Hallo ouders,
Ik weet niet of ik dit bericht hier moet plaatsen, maar zou dan even niet weten waar dan wel.
Ik ben kapot. Heb twee zoontjes van bijna drie en net een jaar. De jongste wordt iedere nacht een paar keer huilend wakker. Dat is eigenlijk sinds zijn geboorte nooit anders geweest. De ene keer is een speentje geven en een aai over zijn bol genoeg, maar een volgende keer huilt hij gewoon verder. (Het is meestal meer een soort zeuren) Slaapdronken weet ik dan niet zo goed wat ik moet doen. Ik geef iedere keer opnieuw het speentje, pak hem op, geef hem druppeltjes tegen krampjes of doorkomende tandjes. Ik praat tegen hem, doe het licht aan of laat het juist uit. Zet het slaapmuziekje aan of juist niet. De ene keer helpt dit, de andere keer dat. Soms helpt het alleen hem er helemaal uit te halen en hem in onze slaapkamer een fles te geven. Soms laat ik hem maar hulen en trek de dekens over mijn hoofd…
Maar dan is er ook nog mijn oudste zoon. Die slaapt in de kamer naast de jongste en wordt overal wakker van. Vijf keer eruit voor jongste zoon betekent aansluitend er nog eens vijf keer uit voor oudste zoon. Even een aai over de bol of een slokje water helpt bij hem totaal niet. Hij wil eruit. Wil naar beneden. Dit hoeft niet lang. Vijf minuutjes beneden is genoeg (En dit dan dus keer 5). Doe ik dit niet gilt hij de hele boel bij elkaar. Blijft zijn bed uitkomen. Doet het licht aan. Gillen. Schreeuwen. Krijsen. Hierdoor raakt jongste zoon weer overstuur en is het hek helemaal van de dam.
Mijn man klaagt al maanden dat hij het allemaal niet meer trekt. Daarom wil ik hem eigenlijk ontzien, want nu gaat ook hij er iedere nacht wel een paar keer uit. Maar ook ik merk dat ik het niet lang meer vol ga houden. Laatst hebben we de kinderen een nachtje bij mijn ouders gebracht maar omdat die helemaal niet wisten wat ze moesten doen snachts hebben ze daar helemaal nauwelijks geslapen en zijn wij hier vervolgens drie nachten bezig geweest voor ze weer een beetje in hun '‘normale’ ritme zaten.
Ik zit nu met twee kindjes beneden een tekenfilm te kijken (Sinds 4.00u) om mijn man wat rust te gunnen. Ik weet het even niet meer. Heeft iemand tips/ervaring met deze situatie?
Amy
Oh meid
Wat heftig !
ik heb er geen ervaringen mee
jah tuurlijk worden die van mij ook wel eens s’nachts wakker
maar zijn gelukkig snel in hun bed…
Ik denk dat je alleen een strak ritme aan kunt houden
knuffelen liedje zingen en in bed laten…
maar dat probeer je al !!
Wens je enorm veel sterkte toe
want kan me voorstellen dat dit heel slopend is
:hug: Hann
ik weet zo ook geen directe oplossing, maar wil even heel veel succes wensen met deze situatie
ten eerste zou ik het probleem leggen bij de huisarts, heb ik tijd geleden ook gedaan. gelukkig is het nu over.
hier ga je aan onder door en word niemand gelukkig van!
strak ritme doe je eigenlijk wel maar
Ik geef iedere keer opnieuw het speentje, pak hem op, geef hem druppeltjes tegen krampjes of doorkomende tandjes. Ik praat tegen hem, doe het licht aan of laat het juist uit. Zet het slaapmuziekje aan of juist niet. De ene keer helpt dit, de andere keer dat. Soms helpt het alleen hem er helemaal uit te halen en hem in onze slaapkamer een fles te geven. Soms laat ik hem maar hulen en trek de dekens over mijn hoofd…en lees ik dat je de ene keer dit en andere keer dat. houd het op 1 ding en verander het niet.
maar begrijp me niet verkeerd dat dit wel erg makkelijk gezegd is natuurlijk van mijn kant!!
