klok te maken had…
Ziek is ze gelukkig niet… hoop dat ze vannacht wel doorslaapt
Gisteravond en vannacht leek ze fysiek nergens last van te hebben maar ze werd dus wederom rond 24 uur wakker en we zijn twee uur met haar in de weer geweest. Ze wilde van alles, er mocht van alles niet - eerst ben ik met haar in de weer geweest en toen vaders.
Het werd een soort titanenstrijd om wie nu eigenlijk de baas is in huis en wie zijn zin nu wel of niet kan doordrijven. Na twee uur strijd (met telkens in slaap vallen en dan na een half uur weer wakker met veel gedoe) is ze de rest van de nacht in slaap gevallen.
ben benieuwd hoe lang deze grap gaat duren. Gelukkig hoeven we nu omstebeurt niet te werken en kan iemand het oppakken met haar. Dus als het maar voor maandag over is zodat er door iedereen weer normaal geslapen kan wordne :?
poeh sterkte hoor ik vind nachtelijke dingen altijd zo stresvol…
Maar als ik mij er op in stel dat er 's nacht 1 gaat komen en alvast een pan bedenk dan vind ik het wel weer te doen.
Ondertussen ook gisteren nergens fysiek meer last van maar na middernacht om de 45 miin a uur wakker. Ze sliep nu gelukkig wel elke keer na een aai over haar bol of even toespreken weer snel in (we hebben haar overdga ook ingepeperd dat ze moet slapen en anders niet naar kdv kan wat ze heel graag wil).
Misschien toch een combi met een fase - op kdv had een leidster het over dat dromen in deze fase ook toenemen. En zij is sowieso een lichte slaapster die ook vaak in haar slaap dingen roept die ze droomt en wellicht dat ze er nu wakker van wordt en dan in combi met dingen gaan willen die niet kunnen snachts.
Roel had ook het idee dat ze rustiger was als een van ons naast haar sliep de nacht daarvoor.
We zijn er nog niet helemaal vanaf iig.
misschien even naar haar oortjes laten kijken? Bij oorpijn kunnen ze overdag nergens last van hebben, pas als ze langere tijd liggen en de druk op de oortjes toeneemt gaat het zeer doen. Ik weet uit ervaring dat kinderen met oorpijn heeele boze kindjes zijn die niks willen…vooral niet slapen . Sterkte met jullie gebroken nachten. Heb je iemand die je kunt vragen om even op te passen als je op je tandvlees loopt? Ik hoop dat je overdag een keertje bij kunt slapen! :hug:
Hey meis hoe is het nu? Als het nog steeds aanhoudt zou ik zoals Esther zegt even naar de ha gaan om naar haar oortjes te laten kijken. Sem heeft al ruim een maand van dat vieze groene snot dus ik zat al op oorpijn te wachten, twee weekenden geleden zei hij opeens 's nachts (huilend wakker) dat hij oorpijn had. Daarna niks meer gemerkt. Weekend erna zelfde verhaal. Daarna weer niks. Afgelopen woensdagnacht compleet hysterisch en dat herkende ik van Jim die had dat ook vaak. Dus ha laten kijken en idd oorontsteking.
Jim heeft maandenlang 's nachts gehuild en dat was achteraf ook gezien door oorpijn (helaas niet goed opgemerkt bij de artsen).
Heb je een nachtlampje? Dit was bij Femke dé uitkomst en toen sliep ze ineens weer als een roosje :thumbup: