Naar Turkije: inenten???

Wij gaan een weekje naar een all inclusive hotel in Alanya. We gaan geen super extreme dingen ondernemen in de binnenlanden. Is het nodig om ons in te enten? Of speciaal Lotte van bijna 9 jaar? En zoja, waarvoor inenten???



Bedankt!!



Viratine

Wij zijn vorig jaar ook een week geweest met onze 2 dochters van toen 1 en 4 jaar. Ik heb ze toen in laten enten voor hepatitis a ( en de oudste ook hepatitis b omdat deze bij haar nog niet door het cb gegeven werd).

De andere inentingen zijn bedoeld voor langer verblijf.



Ook kan je kijken op de site van de ggd reizigerszorg. Daar kan je het land opzoeken en kijken wat van toepassing is.



Iig veel plezier. Het is ons prima bevallen.

Toen ik zelf naar Turkije ben geweest(had toen nog geen kinderen) heb ik me laten inenten voor hepatitis a. Ik moest daarnaast ook weer een dktp inenting, omdat het voor mij meer als 15 jaar geleden was geweest.



Maar het ging me met name om hepatitis a, want dat kan je eenvoudig oplopen. Als je alleen binnen het resort eet en drinkt, dan zal de kans op besmetting wellicht meevallen.

ik ben doktersassistente en doe altijd reizigersspreekuur.

mijn voorstel zou zijn voor de kinderen hepatitis A en voor de volwassen hepatitis A en DTP.



verder goed opletten met rauw eten!