daarom zou ik er nu voor kiezen om naar je huisarts te gaan en duidelijk zeggen dat je dit niet meer trekt en dat er wat moet gebeuren!!!
daarnaast kan ik je nog een tip geven over melatonine mag inpresiepe vanaf 12 jr maar op advies van mij eigen huisarts gebruik ik dit al een hele tijd voor bijde zoons.
oudste krijgt 2 pilletjes en jongste 1 pilletje.
omdat jouw jongste nog wel erg jong is zou ik het eerst overleggen met je huisarts. weinig kan er mis gaan want het is een lichaams eigen stof.
heel heel veel succes!!! :hug: :hug: :hug:
Jeetje wat vervelend.
Maar misschien dat jullie de oudste toch echt niet naar beneden moeten laten, want dan blijft ie het willen. maar gewoon toch echt in zijn bed laten liggen.
Of de jongste tijdelijk op jullie kamer leggen zodat je er niet elke x uithoeft voor die speen, en je het gewoon kan geven vanuit je eigen bed.
Of een tutteldoekje aan het speentje maken zodat hij zijn speen zelf kan terug vinden :think: .
Kunnen jullie niet gewoon om de dag uit bed gaan 's nachts of om de week ofzo ?
Je word vast ook wel wakker van het gehuil enz, maar je kunt dan wel gewoon lekker in bed blijven liggen. Maar weet natuurlijk niet of jullie beide werken of je man alleen. Werkt je man alleen lijkt het me wel erg zwaar voor je man om het om de dag of om de week te moeten doen.
Veel sterkte :hug: :-*
Hier ook een nachtbraker. Tot ie bijna 2 jaar was werd J elke nacht een aantal keren wakker. Gelukkig ging hij na een slokje melk(ja werkelijk waar, ik weet dat hij daar eigenlijk te oud voor was maar desperate times call for desperate measures :shifty: ) en een aai over z’n bol vaak meteen weer slapen. Desondanks is een nacht waarin je 4-5x eruit moet niet echt bevorderlijk voor paps&mams :roll: En meer dan eens hebben we hem dan maar gewoon meegenomen naar ons bed, want dan konden we allemaal tenminste een beetje slapen
Omdat ik toen ook nog zwanger was trok ik’t op een gegeven moment niet meer. Toen heb ik bij het CB aan de bel getrokken. Die hebben mij doorgestuurd naar het opvoedpunt waar ik erg veel aan heb gehad. In essentie kwam het erop neer dat J overdag te weinig at en dan ’s nachts van de honger wakker werd(dacht ik iig), dus eerst het eten aangepakt. Met een paar tips van die mevrouw ging het eigenlijk al binnen 1 maand beter.
Toen hebben we naar het bedritueel gekeken en dat ook veranderd. Nu ging hij tenminste lekker naar bed en kwam hij er ’s nachts niet meer uit :dance: en toen een paar weken later heb ik ’s nachts gewoon de fles weggelaten. Ik had me ingesteld op een week drama, maar eigenlijk was het in 2 nachten gebeurd :dance: Als hij nu wakker wordt en om z’n melk vraagt krijgt ie een slokje water, want vaak heeft ie dan gewoon dorst.
Wat ik daarmee wil zeggen is:
Zoek professionele hulp. Jouw cb weet ongetwijfeld wel waar je daarvoor moet zijn. Elke situatie is namelijk anders dus ik kan je geen tips geven die voor mij gewerkt hebben want die werken bij jou misschien helemaal niet. Zelf zie je’t op een gegeven moment niet meer en dan is overleg met een ‘vreemde’ wel lekker omdat die ook niet bevooroordeeld is en soms ligt de oorzaak ergens anders en dan kan zo’n gesprek erg verhelderend werken…
Er zijn wel een paar basisdingen die volgens mij voor iedereen gelden:
- Zorg ervoor dat ze hoe dan ook ’s nachts hun bed niet uit komen. Dat is veel te gezellig! Zorg ervoor dat hun kamer/bedjes een veilige, prettige en leuke plek is om ’s nachts te slapen. Overdag wordt er gespeeld, de nachten zijn er om te slapen- desnoods vertel je een verhaal dat ook de auto’s en het andere speelgoed moeten slapen(dat heeft het hier heel goed gedaan).
