Naar het bos ideeen

Wij willen dit weekend naar het bos toe gaan, maar ik heb een dametje die nogal een broertje dood heeft aan lopen, dus zoek eigenlijk ideeën wat we dan allemaal kunnen gaan doen om het interessant voor haar te houden.

Zelf kom ik niet verder dan een picknick mand meenemen, zoeken naar blaadjes/eikeltjes , naar de diertjes kijken/zoeken.

Misschien dat jullie nog iets leuks weten om haar te prikkelen, want alleen lopen gaat het niet worden.

Route lopen aangegeven met gekleurde paaltjes.

Dochter dan de paaltjes laten zoeken!

Veel plezier, bewandeling met dit weer is altijd lekker.

op expeditie gaan: neem schilletjes of broodkruimels mee (jaha, net als h en g! pas op voor de vogels :wink: ), en laat die op elk kruispunt achter. Halverwege omdraaien en proberen de weg terug te vinden. Is hier al jaren een erg grote hit.

Walkitalkies mee werkt ook goed, je verstoppen en dan met de talkies elkaar proberen te vinden.

een lijstje maken met dingetjes die ze moet proberen te vinden in het bos.

Een hut maken met takken.

Waar woon je?

In Zeewolde heb je tegenover pannenkoekenrestaurant Hans en Grietje 2 wandelroutes dmv volgen van bordjes en opdrachten doen.

En in Nunspeet heb je het kabouterpad, ook bordjes en opdrachten.

Erg leuk.

Wij verstoppen altijd al ‘zoekend’ winegums of andere snoepjes in de bomen. Kids geloven heilig dat de kabouters die hebben verstopt :inlove:

Deden mijn ouders an toen wij zelf jong waren, soort tradidie is het geworden. Kids hebben helemaal niet door dat ik zelf mijn zak vol heb en ze onderweg verstop :lol:

@Windy wrote:

Wij verstoppen altijd al ‘zoekend’ winegums of andere snoepjes in de bomen. Kids geloven heilig dat de kabouters die hebben verstopt :inlove:

Deden mijn ouders an toen wij zelf jong waren, soort tradidie is het geworden. Kids hebben helemaal niet door dat ik zelf mijn zak vol heb en ze onderweg verstop :lol:

:lol: leuk idee.

Hoe oud is de dame in questie? Dan is het misschien een idee om haar foto’s te laten maken? En dan daarna er mee laten knutselen?

Misschien kun je een soort ‘bingo-kaart’ maken, met dingen die ze onderweg moet vinden, zoals een paddestoel, een kastanje, een konijnenhol, verschillende soorten bladeren, etcetera.

En een voetbal mee om achteraan te rennen.

Af en toe spelletjes doen onderweg ("als we helemaal aan het einde van dit pad komen, dan gaan we …(verstoppertje, tikkertje, boompje verwisselen…) doen.

En eerlijk is eerlijk, het vooruitzicht van een ijsje helemaal aan het eind, als ze zich dan goed gedragen heeft, doet bij ons ook nog wel eens wonderen, die ‘chantage-techniek’ werkt ook uitstekend voor een middagje winkelen trouwens :wink:

Meiden, bedankt voor de ideeën!

Uiteindelijk had madam zelf al besloten dat ze dingen wilde zoeken. Mandje mee en volladen maar om er thuis wat moois van te maken.

Bij de auto terug aangekomen heeft ze het hele mandje leeggegooid met de mededeling dat het toch niet de auto in moch en de eikeltjes plaats moesten maken voor haar giraf :slight_smile:

Maar ik neem de ideeën mee voor een volgende keer!

Nog een idee:

Een gipsschilderij, gips gieten in een schilderij en daarin alle dingen leggen die je gevonden hebt: eikels, kastanjes, blaadjes, stukje boomschors. Hard laten worden het witte gips eventueel bruin schilderen en je hebt een mooi 3D schilderij.