Hallo
na de zomervakantie gaat onze jongen ook naar school. Nu vraag ik me wel es af hoe dat word gedaan met wegbrengen. Ik bedoel als je moet werken dan, want als je zelf om 8 uur moet beginnen hoe kan je dan je kind om half negen op school afleveren?? Ik heb echt geen flauw idee, het kan toch niet zo zijn dat je altijd afhankelijk bent van de goodwill van ouders/buren/vrienden??
Hoe word dat opgelost?
kun je niet wat regelen met je werk? zo niet dan denk ik dat wel afhakelijk bent :? hij kan niet om half 8 naar school.
ik hoop dat je een oplossing kunt vinden.
oh nee nu heb ik de verkeerde indruk gewekt, het is (nog) niet zo dat het hier het geval is. Ik vroeg me gewoon af hoe andere ouders dat doen. Ik hoop tegen die tijd een baan te hebben, maar heb die nog niet…
groetjes Jolanda
nou hier zijn de kids welkom vanaf 8.15 … eerder kunnen ze gewoon niet komen…
dus als jij als ouder om 8.00 moet beginnen dan heb je gewoon pech , je moet dan zelf voorschoolse opvang regelen…
ow sorry dan heb ik de vraag verkeerd begrepen.
ik werk als inval dus ik kan het zelf bepalen hoe laat ik begin.
Ik begin inderdaad om 08.00u op maandag en dinsdag.
Op maandag is mijn vader om +/- 07.20u bij ons en die brengt Karlijn dan weg en neemt Renske mee, haalt mijn moeder thuis op. Zij passen heel de dag op en zijn dus verder de rest van de dag bij ons thuis. Op dinsdag breng ik de meiden rond 07.20u naar mijn schoonouders en dan brengt en haalt mijn schoomoeder Karlijn. Dit gaat zo 2 weken en de andere 2 weken (om en om dus) is mijn man thuis op maandag en dinsdag.
Wij hebben nooit gebruik gemaakt van een kinderdagverblijf vanwege het feit dat we dus niet elke week oppas nodig hebben en gelukkig konden en wilden onze ouders oppassen. Zou ik mijn ouders en schoonouders niet hebben dan zou ik inderdaad later beginnen op mijn werk of evt in overleg met mijn buurvrouw een regeling treffen maar goed ik moet voor Renske ook altijd opvang geregeld hebben dus het gaat niet alleen om het brengen en halen van school.
Mijn werkgever (Rabobank) is heel soepel met werktijden. Ik heb collega’s op mijn afdeling die om 08.00 beginnen, ik begin zelf om 08.30 (mijn man kan de kids naar school brengen), 2 andere collega’s beginnen om 09.00 en eentje om 09.15! En ook met naar huis gaan wisselen de werktijden van 16.00 tot 17.00. Misschien kun je met je potentiele werkgever ook iets dergelijks bespreken?
Succes trouwens met het vinden van een passende baan!
Ik moet om 8 uur omgekleed op de poli staan, dus dan moet k 20 v 8 de deur uit. Tiemen (en straks Ruben) gaan op dinsdag en vrijdagochtend met de buurvrouw mee en op donderdag hebben ze voorschoolse opvang bij het kdv
Oveigens zijn mijn werktijden heel soepel(starten tussen 08.00 en 09.30u, ik werk bij Achmea) maar wil ik zelf het liefst om 08.00u beginnen want dan kan ik ook om 16.30u naar huis, zodat ik vroeg thuis ben en gewoon met de meiden mee kan eten . Zou ik tot 18.00u moeten werken ben ik zeker niet voor 18.30u thuis en daar worden we allemaal niet vrolijker van aangezien de meiden dan ook weer later in bed liggen dan hoort.
ik werk alleen late diensten straks…begin ik om 9.00
ach ik ga toch maar 2 dagen werken…in 2008 pas :mrgreen:
vanaf april ga ik 1 dag in de week en is mijn mama hier dus dan komt het goed!
dus je bent idd afhankelijk van andere…of er moet bso zijn,die zijn er heel soms ook voor de vroege ochtend…
Ik werk alleen op maandag en dinsdag. Op die dagen begint mijn vriend om 9 uur, en brengt hij onze zoon weg. De overige dagen ben ik thuis en breng ik hem weg.
Ik heb nog ouderschapsverlof, dus ik kan hem nu nog alle dagen ophalen. Maar zometeen is mijn verlof afgelopen, en dan zal hij naar de naschoolse opvang moeten op maandag en dinsdag. Is gelukkig maar voor twee dagen. Maar het is een gedoe inderdaad.
Vanaf augustus 2007 zijn scholen verplicht buitenschoolse opvang te regelen, na school, maar ook voor school. Dit houdt in dat je je kind vanaf 7.30 uur kan brengen!
Oh? echt waar!! Dat is wel erg handig, maar ja aande andere kant vind ik het voor mn kind die net 4 is wel erg lang om om 7:30 al op school te zijn. Ik wil nu graag een gast ouder aan huis. Iemand ervaring mee??
Hoi dromer,
Mijn oudste zoon is een aantal jaren naar een gastmoeder geweest. Nu ben ik zelf gastmoeder geworden. Maar dan wel bij mij thuis. En dit bevalt erg goed. Thom gaat inmiddels naar school. Een vriendje van hem zit in een andere klas…zijn ouders hadden hetzelfde probleem als jij. Voor ongeveer een uurtje zou dan de oma van het jongetje moeten komen smorgens. Ik heb toen gezegd dat hij smorgens bij ons mag komen omdat ik toch ook Thom naar school moet brengen. Hiervoor wil ik overigens niets hebben hoor ,het valt niet onder mijn gastouder zijn vind ik. Misschien heb jij ook iemand in de buurt wonen die toch ook een kindje naar school moet brengen?
Succes hoor…groetjes,Monique.
Ik heb nu het geluk om de hoek te werken. Ik breng ze zelf naar school en ben dan om 08.30 op school. Dan is of mijn man thuis, of mijn ouders of de oppasoma. Goed geregeld dus. Ik heb er altijd voor gezorgd dat er iemand vast was die ze weg kon brengen zodat ik niet afhankelijk was van buren, maar gewoon een vast iemand. Liefst ikzelf natuurlijk.
En hier is ook voor schoolse opvang.
@miekske wrote:
Vanaf augustus 2007 zijn scholen verplicht buitenschoolse opvang te regelen, na school, maar ook voor school. Dit houdt in dat je je kind vanaf 7.30 uur kan brengen!
Die vlieger gaat niet helemaal op

De scholen worden inderdaad daartoe verplicht, maar het gros van de scholen besteeds het uit aan een buitenschoolse opvang organisatie.
Zo ook bij de school waar ik werk. Bij ons zijn de kinderen echt niet eerder welkom dan 8.35 uur als de inloop begint. Wij starten om 8.45 uur.
Ja, okee, maar dan kun je je kind wel naar de BSO brengen en die nemen je kind dan mee naar school!
Het is ook logisch hoor dat scholen contracten afsluiten met KDV en BSO, zij hebben vaak een geschikte ruimte om de kinderen op te vangen…
En niets is gratis…
Ik regel het nu met mijn overbuuf, zij neemt mijn oudste op maandag, dinsdag en woensdagochtend mee naar school. Op woensdagmiddag eet hij daar een boterhammetje en dan haal ik hem op. Op de maandagmiddag en de dinsdagmiddag gaat hij naar de BSO.
Op de donderdag en vrijdag neem ik hun oudste mee.
Werkt perfect!