- Geef ’s nachts zo min mogelijk aandacht aan de nachtbrakers. Aandacht(ook negatief) is een beloning en mensen doen wat werkt, dus als ’s nachts wakker worden helpt om aandacht van jou te krijgen dan blijven ze dus ’s nachts wakker worden.
- Het kan zijn dat de nachten de eerste tijd slechter worden voordat er verbetering zichtbaar is, dus zorg ervoor dat je er met z’n 2en helemaal achter staat en dat tenminste 1 van jullie wel goed slaapt(al betekend dat dat jullie afwisselend in een andere kamer moeten slapen). Bedenk altijd: dit is tijdelijk. Als je het probleem aanpakt komt er eigenlijk altijd een moment dat het beter gaat worden en die is het waard om nu nog even een paar weken slechte nachten te hebben. Helemaal als je het alternatief voor ogen houdt: nóg 1-2-3… jaren gebroken nachten!
Succes iig!
?
hier ook een. Bij de huisarts werd ik niet veel wijzer, zelfs het woord ‘melatonine’ is niet in hem op gekomen. Maar ik zag het gelukkig zelf bij kruidvat en heb het gewoon geprobeerd. Na een paar nachten zat ze ‘in het ritme’ en wordt Sarah dus vrijwel niet meer wakker. ALs ze savonds erg aan het spoken is krijgt ze er nog wel eentje maar ik heb dus wel de ha erover ingelicht en die was het dus niet met me eens en vond het niet zo goed dat ik het gebruik. Niet omdat het geen kwaad kan, er kan wel gewenning optreden (geen verslaving das anders, maar gewenning is ook niet prettig met zo’n middel) vandaar dat ze het maar af en toe krijgt.
Eva Lynn wordt standaard 1 keer per nacht wakker, hou nu hetzelfde ritme aan. Even uit bed, knuffelen bij mama op dr buik in het grote bed, daarna weer terug en dan slaapt ze verder tot half 9.
maar ik weet precies hoe je je voelt, heb heel wat keren jankend beneden gezeten en geschreeuwd tegen hub dat ik het niet meer aan kon. maar zelfs alle adviezen van het cb hielpen niet. Laten huilen werkte even, maar daarna ging het weer fout en zou was het met alles. Telkens hiep het een paar dagen, soms weken en dan weer mis. Heel frustrerend en zeker overdag begin je ook anders te reageren.
Ik begon aan mezelf te twijfelen, slechte moeder die dr kind niet aan kon enzo, maar gelukkig gaat het nu een stuk beter. Je hebt er misschien weinig aan maar er komen betere tijden!! En lucht je hart iig bij het cb of de ha.
herkenbaar helaas hier 3 spookjes. de tweede is het ergst, maar die maakt als we het slecht treffen dus dan de rest wakker. Ben bij dehuisarts geweest en die gaat eerst kijken of er lich. wat aan de hand is hij bleek een oorontsteking en keelontsteking te hebben. Kuur gehad wel wat verbetering, maar nog lang niet zo als het wezen moet.
Wil je heel veel sterkte wensen, weet hoe je je voelt, het is niet vol te houden, hoop dat er snel een oplossing voor je komt.
emma bedankt voor je tip qua gewenning(wist ik niet).
levi krijgt het nu ook alleen af en toe en heeft het nu ook bijna niet meer nodig.
ethan blijft wel dagelijks krijgen maar dat is wel nodig.
hey meiden…
Hier ook een mama die er doorheen zit.
Tot een maand geleden ging het slapen prima, maar toen veranderde dat opeens.
Hij gaat rond 19u naar bed, altijd t zelfde ritueeltje, als sinds ie baby was.
Gaat dan meestal wel meteen lief slapen en dan na 4u begint de ellende.
Zeuren en huilen in bed, wij laten m meestal ook liggen, en meestal nadat ik gemopperd heb, gaat ie weer slapen.
