nachtdiensten?

ik werk als vaste nachtdienst in een verpleeghuis.

nu zal dat tijdens mijn zwangerschap geen probleem zijn om tot 34 weken door te werken vermoed ik. het is rustig werk in de nacht, en bovenal werken we met 2en en willen volgens mij alle collega;s wel de zwaardere clienten doen .

echter nu ben ik me een beetje aan eht afvragen hoe ik het moet doen als ons boontje geen boontje meer is maar een klein kindje :inlove:

de nachten zelf zijn het probleem niet want ik vermoed dat boontje net als sophie wel naar mijn moeder kan.

maar overdag zal ik willen/moeten slapen maar dan heb ik ons kleintje natuurlijk om me heen.

ik wil eigenlijk geen kdv inschakelen maar wil het gewoon zelf proberen.

nu roosteren wij zelf, en 2 weekenden per maand zullen mijn collegas niet heel erg vinden denk ik.

maar ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van jullie?

Knipoog… Gefeliciteerd na het zien van je banner :inlove: :dance:

Sorry, voor de rest kan ik je niet echt helpen over je nachtdiensten…

Ik denk toch dat dat best pittig gaat worden.

maar werk je dan alleen de weekenden :think:

Ik werkte ook nachten, maar pas vanaf dat I,op de psz zat en anders ging ze naar opa en oma…en dan sliep ik even als het lukte tussen 9 en half 11,

Ik had overigens wel actieve nachtdiensten, en wel erg druk en stond alleen, dus wellicht scheeld het…maar ja overdag moet je toch slapen…

Ik denk dat het best pittig gaat worden…

pittig zal het best worden, maar is dat de babytijd sowieso niet soms?

en ik werk maar 7 nachten per maand, dus dat is in principe niet veel natuurlijk. mocht i maar 1 nacht hoeven slaap ik nu normaal ook maar tot 11.30 en anders doe ik gewoon wat vaker 1 losse nacht.

marriiyelle: bedankt!

@knipoogje1983 wrote:

en ik werk maar 7 nachten per maand, dus dat is in principe niet veel natuurlijk. mocht i maar 1 nacht hoeven slaap ik nu normaal ook maar tot 11.30 en anders doe ik gewoon wat vaker 1 losse nacht.

Nou als je zelf het antwoord al hebt, waarom vraag je het dan :think: :roll:

@Duimelijntje wrote:

@knipoogje1983 wrote:

Nou als je zelf het antwoord al hebt, waarom vraag je het dan :think: :roll:

als je goed leest zie je dat ik naar ervaringen vraag, niet naar oplossingen.

Als eerste, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik draai al jaren alleen in de weekenden nachtdiensten. Juist vanwege de opvang.

De dag dat ik er uit kom slaap ik niet. Tja, heel pittig maar ideaal.

Overigens heb ik bij de middelste en de jongste de eerste 9mnd geen nachten gedraaid (hoeft niet volgens cao)

Bij de oudste ben ik wel gelijk weer nachten gaan doen. Dit waren er dan 2 en door de weeks. Voordeel dat hij meer sliep dan wakker was. Dus ik kwam mijn bed uit voor een fles. Uurtje wakker zijn en met hem kroelen en spelen en dan gingen we beide weer naar bed.

Dit heb ik gedaan tot hij een maand of 7 was. Daarna ben ik hem 's morgens bij mijn schoonouders gaan brengen zodat ik gewoon naar bed kon en haalde hem dan rond 16u weer op.

Regelmatig een losse nacht lijkt me op den duur juist heel slopend. Je krijgt dan geen ritme te pakken.

Maar dat is iets wat je misschien eerst zou moeten uitproberen. Wellicht is het voor jou juist ideaal.

bedankt voor je ervaring aapje!

volgens onze cao hoef je vanaf maand 4 geen nachten meer en (volgens mij) 6 maanden na je bevalling.

echter ben ik vaste nachtdienst en ik zou ook niet overdag willen werken, dus ik wil na mijn verlof wel gewoon de nacht weer meteen in.

is inderdaad wel slopend zoals je zegt, maar misschien dat dat af te wisselen zou kunnen zijn met weekenden. dat is het voordeel van maar 7 nachten per maand werken natuurlijk. je zit zo aan je nachten :slight_smile:

Je hoeft idd na je 16e zwangerschapsweek tot 9 maanden na je bevalling geen nachten te draaien. (maar wie weet is er een verschil in de cao zkh t.o.v verpleeghuis?)

Als je idd geen dagdiensten wil werken heb je geen keus he :wink:

Zou je niet bijv. 2 weekenden kunnen werken. Blijft er nog maar 1 losse dienst over. Scheelt allicht ook weer.

de organisatie waar ik voor werk heeft een aparte cao, dus vandaar.

en daar zat ik ook over te denken. het scheelt in elk geval dat we zelf mogen roosteren dus ik kan er zelf een beetje een invulling aan geven als mijn collegas dat goed vinden.

Gefeliciteerd!

Ik heb ervaring met nachtdiensten en een baby. Ik heb altijd oppas gehad overdag. Ik heb sowieso mijn slaap al nodig, ik kon er niet tegen om dan overdag door te trekken. Een enkele keer is het wel gebeurd, maar ik vond het niks, kon weinig van mijn kinderen hebben dan, terwijl ik, als ik van 8 tot 4 sliep, een veeeeeel leukere mama was :wink:

(ben stiekem ook erg blij dat ik van die nachtdiensten af ben, want het voelde wel altijd raar, mijn bed in te duiken terwijl de kids bij de oppas waren)

Ik doe wel veel nachten maar ik slaap gewoon van 9 tot 18.00 anders red ik het echt niet.

Als ik de nacht uit kom ga ik meestal niet naar bed?

Lijkt mij vermoeiend om tussem door steeds wakker te worden een aan slag op mijn lijf vind ik de nachten zo ook al laat staan als ik steeds wakker moet worden overdag.

Soms als mijn schoonoudersiets hebben dan kom ik er wel iets eerdervuit maar niet eerder dan 15 uur .