Naar het ziekenhuis, wat gaat er gebeuren??

Hoi Allemaal



Ik ben Tara en we proberen nu zo’n 13 maanden zwanger te worden, zonder succes…

Na eerst een gesprek te hebben gehad met de huisarts waar gekeken is naar mijn temperatuurlijsten en mijn man zijn onderzoekje die allebei er toch goed uitzagen zijn we doorgestuurd naar de Gyn.



Deze afspraak is op 23 Juli.

Ik ben er benieuwd naar wat voor onderzoeken er gedaan worden en welke dingen er nog meer allemaal gaan gebeuren.

Daarom kom ik dus nu bij jullie.

Kunnen jullie mij wat meer vertellen hierover?



Alvast heel erg bedankt en ik hoop voor jullie allemaal dat een wonder mogen krijgen!!!



Liefs Tara

Balen dat het ook bij jullie nog niet gelukt is!

wij zijn inmiddels al bijna 2,5 jaar bezig…maar elke situatie is weer anders. Ben al 2x zwanger geweest (zie mijn colum).

In ieder geval ging de gyn bij mij inwendig kijken, bloedonderzoek doen en ook de zaadjes van mijn vriend controleren. De volgende stap was een cyclusanalyse. Dan moet je rond je eisprong een aantal keren komen voor een follikelmeting om te kijken of er een eitje rijpt en of dit allemaal volgens plan gaat. Na de eisprong moest ik bloed prikken om te kijken of ik een goede eisprong had gehad.

De stap daarna is vaak de doorgankelijkheid van de eileiders bekijken…

Heel veel suc6 alvast.



Gr.

ineke

Hoi Ineke



Dankjewel voor je reactie. Nu weet ik een beetje wat me te wachten staat.

Ik hoop dat je gauw zwanger mag zijn en er dan ook onbezorgd van kan gaan genieten. Jij heel veel succes en nogmaals bedankt!



Liefs Tara

@Tara wrote:

Kunnen jullie mij wat meer vertellen hierover?
Wij kwamen zoals je weet terecht bij een fertiliteitsarts, maar zal je de details nog even op scherm zetten: ze heeft eerst een uitstrijkje gemaakt om te kijken of er geen rare zaken te vinden waren bij mij (zoals een niet onderkende chlamydia o.i.d.). Daarna nog een spermatest van manlief (misschien kunnen jullie dat dus overslaan), gevolgd door wat bloedtestjes om je hormoonspiegels te testen, maar ook je rhesusfactor en Hiv-test. Dit gebeurt op vaste tijden binnen je cyclus, dus je zult een paar keer bloed moeten laten prikken. Daarna werd er een inwendige echo gemaakt om te kijken of er een eicel vrijkwam en om te kijken wat de kwaliteit daarvan was, gevolgd door een inwendige echo na geslachtsgemeenschap. En da’s een lastige, want je zult dus op een gezette tijd ‘het’ moeten doen en wij vonden dat best lastig… de druk van het moeten presteren… nou ja, je snapt het wel :wink: :mrgreen: … en dan is het afwachten tot de fertiliteitsarts al die gegevens bundelt en daar een uitslag uit komt rollen. En aan de hand van die uitslag ga je een eventueel volgend traject in.







Bij ons was de uitslag heel duidelijk: zwanger :shock: . Na ruim 2,5 jaar proberen, twijfelen en onzekerheid was het dan toch spontaan gebeurd. Ik hoop dat zoiets bij jullie ook gaat gebeuren :pray: :-* ! Sterkte en zet 'em op!!!

Ook ik ben doorgestuurd naar de gyn, ben vanochtend bij de huisarts geweest. Voel me nu een beetje verdrietig, onzeker…

We zijn sinds vorig jaar aan het klussen, eerst was mn cyclus erg relematig. Kon de klok erop gelijk zetten.

In maart begon het, ik had een rare ongi.

Erge pijn in mn buik, we dachten toen dat het kwam door de medicijnen die ik toen slikte. Die gestopt en andere ervoor gekregen.

De ongi stopte vlak erna, in april weer een rare ongi.

Naar de dokter gegaan en toen primolut gekregen, waardoor mn ongi stopte en ik na de primolut ongi zou worden.

Ik had toen erge buikpijn en de ongi stelde niks voor.

Vanaf maart had ik ook erg last van mn stoelgang, het was niet hard maar moest erge moeite doen om het eruit te persen.

Ik kreeg daar ook wat voor en daarmee zou het over moeten gaan.

Die medicijnen heb ik in juni gekregen.

Ik zou dus na die primolut weer ongi moeten worden, niet dus… na dieverse testen blijk ik niet zwanger te zijn.

Mijn buikpijn word steeds erger en begin nu ook last van mn blaas te krijgen. Kan erg moeilijk plassen.

Dus vandaag naar de dokter, inwendig onderzoek.

Mijn blaas was niet overdreven vol, hij vond het raar dat ik steeds zo’n buikpijn heb. heeft me doorgestuurd naar de gyn, daar kan ik begin aug terecht. Vind het best spannend, had zo gehoopt dat het wondertje vanzelf zou gaan en het leek er ook op dat mn cyclus normal was maar sinds april is het dus niet meer zo.

na dat ik van de dokter terug kwam heb ik flink gehuild, voel me zo onzeker… wat komt er nu allemaal op mn pad??

helemaal niemand die wat kan zeggen??? :cry:

Beste Pooh,



Voor iedereen is het anders! Ik heb geen flauw idee wat jij verder op je pad kan tegenkomen. Ze zullen je waarschijnlijk van top tot teen checken op cyclus, doorgang eileiders, eventueel cystes in je buik (endromie).