Maar na een 2tal uur begint de ellende weer opnieuw.
Ik slaap sinds die maand nog lichter als ik al deed, dus slapen is de laatste tijd een ramp.
Vanmorgen heb ik m jankend uit bed gehaald en is hubby thuis gebleven, ik ben zoooo moe.
Overdag is Odin natuurlijk niet te genieten, oververmoeid en een kort lontje.
Ik zit ook serieus te denken om morgen het CB te gaan bellen.
Momenteel kan ik gewoon niet meer van mijn kind genieten en ik vind dat ontzettend erg om te zeggen, ik voel me daar constant schuldig over
T gekke is dat als ie maandag en woensdag bij oma is hij meer dan 3u slaapt, en hier maar 1,5u.
Voor alle andere meiden met dit zelfde probleem, een dikke :hug:
en veel sterkte.
Wij hebben het met B´Elanna gehad. Uren heb ik bij haar gezeten… Maanden achter elkaar.
Tot iemand mij een wazig verhaal vertelde over aardstralen en meer " zweverig" gedoe.
Maar ja, je bent moe en hebt alles geprobeerd, dus je wilt alles wat je nog niet hebt geprobeerd proberen.
Wij hebben haar bedje een kwartslag gedraaid en geloof het of niet: ze sliep ineens keurig in en de hele nacht door!!!
Je weet het niet, maar misschien is deze kleine ingreep ook bij jullie dé oplossing!!
Heel veel sterkte en hoop je snel een keer kan slapen!!! :hug:
heb ik hier ook al gedaan, helpt helaas niks.
Maar heb t idd vaker gehoord ja
wat ik ook nog wel eens gedaan heb zo dicobal gekocht en die laten draaien hij was zo onder de indruk dat hij niet meer huilde.
ik ben altijd zo blij met dit soort topics. Dan heb ik tenminste het idee dat ik niet de enige ben . Hier ook een slechte slaper. Al vrijwel vanaf het begin hazeslaapjes. Vanaf 8 maanden eindelijk een behoorlijk 1.5 uur - 2 uur ochtendslaapje ( Hij is nu bijna 15 maanden) . Maar 's nachts blijft hij ook spoken. Soms gaat het iets beter , dan slaapt hij van 19.00 tot 3.00 aan een stuk. Maar soms is hij al om 23.00 wakker , 1.00 wakker en dan nog een paar keer huilen in de nacht. Meestal om 6.00 is hij klaar met slapen. Daarbij is ook nog eens BV verslaafd; pas na een drinksessie valt hij weer voor een uur of twee in slaap. Mijn redding is af en toe heel vroeg naar bed gaan en anders zeker niet na 22.00. Anders zou ik het ook niet meer trekken. En hopen dat het ooit wel eens beter zal gaan. Soms zie ik ook weleens eens een lichtpuntje, als hij in een nacht maar een keer of twee keer wakker wordt.
Hier ook een slechte slaper. Toen Bas net geboren was tot aan een maand of 9 moest ik hem in slaap wiegen en een flesje geven voor hij ging slapen. Soms gaf ik de voeding in tweeen zodat hij maar sliep. Gelukkig als hij slaapt dan slaapt hij wel goed.
Maar soms als hij snachts slaapt dan wordt hij wakker. Het begint met jammeren en eindigd in een hoop gegil. Hij heeft zijn speentje gewoon dus dat is het niet. Lijkt wel alsof hij eng droomt, want het duurt soms even voor hij wakker is en dan nog jammert hij. Als hij bij me ligt is het goed maar zodra ik ook maar denk om hem weer terug te leggen gaat het alarm af. Vaak wacht ik tot hij echt slaapt en dan leg ik hem weer terug. Maar het gebeurd ook regelmatig dat hij wakker is en niet meer wil slapen. Dus gaan we maar naar beneden zodat de ander nog iets kan slapen.
Hoop dat het snel over is want ik heb al 1 jaar slaapgebrek en ben er nu wel klaar mee eigenlijk.
Maar hoe gaat het inmiddels?
Heb je wat tips kunnen halen uit deze reacties?
