Naar het zwembad

Misschien een domme vraag, maar wat doe je je baby aan als je gaat zwemmen in het zwembad? Natuurlijk een zwembroekje (nog even een uitzoeken :inlove:), maar daaronder? Moet er iets van een pamper onder? Zijn dat die wegwerpzwembroekjes die ik wel eens in de schappen zie staan? En dan de gewone zwembroek eroverheen?



Bedankt alvast :slight_smile:

Jep. Zwemluier en dan daaroverheen een zwembroekje of badpak. Net wat je wil (of van toepassing is)

dat vroeg ik me dus ook af :mrgreen:



weer wat geleerd!

:smiley: Yes, ik ook weer wat geleerd! Dankjewel!

:smiley: Yes, ik ook weer wat geleerd! Dankjewel!

Ikzie ook wel eens kinderen in alleen een zwemluier, zonder zwembroek dus. Ik vind dat zelf niks. Er zijn ook zwembroekjes die tevens als zwemluiers werken (ik meen bij de Prenatal) maar daar heb ik geen ervaring mee. Hier gewoon zwemluier en zwembroek/pak

Ik heb voor Ymke van die speciale zwembroekjes gekocht (bij de prenatal) die sluiten overal goed af.

Ik ben er erg tevreden over…

Nadeel van de zwemluiers vind ik dat ze zo zwaar worden…



(inmiddels gebruik ik ze niet meer hoor… Ze draagt nu een gewoon badpak, zonder zwemluier…)



Oja… Misschien had je dat al wel begrepen… GEEN gewone luier aan doen!!! Dan zinkt je kindje echt als een baksteen!!! Die speciale zwemluiers worden wel zwaar, maar niet zoals een gewone luier



Verder is het beleid bij elk zwembad anders… Bij sommige baden moet je een zwemluier (of zon speciaal broekje) aan, bij sommige maakt het niet uit.

Hier in het zwembad waar wij iedere week doen (baby)zwemmen hoeven ze geen zwemluier aan. Gewoon een zwembroekje of badpakje. Bij zoiets als centerparcs is het wel verplicht om een zwemluier of zwembroekje waar zwemluier zit “ingebouwd” aan te hebben. Wij hebben toen gewoon een zwemluier aangedaan, wel zo makkelijk, na gebruik gewoon in de vuilnisbak. Daar kan dan nog een zwembroekje overheen (voor de mooiigheid :lol: ).

Hier ook zwemluier met zwembroekje. En mocht iemand ooit het verhaal gehoord hebben dat kinderen niet poepen in water…ja wel hoor!!! :mrgreen: :oops: :mrgreen: :oops: (Gelukkig was het in ons badje in de achtertuin thuis)

@niki10605 wrote:

Hier ook zwemluier met zwembroekje. En mocht iemand ooit het verhaal gehoord hebben dat kinderen niet poepen in water…ja wel hoor!!! :mrgreen: :oops: :mrgreen: :oops: (Gelukkig was het in ons badje in de achtertuin thuis)


Zelfde hier… het maakt Hieke niets uit, als ze moet dan komt 'ie :sick: :shifty:

kai heeft tot nu toe alleen een zwembroek aan gaat tot nu toe altijd goed.



Zal straks voor op vakantie wel een zemluier kopen voorals het ergens moet dat we ze hebben.

Ik gebruikte bij Sander een zwemluier met daar overheen een zwembroekje. Ga ik straks bij Anna ook doen. Ideaal!

Joh, de eerste keer dat wij met Kieks gingen zwemmen waren we echt nog student-ouders…

hadden we haar een gewone luier aangedaan, haha.



Kind was een maand of 4 en woog na een sopje in het pierebadje ruim 9kg ofzo… was die luier helemaal volgezogen, whoehahahah.



Gelukkig ontdekten we daarna de zwemluiers, anders had ik het donker in gezien voor de toekomst…



:lol:

Bij ons in de zwembaden hoef je geen zwemluier om.

Is ook niet nodig, hebben jullie ooit je kleintje in bad zien poepen? ik niet.

En daarbij je zwemt toch ook geen uren met de kleine. Ik vind het alleen maar geldverspilling.

@kimmetjepimmetje82 wrote:

Bij ons in de zwembaden hoef je geen zwemluier om.

Is ook niet nodig, hebben jullie ooit je kleintje in bad zien poepen? ik niet.

En daarbij je zwemt toch ook geen uren met de kleine. Ik vind het alleen maar geldverspilling.


Mijn kind poept wel degelijk in bad en ik zou me werkelijk doodschamen als ze het in een openbaar zwembad ook deed. En of je kort zwemt of lang, poepen is in 10 seconden gebeurd.

@kimmetjepimmetje82 wrote:

Bij ons in de zwembaden hoef je geen zwemluier om.

Is ook niet nodig, hebben jullie ooit je kleintje in bad zien poepen? ik niet.

En daarbij je zwemt toch ook geen uren met de kleine. Ik vind het alleen maar geldverspilling.






Misschien even de rest van het topic lezen… :wink:

Kids poepen wel degelijk in een bad… :mrgreen:

ik had ook een zwemluierbroekje gekocht maar daar deed ik toch een leuk zwembroekje overheen , die laten het water beter door en zuigen helemaal niks , en ze houden de eventuele poepies gewoon binnen :thumbup: :mrgreen: