naar school gaan en werken?

Ik zit een beetje met een dilemma in mijn hoofd.



Mijn oudste gaat in maart naar school.



Mijn moeder was er altijd met een kop thee en dat wil ik gewoon ook voor mijn kinderen.



Echter word ik van alleen maar thuis zitten helemaal gek.



Of ik ga dus een baan zoeken van 9 tot half 3 ofzo (WAAAAAAAAAAAAAR vind je die???)



Of ik stop met werken…



Wat doen jullie?

Hoe denken jullie erover?



Help.

Ik werk 2 ochtenden in de week van 9:00 tot 12:00 en dat is in de thuiszorg. Zo kan ik eerst Lucas naar school brengen en tussen de middag van school halen.

Zelf vind ik het echt een gerace van en naar school, dus ik ben blij dat ik maar zo weinig werk :wink:



Waar je zo’n baan kan vinden van 9:00 tot 14:30 weet ik niet, zal wel moeilijk te vinden zijn verwacht ik :shifty:

Ik werk 5 dagen in de week. ma-do van 8 tot 14.30 uur en vrij van 8 tot 12 uur. Ik ben hoofdkostwinner dus minder uren dan dit kan ik niet werken. Maar ik ben er wel elke middag als Lana dalijk naar school gaat. Precies om de reden die jij beschrijft, gewoon dat gevoel van veiligheid, lekker met mama een kopje thee en een kaakje. Heerlijk!



Ik werk zelf bij de overheid. Ik was werkzaam in de advocatuur en heb bewust de keuze gemaakt om over te stappen van werk naar de overheid. Gewoon omdat die betere secundaire arbeidsvoorwaarden hebben en omdat ambtenaar zijn ook toch wel een beetje inhoud dat je fijne tijden hebt om te werken (zelf indelen).

bekend probleem madre.



Hier wordt door iedereen al tijden gezegd: als nano naar school gaat, kun jij ook wat meer aan je carriere gaan werken. maar nu die tijd dichterbij komt, zie ik eigenlijk helemaal niet in wat dat voor mij zou veranderen…Want het blifjt dat ik dan toch ook 's middags er wil zijn voor nano (iig een aantal middagen per week), het blijft dat ik niet kan overwerken omdat als ik voor naschoolse opvang kies, die net als de opvang nu natuurlijk gewoon op een bepaalde tijd dicht gaat, het blijft dat ik niet flexibel ben in dagen enz enz.

Het is mij dus ook nog steeds niet duidelijk hoe dat dan allemaal zou moeten.



Een tijd geleden was er een politicus die pleitte voor meer ‘schooltijd’-banen; banen die precies de tijden hebben waar jij het over hebt. Ik heb daar echter daarna nooit meer iets over gehoord…

Toen mijn dochter kleiner was, werkte ik 3 volledige dagen en 1 halve dag, en ging ze naar het KDV.



Nu ze naar school gaat, en ik bij mijn vriend en zijn kinderen ben ingetrokken, heb ik de keuze gemaakt minder te gaan werken. De financiele noodzaak is er nu ook minder, omdat ik er niet meer alleen voor sta.

Gelukkig met mijn baas een hele goede deal kunnen maken:

1 dag op kantoor, maar wel eerst zelf kinderen naar school brengen. En 1 dag (nu tijdelijk meer) vanuit huis, zodat ik gewoon om kwart over 3 aan school kan staan.



Gelukkig kan ik ook nog werken als mijn dochter lekker thuis aan het knutselen of tv kijken is, en de uren ‘thuiswerk’ zijn flexibel in te delen, soms 's avonds en ook wel in het weekend, maar dat is voor mij geen probleem. Wel eens lastig als ik op andere dagen naar een vergadering moet, maar sinds gisteren afgesproken dat die vanaf nu vooral op mijn kantoordag worden gepland…dus ook goed geregeld.



Ik denk dat het voordeel is dat ik er al werkte en mijn baas tevreden was, en dat we nu zo samen deze oplossing hebben bedacht. Ik heb wel een tijd naar iets anders (in de buurt) gezocht, maar vond niets dat paste bij mijn interesses en gewenste uren, dus dit is voor mij helemaal goed. Ook als straks de kleine er is, kan ik gewoon blijven werken en hoef er niets voor te laten.

