naar schouwburg met je peuter

Wie van jullie is als eens met haar peuter naar de schouwburg geweest, hoe ging dat? Ik lees dat er al aardig wat voorstellingen zijn voor kindjes van 3 jaar. Het is weer de tijd voor kaarten reserveren … misschien ga ik iets reserveren voor een voorstelling voor over een half jaartje. Iemand ook nog tips wat leuke voorstellingen zijn?

Geen idee, maar lijkt me heel erg leuk!!!

Ik wil ook zoiets eens gaan doen met Thomas! :thumbup:

Volgens mij is Nijntje heel erg leuk :think: .

Ze houden hier in de buurt in een schouwburg wel eens een soort thema-middag met toneel, muziek en knutselen/kunst… lijkt me ook heel leuk!

Het zal per kind verschillend zijn, maar de mijne (ruim 2,5 jaar) vind ik er nog te jong voor. Hij is te snel afgeleid en kan al helemaal lang niet stil zitten. Iets te veel energie in zijn lijfje wat nog niet te remmen is.

ons zoontje kan heel aandachtig naar iets kijken, daarom dacht ik dat t misschien wel leuk zou zijn. ik zie dat hier in de schouwburg o.a. dingen komen als , piet piraat, zandkasteel, floddertje. Ik denk dat t zandkasteel wel erg aanspreekt, er staat ook bij dat het voor 3 jaar en ouder is. tegen de tijd dat ze hier spelen is ons zoontje ook 3 jaar.

Dit is vaak de periode dat dit soort dingen bij ons gereserveerd moet worden voor het hele komende jaar, dus tot en met juni volgend jaar anders loop je kans dat je niet meer aan kaarten kan komen.

Zandkasteel de musical tourt vanaf november 2008 door het land. Heb de kaarten al besteld hier :thumbup: .

Afgelopen maart zijn we naar kabouter plop geweest. Hartstikke leuk joh om te doen. En al die voorstellingen zijn zo ongeveer 5 kwartier dus dat is goed te doen hoor. En je bent dan echt niet de enige met een bewegelijke pueter hoor :wink:

Ik ben met Wessel naar Nijntje op vakantie geweest…

ze hoeven bij dit soort voorstellingen helemaal niet constant stil te zijn hoor…

mogen lekker meedoen, klappen, staan, dingen zeggen (b.v. “mama mag ik ook in de auto van nijntje?”). Na ongeveer 20 minuten gaan de tasjes van de papa’s en mama’s open om de peuter iets te snabbelen of te dringen te geven… waarna er weer energie is voor concentratie :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb voor opa en oma en Wessel de sprookjesboom besteld…

Zelf wil ik ook nog met hem… ik vind het geweldig!!!

Vorig jaar (Wessel was toen nog net geen 2) zijn we met hem naar het zomerfestival van studio100 geweest… helemaal goed joh… gaat prima!

Toen noud bijna 3 was zijn we met hem naar Nijntje geweest, was echt geweldig. We namen de stoelverhoger uit de auto mee, zo kon hij alles goed zien. Ze hoeven echt niet stil te zijn tijdens de voorstelling,maar er zaten ook kindjes van 1,5. Dat vind ik persoonlijk zonde van het geld, die hadden er dus echt niets aan…

Wij zijn met onze dochter naar ‘Dikkie Dik limonade met prik’ van Dirk Scheele geweest toen ze zo’n 15 maanden was. Ze vond het toen al heel leuk om op de muziek te klappen en te swingen. Ook was er van alles te zien op het toneel.

Met een kindje van 1,5 naar een voorstelling gaan kan dus wel (ligt natuurlijk ook aan het kind zelf), maar dan zou ik naar een voorstelling gaan waarin niet/weinig gepraat wordt, maar waar het draait om de muziek/zang en er visueel veel te zien is.

Zelf ben ik helemaal fan van Theater Terra, daar gaan we zeker komend seizoen naar toe! :inlove:

Kim is een paar maanden geleden meegeweest naar de Kabouter plop-show.

