Naar het grote bed hoe aanpakken?

Jim is van de week in een boze bui uit zijn bed geklommen, heeft zijn deur opengemaakt ( :shock: dat was voor ons dus nieuw) en de trap afgeklommen naar beneden. Ik was in de gang op de wc en hoorde hem opeens “Heeeeeey” tegen de honden zeggen :mrgreen: . Hij ligt nu weer in zijn slaapzakje in bed maar als hij boos is gaat hij met dat ding aan ook gewoon over de rand hangen. Ik ben dus bang dat hij binnen niet al te lange tijd met slaapzak en al gaat proberen er uit te klimmen en dan flink gaat vallen. Hij is dus eigenlijk wel toe aan een groter bed. Dat is er al, met een hele nieuwe slaapkamer op zolder. Hij vindt het heel leuk om daar te spelen, maar in dat bed wil hij dus niet. Over een tijdje moet Sem naar het kamertje waar Jim nu in ligt en ook die zal dus aan een eigen kamertje en een nieuwe slaapplek moeten wennen.



Hoe moet ik dit nu aanpakken? Als ik hem op zolder in zijn nieuwe bed leg wordt hij helemaal hysterisch staat tegen de deur te bonken en te gillen. Het is er niet helemaal donker, de deur blijft een stukje open (dat wil hij ook graag) maar het bed klimt hij meteen uit. Ik wilde eigenlijk gewoon beginnen met zijn middagslaapje daar te gaan doen en dan na een aantal dagen overdag eens een nacht gaan proberen, maar als hij 's middags al niet wil… Hij heeft momenteel sowieso een beetje moeite met naar bed gaan en in slaap vallen. Is het misschien handig deze periode even af te wachten?

Misschien dat je 'm eerst kan laten wennen aan het kamertje op zolder?

Zijn bedje (ledikant) op zolder zetten zodat niet alles gelijk nieuw is.

Het is natuulijk ook best spannend om een nieuwe kamer én een nieuw

bed te krijgen.

Misschien dat hij zo makkelijker kan wennen…

Ja zat ik ook al aan te denken of in het campingbedje op zolder, want ergens anders logeren heeft hij nooit problemen mee eigenlijk. Ledikantje kunnen we niet even naar zolder tillen dan moet het steeds in en uit elkaar dus dan lijkt het campingbedje me een goede oplossing…

Ik zou hem ook eerst laten wennen op zijn nieuwe kamer in zijn vertrouwde bedje… Veel veranderingen in 1 keer zijn eng voor zo’n ukkie… Ik zou persoonlijk dus niet het campingbedje op zolder zetten, maar gewoon zijn ledikant (dan maar even wat meer werk…)

Hebben wij met Ymke ook gedaan. Het nieuwe bed hebben we ook op haar kamer gezet… Het was even bomvol, maar kon ze daar aan wennen. We gingen dan elke keer met voorlezen op het grote bed zitten. Vertelden haar dat ze over een tijdje in het grote bed ging slapen. Na een week of 4/5 wilde ze ineens niet meer van het grote bed af en hebben we haar in het grote bed laten slapen… Dat ging eigenlijk heel erg goed!!!

Verder staan hier de deurklinken omhoog en de traphekjes dicht…

We hebben wel een uitvalbeveiliging aan het bed en tuinkussens ernaast mocht ze eruit kukelen…

Ik zou hem ook niet meteen in een “vreemde” slaapkamer in een nieuw bed leggen; lijkt me iets teveel voor zo’n kleintje… Dus inderdaad z’n ledikantje naar de zolder toe, maar daar gaat ie uitklimmen. Misschien nog wel eerder omdat ie in een nieuwe kamer ligt.

Waarom leg je hem niet eerst in z’n nieuwe bed op z’n “oude” kamer :think: ? Kan ie op z’n gemak wennen aan z’n nieuwe bed. En dan na een tijdje naar de zolder.



Of moet ie met spoed naar z’n nieuwe kamer?



Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik denk gewoon wat mee :shifty: . Hier nog geen bedklimmertje :mrgreen: !



Groetjes en succes ermee! Anne

Heb hem in zijn campingbedje op zolder gelegd, hij is aan dat bedje zo gewend dat hij dat wel accepteert. Bovendien kan hij daar niet uitklimmen. Het gaat volgens mij meer om de kamer dan om het bed, hij vindt alles leuk aan de kamer, maar alleen in die kamer zijn vindt hij eng. We gaan dus nu lekker vaak boven spelen en in bed boekjes lezen en dan komt het vanzelf wel een keertje goed, toch?

Hoe gaat het nu?



Wij hebben ook drama gehad afgelopen weekend…

Esmée klom met slaapzak en al uit het ledikantje en viel dus…



Daarna hebben we 1 zijkant van het ledikantje weggehaald en vervangen voor een plank.Ze wou er absoluut niet in…schreeuwen, krijsen en huilen…heel zielig.



Of zouden we direct een peuterbedje kopen… :think:

Nou hij wil sowieso niet slapen, in welk bed dan ook. Hij heeft nu bijna een week in het campingbedje op zijn nieuwe kamer geslapen en ben net met hem in het grote bed gaan liggen. Het heeft een uur geduurd maar toen viel hij in slaap en ben ik gegaan. Hij ligt zichzelf gewoon wakker te houden, maar uit dit bed kan hij dus klimmen en dan gaat hij hysterisch tegen de deur staan bonken en gillen en wordt Sem weer wakker. En eerlijk gezegd ben ik blij als die een keertje slaapt :oops: . Eerst moet hij maar een paar keer in dat bed geslapen hebben en dan gaan we maar weer op een andere manier proberen hem er in te houden.