‘Gelukkig’ dat meer mensen hier mee worstelen.



Ik vind het gewoon een moeilijk iets.

Nu heb ik nog 4 maanden om er over na te denken en mijn man staat achter elke keuze die ik maak. Hij wil ook graag een thuismama, maar ook weer niet een mama die gek wordt.



Al met al heb ik daar natuurlijk niet veel aan behalve aan het feit dat hij mijn gedachtes daarin snapt.



En ja banen met die tijden…Postbode?

Wel lekker in de buitenlucht. :slight_smile:

nou echt madre, ik ben een jaar fulltime postbode geweest, en echt: het was heerlijk!!! ik vond het een wereldbaan! Lekekr 's morgens met collega’s beetje flauwekullen en dan lekker in je eigen tempo naar buiten. ik had een heerlijke wijk met gezellige plekjes waar ik altijd een bonbon kreeg, of een glaasje cola :mrgreen:

Ik bedoelde het niet als iets naars hoor. Voor mij is het zeker een optie.

Hoi,

Vind ik ook hoor…

Als ze kleiner zijn, dus onder de 4 jaar is het veel makkelijker regelen dan als ze naar school gaan…

Ik werk nu elke dinsdag van 13-21 maar over anderhalf jaar dan stop ik op dinsdag met werken omdat ik Veron zelf van school wil halen… Dan ga ik alleen nog de weekenden werken (om het weekend)…



Tja wat je onder schooltijd kan doen:

  • postbode wat je zegt of andere folders rondbrengen… Pakjes rondbrengen
  • schoonmaken, alpa-hulp is vaak onder schooltijd… Mijn moeder werkt in een bejaardenhuis en die werkt van 8.30-12.30u…
  • of je gaat iets doen in de uren dat je man thuis is… Vind ik zelf erg fijn zodat mijn vriend ook alleen is met Veron…



    succes met zoeken…



    gr patricia

Je kan ook een baan zoeken waarbij je ook een aantal uren thuis kan werken. Ik ga denk ik als mijn dochter 4 wordt mijn ouderschapsverlof voor haar gebruiken om minder te werken op de dagen dat ze niet op de BSO is. Als dat op is, zie ik wel weer verder.

@Madre wrote:





En ja banen met die tijden…Postbode?

Wel lekker in de buitenlucht. :slight_smile:
Ik ben ook zaterdag-postbode geweest (van mijn 16e tot mijn 19e) en ik vond het ook erg leuk werk en het verdiende nog best lekker ook…

Wat een geregel he!

Wij zitten er dus ook mee. Ik was er altijd van overtuigd dat ik gewoon BSO zou kiezen, maar dat is nu gewoon geen optie meer.



Mijn vriend werkt 36 uur en ik 24 uur (drie volle dagen).



Hij gaat 4 x 9 werken en is dan dus 1 dag in de week thuis. Al heb ik hier mijn twijfels over omdat hij al een reistijd heeft van ruim 3 uur per dag. Ik vind het dan wel hele lange dagen voor hem worden, maar goed.



Mijn moeder past 1 dag in de week op en blijft dat voorlopig zeker doen omdat J nog niet naar school gaat. Ik vind het ook fijn als zij er is na schooltijd voor 1 dag in de week.



Kan ik dus al 2 dagen 8 uur werken.

Dan kan ik zeker nog 5 uur op kantoor werken op de derde dag, en om op tijd I van school te halen zal ik dan nog 3 uurtjes thuis moeten werken.



Zodra het kan (moet ik 1 jaar in dienst zijn) kan ik ook nog ouderschap opnemen die ik nog heb staan voor de jongste…4 uurtjes in de week.

Pfff wat een gedoe!!!

Als het geregel en geren teveel wordt dan ga ik 20 uur werken en dan is het goed te doen.



Ik vind het ook echt veel lastiger worden als ze naar school gaan!