Nee, ze kon niet stilzitten, maar dat kon het grootste deel van de zaal niet :wink:

Ze vond het hartstikke leuk, de show duurde net lang genoeg, ik zou zo weer gaan :thumbup:

wow klinkt goed allemaal, ik weet nu zeker dat ik kaarten ga bestellen. :smiley:

Ik vind het helemaal geweldig om met mijn kiddies naar de schouwburg te gaan!!! Met mijn oudste ga ik al vanaf zijn 2 1/2…

En…zij vinden het ook helemaal leuk!!

Ik ga niet naar het massale gebeuren, maar gewoon naar voorstellingen hier in de stad…

We hebben er al meerdere Nijntjes opzitten…poppenkast ed is ook zo leuk met ze! Ik heb al zitten kijken naar een voorstelling vanhet Zandkasteel en Pluk…

En als we in de Efteling zijn gaan we meestal naar de voorstelling van de Sprookjesboom of Tika!! Zoooooo leuk!!

Ik heb zo’n gek kind die én niet stil wil zitten (wat geen probleem is dan), maar ook persé naar buiten wil :roll: Gaat dus niet werken hier. Maar gewoon doen hoor als je denkt dat je kleine het leuk gaat vinden.

Oh ja, wij gaan in oktober naar K3 :dance: :dance: :dance: !

Dat wordt de 1e keer met Thomas!

En we gaan wel eens kijken bij levende poppenkast want dat doet mijn moeder!

Morgen gaan we naar een ontmoetingsdag van een ander forum en daar komt een kindertroubadour en nog een andere voorstelling! :dance:

Maar dat is allemaal niet in de schouwburg 8) ! Maar wel leuk :wink: !

Wij zijn nu een aantal keren naar Dirk Scheele geweest. Merijn is groot fan. Gitaar gaat mee en hij gaat helemaal uit zijn dak.

Maar dat is wel iets waarbij hij lekker kan dansen en meezingen…

Ik wil eigenlijk kijken of er een voorstelling van bijv. het zandkasteel in de buurt komt… Bob de BOuwer komt ook i njuli… maar dat is helemaal in Den Haag…

Dit is de speellijst van het zandkasteel :angel:

http://www2.mvtp.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=89&Itemid=70&lang=nl

Goed topic :thumbup:! Toevallig heb ik gisteren hier ook de nieuwe theatergids door zitten bladeren en ik vroeg me precies hetzelfde af! :mrgreen:

Het Zandkasteel komt helaas niet hier. :frowning:

Wij zijn met Teun ook naar Nijntje op vakantie geweest, afgelopen jaar. Toen was hij net 2. En hij vond het echt geweldig!!

Dit jaar gaan we naar Floddertje. Dat boek lezen we heel vaak voor 's avonds, Teun kent het uit zijn hoofd. Dus ik weet zeker dat hij dat leuk gaat vinden. Floddertje komt hier begin december geloof ik.

Zandkasteel komt hier niet :think: jammer, dat had hij ook wel leuk gevonden!

Ook wij zijn al 2 keer naar het theater geweest.

Sesamstraat toen Eryk 2 jaar was en Nijntje een jaar later.

Hij is absoluut een topper in niet stil kunnen zitten (heeft een vorm van ADHD), maar hij vond het geweldig. Bij Sesamstraat konden de kinderen tijdens de liedjes ook gewoon meedansen in de “paden”. We kiezen meestal wel plaatsen een beetje dichter bij het podium. Dan gebeurt er vanalles binnen zijn gezichtsveld en blijft de concentratie beter aanwezig.

Ik moet wel zeggen dat het voor de pauze goed te doen is, maar dat je merkt dat de meeste kinderen na de pauze weer moeite hebben om de concentratie opnieuw op te brengen.

Ik kan het iedereen aanraden. Het is absoluut de moeite waard eens te proberen. En wat betreft het publiek, de meeste mensen hebben wel begrip voor gillende, wiebelende en soms huilende kinderen. Het is echt niet zo dat het al die tijd doodstil moet zijn in de zaal. Iedereen is daar immers met z’n kleine kinderen.

Anke

Wij zijn met niels (5jr) en stijn (2jr) naar floddertje geweest echt onwijs leuk voor allebei.