ik weet niet of het bij jullie ook zo is, maar hier hebben ze voor de kleintjes een box in het zwembad staan, dan kan je ze er even in kwijt en veilig :thumbup:
Dave heeft vrijdag zijn eerste zwemles gehad.
we moesten allemaal in een groepskleedruimte omkleden… de kinderen worden opgehaald door de zwemmeester en de oduers kunnen dan naar boven om vanaf een soort balkon te kijken naar de kids.
het is ook echt zwemles, geen wennen aan water.
hij kreeg de vis mee en het eerste vinnetje (na de les).
hij helemaal trots ( en wij ook :inlove: )
maar goed Jade ging gewoon mee en met aan / uitkleden zat ze naast me op de bank. andere (kleinere) kinderen zaten in een buggy.
het aan en uit kleden duurt misschien 10min. dat kunnen ze wel volhouden om te wachten.
daarna kunnen ze met de ouders idd naar het restaurant of op het balkon of even naar buiten of zelf zwemmen.
Ik ga met mijn go kindjes naar zwemles. Het is even wennen, maar het is best te doen.
De jongste (1 jaar) zat tijdens het omkleden van de oudste in de buggy (gelukkig vond ze het niet erg) en daarna gingen wij met z’n 3-en (jongetje van 4 ook mee) naar het restaurant boven of naar de speeltuin als het te heet was binnen.
Zonder buggy zette ik haar op het bankje naast me, en hielp zo de oudste met aankleden. Dat was niet handig, dus vergat de buggy bijna nooit
Hier staan ook boxen in het zwembad.
Min zoontje moet nog starten met zwemles. Ik hem m net ingeschreven, de wachttijd is ongeveer 3 a 6 maanden, dus hij zal net 5 zijn als hij start.
Wij zijn wel met peuterzwemmen bezig geweest, maar de zwemjuf heeft dat destijds een beetje verpest. :evil: De meeste kinderen uit zijn groep waren toen bijna 4, mijn zoontje was toen 3. De juf bedacht een lesje voorbereidend op zwemles. kinderen op hun rug met hoofd op plankje. Onverwachts legde ze mijn zoontje ook op zn rug in het water en hij schrok heel erg. :naughty: Ik zag t ook niet aankomen. Ik stond erbij en keek ernaar, :shock: maar had niet in de gaten dat ze dit van plan was, anders had ik er zeker een stokje voor gestoken. :evil: Dat was dus misse boel. Nog 3 a 4 keer geprobeerd, maar elke les totaal overstuur. Dus we zijn toen gestopt en zelf vrij gaan zwemmen, dat ging wel goed.
Ik heb zwemles uitgekozen waar ik als ouder mag kijken. Want zwemles op zo’n manier, dat gaat mij niet weer overkomen. :wall: