Naast fruithap ook Nutrix met 4 maand???

Hoi,

Aangezien Teun zo verschrikkelijk hongerig is en erg dol op fruit, ben ik dus begonnen met de fruithapjes. Een kwart potje per keer. Hij vindt het helemaal geweldig!

De reden dat ik voor fruit kies in plaats van Nutrix is omdat ik fruit prefereer boven bloem/ meelproducten. Die zetten volgens mij meer aan en Teun weeft intussen al 7,5 kilo. :mrgreen:

Maar nu blijft Teun met vlagen nog zeer hongerig. Hij krijgt 5x 180 Nutrilon forte en gisteren heb ik hem een 210 fles gegeven. Hij heeft net een operatie achter de rug en ik kan merken dat hij wat meer nodig heeft nu.

Nu vroeg ik mij af of er ook mensen zijn die naast de fruithap ook Nutrix door de fles gooien, zodat ik dat eens kan proberen ipv een 210 fles.

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik geef JOyce al sinds dat ze bijna 4 maanden was nutrix door de laatste fles.

En ben met 4,5 maand begonnen met fruithap…

Het gaat om rijsteboem en volgens mij valt het wel mee met het aanzetten hoor…Er wordt wel aangeraden hooguit 2 flessen met pap te geven.

Probeer het gewoonen kijk hoe ie reageerd…

Pas op met de vanille, dan leren ze gelijk zoette dingen eten en is ook allergiegevoeliger!

Succes.

gewoon wat rijstebloem proberen dan. Maar langszaam opbouwen hoor anders vinden zijn darmpjes het niet zo fijn waarschijnlijk :wink:

Waarom niet?

Hier heeft het goed zijn werk gedaan :mrgreen:

@Claudie23 wrote:

Waarom niet?

Hier heeft het goed zijn werk gedaan :mrgreen:

Dat kan maar rijstebloem is gemaakt van rijst en dát heeft een remmende werking :wink:

Werkt héél goed tegen diarree bijvoorbeeld.

Bedankt voor de tips.

Ik geef nu door iedere fles een goeie theelepel en door de laatste een flinke eetlepel. Het werkt inderdaad prima. Hij doet ineens een kwartier met zijn fles. Vind het wel lastig om hier een weg in te vinden. Volgens de verpakking mag je gerust een paar lepels per fles doen, maar dat lijkt me wat aan de hysterische kant. Hoeveel gooien jullie dan door de fles?

Het kan toeval zijn, maar sinds de bijvoeding kletst meneer weer. Dat had ik enkele weken al niet meer gehoord. Hij zou toch niet zo’n honger hebben gehad??? :roll: