Hoi allemaal,
onze auto trekt naar links, dus gisteren naar de Fordgarage gereden. We hebben een Ford Escort Clipper Station uit 1994 of zo. Er moeten draagarmrubbers links vervangen worden en rechts de complete draagarm. Die rubbers zijn al veertig euro, de draagarm zevenennegentig en dat is excl. btw. Dan komen er nog twee uren arbeid overheen, totale kosten incl. btw zals het op het briefje staat: max. +/- 340 euro. Heb gezegd dat we volgende week wel langs komen. Was even een schrikker zeg. De Fordgarage gebruikt wel de originele onderdelen. Maar toch…
Hoe doen jullie dit? Gaan jullie ook naar de dealer of zoek je een garage als bijv. KwikFit op? Of een andere garage? En hoe zijn jullie ervaringen? Zou het toch wel erg prettig vinden als het goedkoper kan.
liefs van Marloes.
Nou de garage rekent m.i. redelijke prijzen. Het arbeidsloon ligt wel een stuk hoger dan vroeger, dat vind ik ook een beetje buiten proportie maar dat vind ik bij alle garages.
Kwikfit, deze rekent voor het vervangen van draagarmrubbers gerust ruim 250 euro en dan heb je alleen de rubbers en het arbeidsloon. Want wat doet kwikfit, deze zegt dat je weer helemaal opnieuw moet uitlijnen terwijl dat niet zo is.
Onze auto werd hierin het vorig jaar op afgekeurd, vandaar dat ik het weet.
Wij hebben een mannetje. Hij heeft een eigen garage achter het huis en is altijd VW monteur geweest. Hij heeft echt liefde voor het vak, gebruikt originele materialen en een uurloon van 25 euro. Hij is goudeerlijk en we brengen de auto altijd in volste vertrouwen bij hem.
We moesten een andere 2e auto en hebben bewust voor nog een vw gekozen. Hebben we 2 auto’s welke we in goede handen kunnen laten repareren ed.
Bij hem waren we totaal 80 euro kwijt voor het het vervangen van de rubbers. Met nieuwe arm zou dat op 200 komen ongeveer.
Voor grote klussen naar de Renaultdealer en voor kleine klusjes (nieuwe banden, kleine beurt, apk enz) naar Kwik fit.
Wij hebben 2 (oude) Peugeots (205 en 405 station) en brengen hem ook naar iemand die daar in zijn avonduren aan sleutelt. Zijn de auto dan soms wel wat langer kwijt, maar t scheelt zo veel met naar de garage brengen. Ook doet hij de keuringen, dus erg makkelijk!
Je kan ook eens op marktplaats kijken daar bieden monteurs zich ook wel eens aan…of op een forum van bijvoorbeeld Ford liefhebbers…
Bij een garage die alleen 2e hands auto’s verkoopt, dus niet aan een merk vast zit. Dit scheelt erg veel in prijs. Hij haalt ook onderdelen op de sloop voordelig. Als ik een splinternieuwe auto had zou ik de eerste 2 jaar denk ik naar de merkgarage gaan maar verder niet hoor.
zei het al op msn, maar ook hier… persoonlijk zou het mij bij een dergelijke auto echt weinig interesseren of er originele of universele onderdelen onder gezet worden.
Zolang ze nieuw zijn… zie ik echt het probleem niet.
Het is geen hobby auto die je met liefde hebt gerestaureerd met zuiver originele onderdelen, het is een gebruiksvoorwerp en die van mij rijdt ook prima met universele onderdelen gemixed met originelen van bijna 20 jaar oud
even een rondje bellen kan zeker geen kwaad hoor… je weet wat er mankeert en je hebt een prijs van de Ford dealer. van Veen had je al gebeld (of de Vries?!! die bestaat trouwens ook haha dus zou het even na kijken).
Je zou Broekhuis auto’s ook eens kunnen proberen, zijn volgens mij ook niet de hoofdprijs vragers enne… achter de Ford dealer zit ook een garage nog he! Zit nu mijn hoofd te breken hoe die heet :think: maar geen dealer, maar gewoon een garage…
Kwikfit ga ik niet snel meer heen.
@marloes vip wrote:
Mamamarije, bedoel je jaap dik?
nee die zit al direct na de sluis… echt in hetzelfde gebouw als de Ford dealer zit nog een garage.
Staat me iets bij als Speedy maar dat kan bijna niet denk ik dan haha (zal eens zoeken of er zoiets bestaat in Assen).
oké het is echt Speedy, toch goed opgeslagen van het er langs rijden haha.
ze hebben een landelijke site speedynederland
Kan je vast wel een telnr vinden :thumbup:
hoi volgens mij woon je toch ook in de hoofstad??
ik heb via vrienden van ons een klein bedrijfje gevonden…(bedrijf :think: hij is zelfstandig ondernemer en omdat er steeds meer werk bij kwam heeft hij er nu 1 persoon bij)
Hij zit ruim onder de prijzen van dealers…omdat hij op t industrieterrein zit. Als je zijn naam wilt weten pb me dan maar ff…
is dat die timmerman??? Bij ons heel slecht bevallen, hoge prijzen en zeggen dingen te hebben vervangen terwijl dit niet gebeurd was!! Wij gingen naar smidts (ook ford dealer) in roden! beviel goed!!
nope
bedoelde die garage waar marlous het over had…
oeps sorry :oops: :oops:
ik weer, te bijdehand gereageerd…
geeft niet ! Had het niet duidelijk erneer gezet!!
ik zou dan naar smidts gaan in roden (zitten ook in leek)
tja wij hebben jaren een kameraad de onderhoudsbeurten laten doen in zijn vrijetijd. hij werkt wel in een garage maar we hebben er goed van geleerd. distributie riem kapot en moter in de soep… auto niet meer laten maken, zijn toen maar gelijk voor een gezinsauto gegaan nu dus voortaan naar een goede garage (en dus ook niet naar waar hij werkt). dan maar wat meer geld kwijt maar wel service en vertrouwd gevoel. het is trouwens geen bepaald merk garage maar een sautochade reparatie bedrijf, netjes aangesloten bij de bovag.
Met onze renault gaan we naar de beunhaas welke zelf bij een renaultgarage werkt…
wij gaan als het kan naar de kwikfit :lol:
soms moet je echter bij de dealer van je auto merk zijn en kan je er neit onder uit…
Auto’s zijn best duur in onderhoud vind ik, als er iets is dan kost het ook wel wat meestal naar wat voor garage je ook gaat!
Dank voor jullie reacties. Kwikfit heeft bij de buurvrouw verkeerde banden eronder gedaan, vertelde ze net. Hoop gezeik om de goede te krijgen, ze waren te smal, je zag de velg gewoon.
Ik vind de tip van een fordliefhebbersforum erg goed. Ik ga eens googelen.
liefs van Marloes.
meer adviezen voor in Drenthe zijn welkom.