Tara;



De gyn gaat controleren (meestal), spermatest, dit gebeurt vaak 2 of 3 keer, het is vaak een momentopname! Ze willen dan kijken hoeveel en hoe sterk de zaadcellen zijn. Of het goeie zwemmers zijn.

Als je al een temperatuurcurve van een aantal maanden hebt bijgehouden, kan de gyn daar heel veel op zien!

Eventueel een samenlevingstest en een HCG-foto voor jou om te kijken of je eileiders goed toeganklijk is. Verder zullen ze vaak plan van aanpak met jullie bespreken hoor bij zo’n 1e of 2e gesprek! Vraag zoveel mogelijk aan de gyn, wanneer je iets niet duidelijks vindt.



Succes!

Ik ben zelf na 3e IVF-poging zwanger geraakt!



Liefs,

Moon

Lieve allemaal



Heel erg bedankt voor de reacties!!

(jassie, jij ook he lieverd!)

We zullen zien 23 juli as, en een kennis van mij is ook door ivf zwanger geworden dus ik ga zeker de moed nog niet opgeven.

Mischien komen er moeilijke tijden aan maar ik ga daar nu maar niet over piekeren, dat kan altijd nog!



Pooh: ik zou je zo graag willen helpen maa ik weet er helaas ook niet veel van, ik wens je in ieder geval heel veel sterkte :hug:



Dames, nogmaals BEDANKT!!! :smiley:



Liefs Tara

@Pooh, ik kan je ook niet helpen, sorry!



@Tara, spannend hoor, naar de gyn.

Bij ons (na 1,5 jaar) hebben ze het volgende gedaan: echo van de baarmoeder en eileiders, zaadonderzoek, bloedtesten bij mij op dag 3 en 18 (om te kijken naar bepaalde hormonen die aantonen of je eitjes etc hebt).



Voordat die onderzoeken plaatsvonden, bleek ik zwanger te zijn. Helaas ging dat mis. Dus toch maar alles in gang gezet. We waren helemaal gezond, dus weer een jaartje proberen (inmiddels november 2006). Ons probleem was voornamelijk dat ik erg onregelmatig ben: 28, 37, 21, 34, 23 dagen etc) Alleen als ik het niet meer zag zitten, dan mochten we eerder komen. Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt voor 22 juni 2007.



Daar hoorden we dat we voor een samenlevingstest zouden moeten en een kijkoperatie om te kijken of alles wel open is (ipv een hsg onderzoek, is dmv rontgen), volgens de gyn kon je daar meer op zien.

Hij wilde echter wel deze cyclus afwachten. Dus wij wachten en wachten…

resultaat staat in mijn banner…



Het hartje klopt hebben we gisteren op de echo gezien…Dus houd moed…



Dikke kus

Luna

Ff ter aanvulling, er staat misschien wat dubbele info bij, maar mijn ervaring (poepoe) leert, dat er nogal wat verschillen zijn per ziekenhuis in de onderzoeken die ze doen.



Vaak doen ze al vrij snel een samenlevingstest, maar omdat ik zwanger was geweest, leek het onlogisch dat we niet matchten zeg maar…

Hoi Luna



Dankjewel voor je lieve berichtje:

en dat geeft de klusser moed, he!!!



Geniet lekker van je zwangerschap en heeeeeel veel geluk!



Liefs Tara

Hoi Allemaal,



Ook in ben doorgestuurd naar een fertilliteits arts, we zijn er afgelopen week voor de 1e keer geweest, het viel me echt 100% mee!!

Ik heb een super onregelmatige cyclus, dit komt doordat ik waarschijnlijk te veel buikvet heb en daarom maakt mijn lichaam meer mannelijke dan vrouwlijke hormonen aan en krijg ik dus een hele onregelmatige of helemaal geen eisprong, de conclusie was dus dat ik zo’n 6 kilo af moet gaan vallen om dat buikvet een beetje kwijt te raken zodat mijn cyclus weer regelmatig word, over 2 maanden moet ik weer een afspraak maken om te kijken hoe het ervoor staat, of misschien word ik ondertussen wel zwanger ( dat hoop ik) ondertussen moet mijn vriend zijn sperma ook nog laten testen. Mocht ik over 2 maanden nog niet zwanger zijn beginnen we met Clomid, hopen dat dat dan wel helpt, maar voorlopig hoop ik zwanger te worden door een klein beetje af te vallen!!!



Veel liefs Liesje

Hoi Liesje,



Het klinkt misschien heel gek, maar wie weet is het wel het ei van Columbus. Ik ben nu in 2,5 jaar 2 keer zwanger geraakt en ik was beide keren net 5 a 6 kilo afgevallen (zit er nu al weer bijna aan, haha)



Ik heb gesonjabakkerd met een eigen touch, de basis is echt wel ok…


http://www.sonjabakker.nl Check dat maar eens!

Wie weet, je bent dan echt ff bezig met iets anders, namelijk afvallen.

Ik bedoel het niet lullig hoor, don’t get me wrong!



Succes,



X

Luna



(ps, laatste tip, als dat mag: meld je aan bij http://www.valtaf.nl, is een super stimulans!!!)

Hai Luna!!



Ja, dat idee had ik zelf ook al, bezig met iets anders haha!!

Sonja is inderdaad een hele goeie methode, ben er druk mee bezig!!

We houden de moed er in, en een paar kilootjes minder is nooit verkeerd!!



Liefs!!

ben insuline resistent… daardoor werken mn eierstokken niet goed.

Dat word nu behandeld en nu moet mn cyclus ook weer goed komen.

Ik heb een schat van en gyn… komt dus helemaal in orde!