De oudste is pas goed door gaan slapen toen we de tip kregen om er eventueel pas heen te gaan als hij 10 minuten huilde.
:hug:
@wisje wrote:
Wij hebben het met B´Elanna gehad. Uren heb ik bij haar gezeten… Maanden achter elkaar.
Tot iemand mij een wazig verhaal vertelde over aardstralen en meer " zweverig" gedoe.
Maar ja, je bent moe en hebt alles geprobeerd, dus je wilt alles wat je nog niet hebt geprobeerd proberen.
Wij hebben haar bedje een kwartslag gedraaid en geloof het of niet: ze sliep ineens keurig in en de hele nacht door!!!
Je weet het niet, maar misschien is deze kleine ingreep ook bij jullie dé oplossing!!
Wij hebben exact hetzelfde gehad met Brigitte.
het bedje draaien hielp niet, dus ik had al gelijk geen vertrouwen meer in die aardstralen.
Maar toch, omdat je na 2 jaar echt niet meer kunt en alles wilt uitproberen, iemand hier laten komen. Aardstralen zijn geneutraliseerd en vanaf dat moment kregen wij een heeeel ander kindje die wel de nachten kon doorslapen!
Dus ja ik vind het wel een aanrader…
@Ingrid28 wrote:
@wisje wrote:Wij hebben het met B´Elanna gehad. Uren heb ik bij haar gezeten… Maanden achter elkaar.
Wij hebben exact hetzelfde gehad met Brigitte.
het bedje draaien hielp niet, dus ik had al gelijk geen vertrouwen meer in die aardstralen.
Maar toch, omdat je na 2 jaar echt niet meer kunt en alles wilt uitproberen, iemand hier laten komen. Aardstralen zijn geneutraliseerd en vanaf dat moment kregen wij een heeeel ander kindje die wel de nachten kon doorslapen!
Dus ja ik vind het wel een aanrader…
hier idem, ook een huilbaby (zelfde als Brigitte

ook dezelfde vrouw laten komen voor de aardstralen, ze zei dat er wateraders (vraag me niet wat het precies is hoor ) precies door Yara’s bed liepen, dat klopt wel, want ze kroop altijd helemaal tegen het voeteneind aan.
dat in combinatie met een super gevoelig kindje die ws meer ziet dan wij denken, zorgde voor slapeloze nachten en veel gespook.
het gaat sindsdien een stuk beter!
@Natascha1975 wrote:
hey meiden…
Hier ook een mama die er doorheen zit.
Tot een maand geleden ging het slapen prima, maar toen veranderde dat opeens.
Hij gaat rond 19u naar bed, altijd t zelfde ritueeltje, als sinds ie baby was.
Gaat dan meestal wel meteen lief slapen en dan na 4u begint de ellende.
Zeuren en huilen in bed, wij laten m meestal ook liggen, en meestal nadat ik gemopperd heb, gaat ie weer slapen.
Maar na een 2tal uur begint de ellende weer opnieuw.
Ik slaap sinds die maand nog lichter als ik al deed, dus slapen is de laatste tijd een ramp.
Vanmorgen heb ik m jankend uit bed gehaald en is hubby thuis gebleven, ik ben zoooo moe.
Overdag is Odin natuurlijk niet te genieten, oververmoeid en een kort lontje.
Ik zit ook serieus te denken om morgen het CB te gaan bellen.
Momenteel kan ik gewoon niet meer van mijn kind genieten en ik vind dat ontzettend erg om te zeggen, ik voel me daar constant schuldig over
T gekke is dat als ie maandag en woensdag bij oma is hij meer dan 3u slaapt, en hier maar 1,5u.
Voor alle andere meiden met dit zelfde probleem, een dikke :hug:
en veel sterkte.
mijn dochter kaylee-finn hetzelfde verhaal…
Kreeg bij het cb de tip om bij haar te blijven tot ze in slaap viel en als ze haar bed uit ging terug te leggen,totdat ze doorhad dat ze er echt niet uit mocht komen en moest slapen…
Nu gaat alles weer goed,maar heeft wel 2 weekjes geduurt.